ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το σύστημα εκπαίδευσης είναι απλά μία ελληνική πατέντα παιδείας

09:13 - 28 Αυγ 2008 | Από θέσεως...
Το φοβερό αλαλούμ στο οποίο είναι βυθισμένη εδώ και πολλά χρόνια η Ελλάδα έχει ομολογουμένως συμβάλλει στην ανάπτυξη της εφευρετικότητας των ελλήνων. Δυστυχώς όμως, όχι μιας εφευρετικότητας που οδηγεί σε λύσεις και πρόοδο, αλλά σε μια εφευρετικότητας κατασκευής μπαλωμάτων για να αποφύγουμε τις λύσεις και για να μην αλλάζει τίποτα, παρά τις απαιτήσεις των καιρών.

Μάθαμε να ζούμε με ελληνικές πατέντες, θεωρώντας μάλιστα ότι εμείς κάνουμε το σωστό και όλοι οι υπόλοιποι κάνουν λάθος, αγκιστρωμένοι στην εσωστρέφειά μας για να εξυπηρετούμε συνεχώς ένα φοβερό σύστημα μικροσυμφερόντων παλαιάς κοπής, που οδηγεί πλέον σε αδιέξοδα.

Με πατέντες λειτουργεί όλο το σύστημα της Παιδείας, που ουσιαστικά είναι σύστημα παραπαιδείας. Ελληνική πατέντα είναι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και όλα τα επίπεδα της Παιδείας πάσχουν. Η ανώτατη παιδεία βρίσκεται σε κώμα, η μέση παιδεία υπολειτουργεί σε πλαίσιο ασυδοσίας και προετοιμάζει τα παιδιάγια ΑΕΙ και ΤΕΙ καφενέδες και δίχως ίχνος ακαδημαϊκής ατμόσφαιρας, ενώ η πρωτοβάθμια παιδεία είναι η μόνη που λειτουργεί στοιχειωδώς , αλλά και εκεί επικρατεί ένα κλίμα χαλαρότητας γύρω από απαιτήσεις και βαθμούς.

Αυτή είναι η κατάσταση και αντί να την δουν κατάματα κυβέρνηση, κόμματα, κοινωνία και μήντια,ασχολούνται με τα θέματα που επιβάλλει η ελληνική πατέντα των εισαγωγικών εξετάσεων. Βάσεις, σχολές, αριθμούς επιτυχόντων, αριθμούς αποτυχόντων, ιδιωτικά κολέγια και όλα τα συναφή. Εν τω μεταξύ το σύστημα αποσαθρώνεται, αργά ίσως, αλλά σταθερά, καθώς τα διάφορα ΤΕΙ με άχρηστα γνωστικά αντικείμενα βγαίνουν φυσιολογικά πλέον εκτός ζήτησης. Πρόκειται για τις δεκάδες των ΤΕΙ που ξεφύτρωσαν ως ρουσφέτια κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης –αρκετά μάλιστα, τα τελευταία 4-5 χρόνια-σε όλη την Ελλάδα, με μοναδικό πραγματικό στόχο να τονώσουν τις οικονομίες τοπικών κοινωνιών.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται η ανούσια συζήτηση περί ιδιωτικών πανεπιστημίων, όταν είναι ζήτημα αν θα μπορεί να καθιερωθεί έστω και ένα ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης που θα στηρίζεται σε ιδιωτικά κεφάλαια και δεν θα είναι κερδοσκοπικό. Επιπλέον, συνεχίζονται οι προσπάθειες των μειοψηφιών και των άλλων που δήθεν κόπτονται υπέρ της δημόσιας παιδείας, ώστε να μη μείνει τίποτα όρθιο στα κρατικά πανεπιστήμια. Παράδειγμα, η αδυναμία του Πανεπιστημίου της Κρήτης να εκλέξει νέες πρυτανικές αρχές γιατί δεν το επιτρέπουν μία χούφτα ακραίων αργόσχολων.

Το χειρότερο είναι ότι υπάρχει ακόμη ανοχή από την κοινωνία, που προτιμάει τις ελληνικές πατέντες από την αντιμετώπιση της πραγματικότητας, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η υποβαθμισμένη παιδεία σημαίνει ανεργία και μετανάστευση τους δύσκολους αυτούς καιρούς. Αν μη τι άλλο…

Αγγελος Στάγκος
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.