ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Μπάρες στις γιαγιάδες, ξύλο στους Uberάδες

Μπάρες στις γιαγιάδες, ξύλο στους Uberάδες

00:59 - 07 Μαρ 2018
Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Γράφει ο Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Από την ημέρα που έκλεισαν οι μπάρες στο Σύνταγμα και σε άλλους σταθμούς του μετρό, συνέβη απλώς αυτό που όλοι βλέπαμε να… έρχεται. Πως οι πολίτες, παρά το χρόνο προσαρμογής που δόθηκε, δεν έχουν εξοικειωθεί με την έννοια του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και όπως είναι φυσικό, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, σε πολλούς σταθμούς επικρατεί αλαλούμ. Μία βόλτα στις 12 το μεσημέρι στο μετρό του Συντάγματος θα σας πείσει…

Προφανώς, όμως, όσο κι αν το υπουργείο δεν το παραδέχεται, δεν είναι οι πολίτες οι βασικοί υπαίτιοι για τα προβλήματα που παρατηρούνται. Ο σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών είναι αυτός που φταίει και οι αποτυχίες του από την ημέρα που εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι και σήμερα είναι αλλεπάλληλες και καραμπινάτες.

Πριν συνεχίσουμε να ξεκαθαρίσουμε πως είμαστε υπέρ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και του εκσυγχρονισμού προφανώς των συγκοινωνιών. Αρκεί, όμως, αυτές να είναι προς όφελος των επιβατών που πληρώνουν και είναι φυσικό να ζητούν το καλύτερο δυνατό επίπεδο στις μετακινήσεις τους.

Για την ώρα, τα παραπάνω δεν ισχύουν στην υπόθεση "ηλεκτρονικό εισιτήριο". Τα προβλήματα είχαν φανεί από την περίοδο που άρχισαν να διατίθενται οι ηλεκτρονικές κάρτες και οι τεράστιες ουρές στις οποίες οδηγήθηκαν οι πολίτες κάθε ηλικίας για να τις προμηθευθούν. Μερικούς μήνες μετά, ο σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών παίρνει ξανά βαθμό κάτω από τη βάση.

Πολλά μηχανήματα έκδοσης ή ανανέωσης εισιτηρίων και καρτών δεν δουλεύουν, τα σημεία πώλησης ή φόρτισης των εισιτηρίων είναι ακόμη πολύ λίγα και δεν αρκούν για να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες, ενώ ακόμη και οι μπάρες που πρόσφατα τοποθετήθηκαν παρουσιάζουν προβλήματα στη λειτουργία τους.

Όλα τα παραπάνω, ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό. Ουρές στα εκδοτήρια, ουρές στα μηχανήματα, ουρές και μπροστά στις μπάρες. Κόσμος εκνευρισμένος και στη μέση ορισμένοι ταλαίπωροι υπάλληλοι που προσπαθούν να βάλουν τάξη στο χάος.

Ε, δεν μπορεί να φταίει για αυτό το σκηνικό μόνο η χαζομάρα μας, που μας εμποδίζει να καταλάβουμε πώς λειτουργεί το… ευφυές σύστημα Σπίρτζη.

Ο ΟΑΣΑ, ωστόσο, μάλλον για χαζούς μας περνάει και την Τρίτη ανακοίνωσε πως πήρε την απόφαση να μοιράσει κάρτες για να λύσει το πρόβλημα. «Στόχος του Οργανισμού αποτελεί η ενίσχυση της κουλτούρας της επαναφόρτισης», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, μόνο που για ακόμη μία φορά η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται καθυστερημένα και φυσικά σε λάθος κατεύθυνση.

Το να έχεις μία κάρτα ή ένα εισιτήριο δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί το πρόβλημα είναι ότι τα μηχανήματα και ο τρόπος επαναφόρτισης είναι εξαιρετικά περίπλοκος, ακόμα και για άτομα εξοικειωμένα με ανάλογες διαδικασίες (φανταστείτε για καμία γιαγιάκα). Επίσης, οι μπάρες όταν υπάρχει μία σχετική κίνηση στο μετρό δεν λειτουργούν σωστά και παρατηρείται συνωστιμός, αν και ακόμα οι μπάρες μένουν ανοιχτές στις ώρες αιχμής.

Αυτό λοιπόν που βασικά συμβαίνει με το νέο σύστημα είναι πως ο κόσμος ταλαιπωρείται, χάνει χρόνο καθώς στήνεται διαρκώς σε ουρές και χάνει επίσης χρήματα γιατί συχνά – πυκνά χτυπάει τα εισιτήρια και τις κάρτες παραπάνω φορές απ` όσες χρειάζεται για μία διαδρομή, προκειμένου να «απεγκλωβιστεί» από τις μπάρες.

Μόνοι ευτυχισμένοι τους τελευταίους μήνες είναι πολλοί «τζαμπατζήδες» που έχουν βρει την υγειά τους (γιατί άραγε να χτυπήσει κανείς εισιτήριο σε λεωφορείο ή τρόλεϊ;). Αυτοί, αν δεν είναι αχάριστοι θα πρέπει να έχουν ανάψει πολλές λαμπάδες στο μπόι του Χρήστου Σπίρτζη.

Συμπτωματικά, ο ίδιος υπουργός φέρει ευθύνη και για την κατάσταση που είδαμε στο κέντρο της Αθήνας την Τρίτη, με οδηγούς ταξί, να σπάνε οχήματα Uber και να προπηλακίζουν τους οδηγούς της εταιρείας. Μπροστά στα μάτια της αστυνομίας, βεβαίως βεβαίως…

Ο υπουργός έχει υποσχεθεί το νομοσχέδιο και οι ταξιτζήδες δικαίως το περιμένουν γιατί είναι αλήθεια, πρέπει να υπάρξει προστασία τους από τον αθέμιτο ανταγωνισμό της Uber.

Την ίδια ώρα, όμως, ο Πρόεδρός τους ευλογεί το ξύλο στους Ουμπεράδες και απειλεί ότι θα σαμποτάρει τον τουρισμό το καλοκαίρι.  Λέτε να φτιάχνουν έτσι την εικόνα τους;

Και όλα αυτά κάτω από ένα πανό των αγωνιζόμενων ταξιτζήδων που έγραφε «Λέμε όχι σε κάθε καινοτομία-πλατφόρμα, που κλέβει τα ταξί και τη χώρα μας» (έβαλαν και τη χώρα για να μην τους παρεξηγήσουμε ότι δέρνουν τον κόσμο μόνο για προσωπικό τους όφελος).

Πνεύμα και ηθική...

ΥΓ: Για το τέλος και μία προσωπική ιστορία: Σε διαδρομή επιστροφής στο σπίτι με ταξί έπειτα από βραδινή έξοδο, ο ταξιτζής αποφασίζει να σταματήσει σε φανάρι δίπλα σε όχημα Uber και να αρχίσει να βρίζει τη μάνα του οδηγού. Τον απείλησε επίσης ότι θα κατέβει κάτω και θα του απαυτώσει την Παναγία. Νομίζω με έπεισε να μην πάρω ποτέ Uber και να μείνω πιστός στον κλασικό Έλληνα ταρίφα.

Τελευταία τροποποίηση στις 01:32 - 07 Μαρ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.