ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δουκίδης (Ένωση Αλουμινίου):Δεν επηρεάζεται ο κλάδος από τους δασμούς Τραμπ Κύριο

12:21 - 12 Ιουλ 2018 | Επιχειρήσεις
Δουκίδης (Ένωση Αλουμινίου):Δεν επηρεάζεται ο κλάδος από τους δασμούς Τραμπ
Τα προϊόντα του ελληνικού κλάδου διέλασης δεν επηρεάζονται από τους επονομαζόμενους δασμούς Τράμπ. Αυτό δηλώνει στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ενωσης Αλουμινίου (aluNET.gr) ο πρόδρος του διοικητικού συμβουλίου Γιώργος Δουκίδης.

Σύμφωνα με το κ. Δουκίδη < «Οι πρόσφατοι δασμοί 10% στο εισαγόμενο αλουμίνιο από την Ευρώπη στις ΗΠΑ, δεν επηρεάζουν τον κλάδο διέλασης της χώρας μας, γιατί οι Ελληνικές εταιρίες εξάγουν κυρίως τελικό προϊόν (π.χ. κούφωμα, κάγκελο κ.λπ.), το οποίο δεν υπόκειται στους δασμούς αυτούς».

Να σημειώσουμε ότι ο κλάδος του αλουμινίου είναι από τους πιο σημαντικούς της εθνικής οικονομίας με περίπου 30.000 εργαζόμενους, με εξαγωγές που φθάνουν στο 5,5% των συνολικών προϊοντικών εξαγωγών της ελληνικής μεταποίησης και πωλήσεις που ξεπερνούν τα 2,5 δις ευρώ ετησίως. Επίσης, είναι ένας κλάδος με ευρεία διασπορά σε βάθος και πλάτος αφού έχουμε μεγάλες εταιρίες παγκοσμίως γνωστές αλλά και χιλιάδες μικρές, έχουμε καθαρά εξαγωγικές εταιρίες αλλά και με ένα μεγάλο μέρος του κλάδου να ασχολείται μόνο με την ελληνική αγορά, έχουμε διεθνώς πιστοποιημένα τελικά προιόντα που είναι global brands, αλλά και χιλιάδες οικοδομικά έργα στην Ελλάδα όπου έχουν υλοποιηθεί, με εξαιρετικές αρχιτεκτονικές λύσεις από τους έλληνες μηχανικούς και αλουμινοκατασκευαστές.

 

Η πορεία του κλάδου διέλασης το 2017

 

 

Ο κλάδος της διέλασης, αν και επηρεάστηκε αρνητικά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, λόγω της κατάρρευσης της οικοδομικής δραστηριότητας στην εγχώρια αγορά, σύντομα ανέκαμψε με τον δυναμικό προσανατολισμό των εταιρειών στις δύσκολες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων διέλασης το 2017 σημείωσαν αύξηση κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2016.

Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 27% των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε αύξηση, για 2η συνεχόμενη χρονιά μετά το 2007, κατά 4% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 73% των πωλήσεων, αυξήθηκαν κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν πάνω απότο 50% στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή, τόσο στην εγχώρια αγορά (77%) όσο και στις εξαγωγές (40%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.

 

 

 

Ανέστης Ντόκας 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:34 - 12 Ιουλ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.