ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συμμαχία Περιφέρειας, ξενοδόχων και οινοποιών για την ανάδειξη του κρασιού της Κρήτης

23:46 - 02 Μαρ 2015 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Συμμαχία Περιφέρειας, ξενοδόχων και οινοποιών για την ανάδειξη του κρασιού της Κρήτης
Πάνω από 3.000 άτομα επισκέφθηκαν την έκθεση «ΟΙΝΟΤΙΚΑ» που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα στις Μαλάδες Ηρακλείου με την υποστήριξη της Περιφέρειας  Κρήτης.. Για 3 ημέρες οινοποιοί της Κρήτης παρουσίασαν την Κρητική αμπελουργία, τις τοπικές ποικιλίες, αλλά και έδωσαν έμπρακτα παραδείγματα για το πώς μπορεί να αναδειχθεί η Κρητική κουζίνα.

Η έκθεση αποτελεί θεσμό, αφού γίνεται για έβδομη συνεχόμενη χρονιά με τους οινοποιούς της Κρήτης να παρουσιάζουν στους επισκέπτες τις ετικέτες του Κρητικού Αμπελώνα και να τους «μυούν» στα μυστικά του Κρητικού κρασιού.


Στελέχη της Αγροδιατροφικής  Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο ενημέρωναν τους επισκέπτες της έκθεσης για το Σήμα «Κρήτη» για τα πιστοποιημένα προϊόντα και τις πιστοποιημένες επιχειρήσεις (εστιατόρια και ξενοδοχεία)  με το «Σήμα Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας».


«Οι Οινοποιοί της Κρήτης καταβάλλουν σπουδαία προσπάθεια τα τελευταία χρόνια για την ανάδειξη του Κρητικού Αμπελώνα και των τοπικών ποικιλιών, του πολιτισμού, της  παράδοσης» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης. Η Περιφέρεια Κρήτης,  πρόσθεσε, «συνεργάζεται και στηρίζει κάθε προσπάθεια και δράση που αναδεικνύει και προβάλλει τα Κρητικά προϊόντα, τον πρωτογενή τομέα του νησιού, τις καλλιέργειες, την επιχειρηματικότητα-μεταποίηση. Παράλληλα σε συνεργασία με τους φορείς  υλοποιούμε το «πάντρεμα» του αγροτικού τομέα με τον πολιτισμό και τον τουρισμό».


Ο πρόεδρος του δικτύου Οινοποιών  Ηρακλείου Νίκος Μηλιαράκης επεσήμανε από την πλευρά του ότι «η Περιφέρεια, οι φορείς, ο  κόσμος, έχουν αγκαλιάσει την έκθεση. Το μήνυμα-τρίπτυχο που στέλνουν τα «ΟΙΝΟΤΙΚΑ» είναι εμπιστευτείτε-αναδείξτε-διαδώστε τις μοναδικές Κρητικές ποικιλίες οίνου». Είναι-είπε ο κ. Μηλιαράκης- μια έκθεση θεσμός που εμείς θα συνεχίσουμε και θα δίνουμε το παρόν μας σε εκθέσεις εντός και εκτός Κρήτης, αλλά και στο εξωτερικό όπως από μεθαύριο στη μεγάλη έκθεση τουρισμού στο Βερολίνο.


We do local και στο κρασί


Τις προσπάθειες των οινοποιών της Κρήτης στηρίζει και η πρωτοβουλία « We do local» που επιθυμεί να διασυνδέσει τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της πρωτοβουλίας που ξεκίνησαν δώδεκα σημαντικοί παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας όλης της Κρήτης «αφετηρία της συνεργασίας οινοποιών και τουριστικής βιομηχανίας ήταν η Παγκρήτια Έκθεση «ΟΙΝΟΤΙΚΑ 2015».


Το We do local είναι ένα νέο εγχείρημα το οποίο δημιουργήθηκε από που σε συνεργασία με τον φορέα πιστοποιήσεων Cosmocert AE και την Local Food Experts sce στόχο έχουν στην επανατοποθέτηση του εθνικού τουριστικού προϊόντος, την ανάδειξη της ιδιαίτερης τοπικής φιλοξενίας  και την στήριξη της τοπικής παραγωγής και οικονομίας. 


Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με βάση την φιλοσοφία του We do local, πιστοποιούνται για το σύνολο των ενεργειών  που πράττουν για την στήριξη και προβολή του τόπου τους.  Με αυτό τον τρόπο επιβραβεύονται, προωθούνται για τις υπηρεσίες τους μέσω ενός ενιαίου σήματος, λαμβάνοντας έτσι στα χέρια τους ένα επιπλέον μετρήσιμο εργαλείο προώθησης.

 
Από την άλλη πλευρά τα δύο δίκτυα Οινοποιών-Νομού Ηρακλείου και Ρεθύμνου μέσω του σήματος Wines of Crete έχουν σκοπό την ανάπτυξη κάθε δραστηριότητας που συμβάλει στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και των θεσμών σχετικά με την οικονομική, κοινωνική, περιβαλλοντική και πολιτιστική σπουδαιότητα των προϊόντων αµπέλου και οίνου της Κρήτης. Το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης μέσω της ενοποιημένης προβολής και δικτύου διανομής που ακολουθεί συμβάλει σημαντικά στην υποστήριξη του πρωτογενή τομέα από τον τουρισμό, μέσω των δράσεων για την προώθηση και ανάπτυξη του οινικού αλλά και του γαστρονομικού  τουρισμού στην Κρήτη.


Όπως αναφέρεται το We do local και το Wines of Crete λειτουργούν με ένα κοινό παρανομαστή, την άποψη ότι η  σύνδεση του τουριστικού κλάδου και ειδικότερα της φιλοξενίας και της εστίασης με την παραγωγή αγροδιατροφικών και άλλων τοπικών προϊόντων, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την οικονομική, τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξή του τόπου μας.


Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.