ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Νέες αγορές και νέο πλάνο για την προώθηση του Ελληνικού κρασιού Κύριο

06:29 - 28 Μαρ 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Νέες αγορές και νέο πλάνο για την προώθηση του Ελληνικού κρασιού
Με στόχο την προώθηση εξαγωγών στις "αναδυόμενες" οινικές αγορές η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) κατέθεσε διετές πρόγραμμα Προβολής και Προώθησης μέσω της ΚΟΑ Οίνου (κοινή οργάνωση της αγοράς του οίνου).
Πλέον  ένας από του πλέον δυναμικούς κι εξωστρεφείς κλάδους της χώρας αυτός του οίνου «κοιτάζει» αγορές, όπου οι πιθανότητες διείσδυσης της νέας για τα διεθνή δεδομένα Ελληνικής παραγωγικής ταυτότητας είναι πιο μεγάλες.  Έτσι αυτές που ενδιαφέρουν είναι οι ΗΠΑ, Καναδάς, Κίνα και Αυστραλία, είναι και για την περίοδο 2016 -2017 και 2017 – 2018.
 
Είναι ενδεικτικό ότι οι χώρες αυτές έχουν μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα σε όγκο η ποσοστιαία αύξηση  ενώ είναι στη Γερμανία στο 1,3%, στις ΗΠΑ είναι στο 16.22% και στον Καναδά 66,04% σύμφωνα με τα όσα είπε το περασμένο Δεκέμβριο στη συνέλευση της ΕΔΟΑΟ η  Σοφία Μπέρμεπερα, που έχει την ευθύνη για λογαριασμό της Διεπαγγελματικής για την αγορά των ΗΠΑ.
 
Η εξωστρέφεια
 
Σημειώνεται ότι οι Ελληνικές εξαγωγές στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί σημαντικά το 2015 με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στα 10 εκ δολάρια.
 
Συνολικά οι εξαγωγές με  βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ κινούνται ως εξής:
 
Εξαγωγές 2015 -14
 
Γερμανία +4,5%  σε  αξία  με μέση τιμή λίτρου 3.16
Καναδάς +15,1 %   σε αξία με μέση τιμή λίτρου 8,09
ΗΠΑ +27,68 % σε αξία με μέση τιμή λίτρου 9,86
Τρίτες χώρες +6,45 %
Συνολικές εξαγωγές -0,5%
Εξαγωγές σε ΕΕ -2,61 %
 
Οι προοπτικές σε νέες αγορές
 
«Η αγορά στις ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη. Αυξάνει από το 2000 με ρυθμό 45%. Είναι στα 32 δισεκ., με 323 εκατομμύρια κιβώτια των 12 φιαλών σύμφωνα με τη Nielsen. Η κατανάλωση είναι στα 12 lt per capita. Η Γαλλία από 120 το 1970 έχει πέσει στα 42 lt κατά κεφαλήν.  Επίσης στις ΗΠΑ το 31% των ποσοτήτων εισάγεται, ενώ το 40% των ενηλίκων πίνουν.» Αυτά είχε τονίσει η σοφία Μπέρμπερα αναδεικνύοντας τη σημασία της αγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών.
 
Επίσης σύμφωνα με τα δεδομένα τι 46,3% της αγοράς στις ΗΠΑ είναι το κόκκινο το 44,3% λευκό και το 4% ροζέ. Στα 2 δισεκ φιάλες είναι, επίσης,  είναι οι απευθείας πωλήσεις off trade (grocery), ενώ η μέση τιμή 9,33 δολάρια η φιάλη από 8 δολάρια πριν πέντε χρόνια.
 
Επίσης, ο Καναδάς είναι ενδιαφέρουσα αγορά. Έχει 15 λίτρα μέση κατανάλωση με πρόβλεψη το 2018 να φτάσει στα 16,4 την ώρα πάντως που η Ελλάδα έχει 30 λίτρα μέση κατά κεφαλήν κατά έτος.
 
Αλλαγή στρατηγικής
 
«Αναθεωρούμε το marketing plan. Μέχρι σήμερα οι στόχοι είναι ομογενείς, πόλεις και στόχευση στη λιανική. Μετατρέπουμε το trend σε branding. Χτίζουμε περιεχόμενο και με έξυπνες λύσεις στα social media, προχωρούμε. Σημασία πλέον δίνουμε στο Instagram για την οινοτουριστική γαστρονομία. Κάνουμε δράσεις με δημόσιες σχέσεις, γευσιγνωσία, τυποποίηση, πρεσβευτές οίνου, προσκλήσεις, εκπαίδευση» είχε αναφέρει το Δεκέμβριο ο επικεφαλής της ΕΔΟΑΟ Γιάννης Βογιατζής.
 
Το πρόγραμμα προβολής
 
Σημειώνεται ότι το τελικό ύψος του προϋπολογισμού για τη διετία ανέρχεται σε 5.218.000 ευρώ για την προβολή του Ελληνικού κρασιού.
 
Τα 2.664.000 ευρώ αντιστοιχούσαν για τον πρώτο χρόνο και τα 2.554.000 για τη δεύτερο χρόνο και σχεδόν όλες οι δράσεις αποτελούν συνέχεια εκείνων της προηγούμενης περιόδου, αλλά υπάρχουν και καινούργιες, όπως υπάρχουν και νέες ενέργειες στο πλαίσιο των παλαιοτέρων.
 
Οι δράσεις χωρίζονται σε δράσεις που αφορούν στο σύνολο του τομέα και αποτελούν τις δράσεις υποδομής και σε δράσεις που δίνεται η δυνατότητα σε αμπελοοινικές περιοχές οίνων ΠΟΠ ΠΓΕ να τις αξιοποιήσουν.
 
Μεταξύ των δράσεων περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και έκδοση αμπελοοινικού χάρτη,  η δημιουργία ιστοχώρου για υποστήριξη δικτύου έρευνας και καινοτομίας και εκπαιδευτικές εκδηλώσεις σε σχολές του εξωτερικού.
 
Γιώργος Αλεξάκης
 
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.