ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το ελληνικό κρασί κερδίζει τις ασιατικές αγορές

11:30 - 04 Απρ 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Το ελληνικό κρασί κερδίζει τις ασιατικές αγορές
Στην καρδιά του Τόκιο, στην Γκίνζα, που θεωρείται η «Μέκκα» της πολυτέλειας στην Ιαπωνία, με δρόμους γεμάτους από πανάκριβα εμπορικά καταστήματα, εντυπωσιακούς χώρους διασκέδασης και ουρανοξύστες που λαμποκοπούν ολόκληροι υπό το φως αναρίθμητων επιγραφών neon, ολοένα περισσότεροι καταναλωτές τσουγκρίζουν τα τελευταία χρόνια κολονάτα ποτήρια με ελληνικό κρασί.

Συνήθως προτιμούν κόκκινο. Από την πλήρη ανωνυμία, στην οποία βρίσκονταν πριν από λίγα χρόνια, τα ελληνικά κρασιά φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν στον αφρό στην Ιαπωνία -και όχι μόνο- αφού οι ασιατικές αγορές γενικότερα έχουν αρχίσει δειλά-δειλά να γνωρίζουν και να ζητούν τις ελληνικές ποικιλίες.

Στην περίπτωση της Ιαπωνίας, οι συνεπείς και συνεχείς ελληνικές συμμετοχές σε εκθέσεις στη χώρα του "Ανατέλλοντος Ηλίου", οι γευσιγνωσίες και οι δημοσιεύσεις στον κλαδικό Τύπο, αλλά και η έναρξη λειτουργίας στη Γκίνζα, δημοφιλούς ελληνικού εστιατορίου με δεύτερο εκπρόσωπο στο Σίδνεϊ, φαίνεται πως διευκόλυναν την παρουσία ελληνικών κρασιών.

Ως αποτέλεσμα, οι ελληνικές εξαγωγές οίνων αυξήθηκαν σωρευτικά κατά 185% την τριετία 2013-2016, σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο. Κι αν η εντυπωσιακή αυτή εικόνα αποδεικνύεται πλασματική, όταν μεταφερθεί  σε επίπεδο απόλυτων αριθμών (καθώς η τριψήφια ποσοστιαία αύξηση σχετίζεται με το γεγονός ότι οι εξαγωγές ξεκίνησαν από πολύ χαμηλά), δεν παύει να είναι αληθές ότι η ζήτηση για ελληνικά κρασιά έχει ανθίσει στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ, οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία αυξήθηκαν πέρυσι κατά 48,5% σε σχέση με το 2015, ενώ πρόπερσι είχαν σημειώσει αύξηση κατά 48,7% σε σύγκριση με το 2014. Η αξία των εξαγωγών παραμένει πάντως πολύ χαμηλή, αφού κατά το 2016 ανήλθε σε μόλις 456.000 ευρώ. Για την προώθηση των ελληνικών οίνων στην ιαπωνική αγορά ξεκίνησε το 2015 πρόγραμμα προώθησης, που υλοποιείται από το Enterprise Greece και το Γραφείο ΟΕΥ Τόκιο "και έχει έως σήμερα αποφέρει τόσο αύξηση της αξίας των ελληνικών εξαγωγών όσο και διεύρυνση του αριθμού των εισαγωγέων ελληνικών οίνων" όπως αναφέρεται σε σημείωμα του γραφείου ΟΕΥ.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.