ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Καινοτομία, επενδύσεις και νέα προϊόντα η συνταγή στην κρίση Κύριο

09:00 - 19 Οκτ 2017 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Καινοτομία, επενδύσεις και νέα προϊόντα η συνταγή στην κρίση
Στη διεύρυνση της παραγωγικής της δραστηριότητας στη χώρα προχωρά η Ολυμπιακή Ζυθοποιία με την ολοκλήρωση της νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

«Θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι ένα μέρος για επενδύσεις» τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις στη Σίνδο ο νέος CEO της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Dejan Beko. Όπως είπε η νέα επένδυση συνολικού ύψους €3,2 εκατ.  αποτελεί μέρος του μεγάλου επενδυτικού πλάνου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, με ορίζοντα το 2019, συνολικής αξίας 45 εκατ. ευρώ.

«Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε το επόμενο βήμα του επενδυτικού μας πλάνου με μια σημαντική επένδυση στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Σίνδου, το ένα από τα δύο ιδιόκτητα εργοστάσια που διαθέτουμε στη χώρα, μας επιτρέπει να κοιτάζουμε το μέλλον θωρακίζοντας την αναπτυξιακή μας πορεία και τη θέση μας ως δεύτερης μεγαλύτερης ζυθοποιίας στη χώρα. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία, προσφέροντας στους καταναλωτές μοναδικά προϊόντα που παράγονται στην χώρα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τους εργαζομένους μας, την ελληνική αγορά μπίρας, αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της» σημείωσε ο κ. Beko, που πριν λίγους μήνες ανέλαβε το τιμόνι της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Ο ίδιος βρισκόταν στη Βουλγαρία στην εκεί θυγατρική της μητρικής και της Ολυμπιακής Ζυθοποιιας, της Carlsberg.

Μάλιστα ο κ. Beko συγκρίνοντας τις αγορές Βουλγαρίας και Ελλάδας σημείωσε ότι η εγχώρια αγορά έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Κι αυτό λόγω του μεγαλύτερου μέσου εισοδήματος που έχει η Ελλάδα. Πάντως η γειτονική χώρα έχει διπλάσια μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση στα 60μ λίτρα το χρόνο περίπου. Όπως είπε στη Βουλγαρία το 60% των ποσοτήτων διακινούνται σε συσκευασίες με μεγάλες ποσότητες ενώ στην Ελλάδα κυριαρχούν οι μικρές (γυάλινες ή με αλουμίνιο) που έχουν και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις εταιρίες παραγωγής.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Carslberg ελέγχει το 51% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Όπως είπε ο κ. Beko προ στιγμήν δεν είναι στα σχέδιά του η απόκτηση του υπόλοιπου 49% που ελέγχουν οι κ.κ. Γιάννης Χήτος, Ηλίας και Γιώργος Γκρέκης όπως προβλέπει μια σχετική πρόβλεψη στην προ τριετίας συμφωνία μεταξύ των παλαιών μετόχων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και του Δανέζικου ομίλου. Εκεί προβλεπόταν ότι μετά την πάροδο πέντε ετών οι Έλληνες μέτοχοι της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας αν επιθυμούν μπορούν να πουλήσουν το 49% στην Carlsberg.

Νέα προϊόντα

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σε παραλληλία με την τάση της εποχής επενδύει στην καινοτομία και τα νέα προϊόντα. Η νέα γραμμή παραγωγής, η οποία ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2017 και βρίσκεται ήδη σε πλήρη λειτουργία, αφορά στην παγκοσμίως πατενταρισμένη καινοτομία DraughtMaster™ στον τομέα της βαρελίσιας μπύρας. Το σύστημα DraughtMaster™ στηρίζεται στη χρήση πρακτικών, περιορισμένου βάρους βαρελιών «μίας χρήσης», τα οποία δεν περιέχουν αέρα στο εσωτερικό τους και δεν απαιτούν ανθρακικό για το σερβίρισμα της μπύρας. Ως αποτέλεσμα, όπως ανέφερε η διευθύντρια παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Κατερίνα Τσίτζιφα,  η μπύρα διατηρεί την ποιότητα και τη φρεσκάδα της για 6 φορές μεγαλύτερο διάστημα σε σχέση με άλλες τεχνολογίες. Παράλληλα, το σύστημα DraughtMasterTM είναι εύκολο στη χρήση και τον καθαρισμό, έχει μειωμένα λειτουργικά κόστη και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς καταργεί το πλύσιμο των βαρελιών.

Παράλληλα η εταιρία το 2017 προχώρησε στην παραγωγή τριών νέων προϊόντων, της Fix Άνευ, του ανθρακούχου αναψυκτικού Tuborg Lime Green Tea Soda και του αναψυκτικού επίσης Orange CinnamonSoda. Και τα τρία νέα προϊόντα απαντούν στις ανάγκες της αγοράς για λιγότερες θερμίδες και πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Η θέση στην αγορά

Με τη συνολική αγορά πάντως να συρρικνώνεται οριακά φέτος η Ολυμπιακή ζυθοποιία σήμερα κατέχει λίγο κάτω από το 1/3  στην μπύρα ενώ στα λεγόμενα προϊόντα mixers (σόδα και άλλα αντίστοιχα με γεύσεις) είναι στο 36,2%. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI από τα supermarkets η αγορά μπίρας και μηλίτη μέχρι τον Αύγουστο από την αρχή του χρόνου ο ήταν στο -1% με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία να έχει  μερίδιο αγοράς στο 31,1% με αύξηση +3,6 μονάδων. Με βάση την IRI (supermarkets) στα mixers ανέβηκε 5,2 μονάδες και έτσι προσέθεσε άλλο ένα 2% έχοντας μερίδιο αγοράς 36,2%.

Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών (σ.σ. σύνολο αγοράς) το μερίδιό της εταιρείας στη μπύρα ενισχύθηκε κατά 2 μονάδες στο 29,1% όταν η αγορά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα υποχώρησε 10%, όπως είπε ο κ. Beko.

Αναφορικά με τον ανταγωνισμό και τις πρόσφατες αποφάσεις της αρμόδιας Επιτρπής ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός. «Η εταιρεία σέβεται την απόφαση του δικαστηρίου. Είναι νωρίς για να δούμε τις αλλαγές στην αγορά» τόνισε σημειώνοντας ότι οι σήμερα συνθήκες είναι δεδομένες και με βάση αυτές κινούμαστε.

Οι γραμμές παραγωγής

Η εταιρία με δύο εργοστάσια προσπαθεί να μειώσει τα μεταφορικά κόστη και να διασφαλίσει οικονομίες κλίμακας με ορθολογική αξιοποίηση των δυνατοτήτων των δύο μονάδων σε Ριτσώνα και Σίνδο. Στη Σίνδο η νέα  μονάδα στην οποία παράγονται τα προϊόντα Μythos, Fix, Kaiser, Fix Dark έχει τη δυνατότητα παραγωγής 250 χιλ. εκατολίτρων ετησίως. Η νέα γραμμής παραγωγής, μια επένδυση ύψους 3.2 εκατ. ευρώ, δίνει σημαντική ώθηση στην εγχώρια δραστηριότητα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και ταυτόχρονα ανοίγει προοπτικές για μεγαλύτερη αύξηση των εξαγωγών τα επόμενα χρόνια που σήμερα κατέχουν περίπου το 5% των πλωήσεων.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι συνολικές επενδύσεις που έχει υλοποιήσει η εταιρία εντός του 2017 στο εργοστάσιο της Σίνδου ανέρχονται σε 4,6 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά την περίοδο 2015-2018 υπολογίζονται συνολικές επενδύσεις ύψους 12,2 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα έχει εισφέρει σε φόρους και εισφορές 76 εκατομμύρια το 2016 ενώ απασχολεί 450 υπαλλήλους και  έχει 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.