ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι έξι πυλώνες του σχεδίου της κυβέρνησης για την ενέργεια

11:49 - 21 Μαρ 2017 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Οι έξι πυλώνες του σχεδίου της κυβέρνησης για την ενέργεια
Τα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης για την μετάβαση σε ένα νέο ενεργειακό μείγμα, παρουσίασε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, σε ομιλία που έδωσε τη Δευτέρα, στο Βερολίνο, στο πλαίσιο του συνεδρίου Berlin Energy Transition Dialogue 2017, που διοργανώνει η γερμανική κυβέρνηση.

Κεντρικό ζητούμενο για αυτό το μείγμα, υποστήριξε, είναι η ενίσχυση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) με παράλληλη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και την ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή.

 

Οι έξι πυλώνες που παρουσίασε ο Υπουργός περιλαμβάνουν:

 

  • την ολοκλήρωση ενός σταθερού και διαφανούς θεσμικού πλαισίου, εντός του οποίου θα επιτευχθεί η περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ
  • την ανάδειξη της Ελλάδας ως χώρας «κλειδί» για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
  • την εισαγωγή τεχνολογιών φιλικών για το περιβάλλον στη λιγνιτική παραγωγή
  • τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, ειδικά στον κτιριακό τομέα
  • τη δημιουργία ευκαιριών για την συμμετοχή πολιτών και συλλογικοτήτων στην αγορά ενέργειας, μέσω του νομοσχεδίου που επεξεργάζεται το Υπουργείο για τους ενεργειακούς συνεταιρισμούς
  • την αξιοποίηση της δυναμικής των μη διασυνδεδεμένων νησιών, για την εισαγωγή της καινοτομίας στον τομέα των ΑΠΕ

Για τον τελευταίο πυλώνα, η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την κατάρτιση ενός φιλόδοξου σχεδίου που αφορά στα νησιά, ώστε να υιοθετηθεί ένα νέο ενεργειακό μοντέλο, με την ολοκλήρωση των διασυνδετήριων αγωγών και την εγκατάσταση αυτόνομων συστημάτων φιλικών προς το περιβάλλον.

 

Η πρωτοβουλία «Ενεργειακά νησιά» θα δρομολογηθεί επί προεδρίας της Μάλτας, με το πρώτο φόρουμ να πραγματοποιείται στην Κρήτη, τον Ιούνιο.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:55 - 21 Μαρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.