ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΑΔΜΗΕ: Ξεκινά η δεύτερη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων

10:53 - 31 Μαϊ 2018 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΑΔΜΗΕ: Ξεκινά η δεύτερη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων
Ξεκινά η Β’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων με την επιλογή της κοινοπραξίας Ελληνικά Καλώδια ΑΕ- Fulgor AE ως αναδόχου για το έργο κατασκευής των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα συνδέσουν τη Νάξο με την Πάρο και τη Μύκονο, ενώ παράλληλα μελετάται η διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης.

Αναλυτικότερα, τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης, μέσω Κορίνθου και με σημείο σύνδεσης στην Κω ή την Ρόδο εισηγείται ο ΑΔΜΗΕ στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Για τα Δωδεκάνησα ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ηλεκτρική διασύνδεση προκρίνεται ως καλύτερη λύση, λόγω της ενίσχυσης της αξιοπιστίας τροφοδότησης, του περιορισμού της λειτουργίας των τοπικών θερμικών σταθμών παραγωγής (με συνακόλουθα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη) και λόγω της δυνατότητας που παρέχει για την ενίσχυση της ανάπτυξης ΑΠΕ επί των διασυνδεόμενων νησιών. Το έργο θα ενταχθεί στο Προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2020-2029 που θα κατατεθεί στη ΡΑΕ στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια - Fulgor επελέγη ως ανάδοχος για την κατασκευή των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα συνδέσουν τη Νάξο με την Πάρο και τη Μύκονο στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων. Είναι έργο προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει ηλεκτρικές διασυνδέσεις μήκους 47,6 χλμ. Ο ΑΔΜΗΕ έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση των προσφορών και για τα δυο άλλα επιμέρους έργα της διασύνδεσης, δηλαδή την κατασκευή του Υποσταθμού στη Νάξο και την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων Άνδρου-Λιβαδιού (Εύβοια) και Άνδρου-Τήνου και δηλώνει έτοιμος να υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις στο αμέσως επόμενο διάστημα, εφόσον δεν προκύψουν καθυστερήσεις.

Για την τρίτη φάση που αφορά στην πόντιση δεύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ Λαυρίου και Σύρου, στόχος είναι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός εντός του Ιουνίου, ώστε να γίνει η συμβολαιοποίηση πριν τα τέλη του έτους και να τηρηθεί το νέο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει επιτάχυνση του έργου κατά δυο χρόνια και περάτωσή του το 2020.

Τέλος για την "μικρή" διασύνδεση διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί ενώ για την "μεγάλη" Κρήτης-Αττικής, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε στο Λουξεμβούργο σύμβαση χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ, με τις Bank of China (Luxembourg) και ICBC.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.