ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σούπερ Μάρκετ: "Από μηχανής θεός" για τα λουκέτα οι προωθητικές ενέργειες

07:30 - 23 Απρ 2015 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Σούπερ Μάρκετ: "Από μηχανής θεός" για τα λουκέτα οι προωθητικές ενέργειες
Τετραπλασιάστηκαν σε αξία οι προωθητικές ενέργειες των σούπερ μάρκετ την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, που τονίζουν ότι αν δεν είχε συμβεί αυτό όλος ο κλάδος σήμερα μαζί και οι προμηθευτές θα είχαν βάλει λουκέτο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πριν από 10 χρόνια μία μεγάλη αλυσίδα με τζίρο πάνω από 800 εκατ. ευρώ έδινε σε συνεργασία με τους προμηθευτές περί τα 50 εκατ. ευρώ για τις κάθε είδους προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούσε συμπεριλαμβανομένων και των διαφημιστικών φυλλαδίων. Το συγκεκριμένο ποσό το 2013 είχε εκτιναχθεί στα 170 εκατ. ευρώ και φέτος θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ (μιλώντας πάντα για αλυσίδα με τζίρο πάνω από 800 εκατ. ευρώ). Ποσό που ενώ μέχρι πριν από μερικά χρόνια αφορούσε μόνο τα επώνυμα προϊόντα σήμερα συμπεριλαμβάνει και κάποια επιλεγμένα Pl (Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας).

Και όμως παρά το ζεστό χρήμα που ρέει στην διαφήμιση της προϊοντικής γκάμας, τα πρώτα στοιχεία του φετινού τριμήνου δείχνουν ότι δεν έκλεισε καλά για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Μεσοσταθμικά οι απώλειες φαίνεται να κινούνται πέριξ των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων. Βεβαίως υπάρχουν αυτές αλυσίδες που εμφανίζουν απώλειες 5% στον τζίρο τους, αλλά και αυτές που διαγράφουν άνοδο 5%. Το θέμα είναι ότι η άνοδος αυτή δεν έχει προέλθει από την αύξηση της κατανάλωσης αλλά από την προσθήκη των νέων σημείων πώλησης στο δίκτυο των αλυσίδων.

Το δεδομένο υποστηρίζουν πηγές της αγοράς είναι ότι η κατάσταση και στον κλάδο είναι ρευστή και το κυρίαρχο συναίσθημα του καταναλωτή είναι η σύγχυση ως φυσική απόρροια της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, όλα δείχνουν ότι η στρατηγική των λιανεμπορικών αλυσίδων θα συνεχίζει να επικεντρώνεται σε τρεις κατευθύνσεις:

  1. Εντατικοποίηση των προωθητικών ενεργειών σε αξία και όχι τόσο σε είδος. Η ενέργεια 1+1 θεωρείται ενέργεια σε αξία.
  2. Περαιτέρω ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον στο σύνολο του κλάδου έχουν φθάσει το 20%, ενώ σε κάποιες αλυσίδες έχουν περάσει και το 25%. Είναι σημαντικό σε αυτό να αναφερθεί ότι πλέον λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχουν τα Pl, oι λιανεμπορικές αλυσίδες τους έχουν δώσει πλέον περισσότερα μέτρα για την προβολή τους στο ράφι. Επίσης αξίζει να επισημανθεί ότι σε κατηγορίες όπου τα Pl είναι κυρίαρχα όπως επί παραδείγματι στα χαρτικά όπου το μερίδιο τους είναι 70% και εκεί έχουν τσιμπήσει το τελευταίο χρόνο επιπλέον τρεις ποσοστιαίες μονάδες. 
  3. Συνέχεια εξαγορών. Αυτό είναι ένα κομμάτι που όπως λέγεται θα απασχολήσει έντονα τον κλάδο φέτος. Και στο κάδρο των εξαγορών, όπως ακούγεται δεν θα είναι μόνο οι μικρές δυνάμεις. 

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:02 - 22 Απρ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.