ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΣΕΛΠΕ: Λογική του παραλόγου στην απόφαση για τις Κυριακές

12:32 - 11 Ιουλ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
ΣΕΛΠΕ: Λογική του παραλόγου στην απόφαση για τις Κυριακές
H κτηριακή επιχειρηματολόγηση υπέρ του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές κατ' εφαρμογή της εξουσιοδοτικής διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 16 του νόμου 4177/2013 στερείται σοβαρής τεκμηρίωσης υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος.

Όπως προσθέτει, όλα τα κριτήρια που παρατίθενται είναι πρόχειρα διατυπωμένα και αστήρικτα από πλευράς στοιχείων. Η ευθύνη των ανωτέρω κατά τον Σύνδεσμο, βαραίνει όχι μόνο την Πολιτεία αλλά και τους Θεσμούς που ενώ υπερθεματίζουν από τη μια, υπέρ της απελευθέρωσης της αγοράς από την άλλη, εγκλωβίζονται σε θέματα μικροπολιτικής διαχείρισης με αποτέλεσμα να χάνεται η ουσία της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης των διαρθρωτικών αλλαγών.

Ο ΣΕΛΠΕ προβαίνει σε πέντε βασικές επισημάνσεις:

  • Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι νομοταγείς επιχειρήσεις δεν είναι μόνον ο αριθμός των Κυριακών κατά τις οποίες επιτρέπεται να έχουν ανοιχτά τα καταστήματά τους άλλα ποιές από τις προαναφερόμενες μπορούν να ανοίξουν τα εμπορικά τους σημεία χωρίς να παρεμποδιστούν παρανόμως.
  • Βάσει των προαναφερόμενων κριτηρίων μόνοι μας αφαιρούμε το δικαίωμα στο επιχείρημα ότι όλη η χώρα είναι ένας απέραντος και φιλόξενος τουριστικός προορισμός για ικανοποίηση όλων των επιθυμιών . Αλλά και οι Έλληνες  που επισκέπτονται μια άλλη πόλη για τουριστικούς λόγους  αποκλείονται από το ευεργέτημα της ανοιχτής αγοράς ενώ καταδικάζονται οι τοπικές επιχειρήσεις σε μαρασμό ή σε υπεκφυγή μέσω έκνομων ενεργειών που πιθανόν περιλαμβάνει και το παράνομο άνοιγμα των καταστημάτων.
  • Οφείλει η Πολιτεία να μας δώσει σαφείς εξηγήσεις με αντικειμενική επιχειρηματολογία για τους  λόγους βάσει των οποίων εξαιρούνται τα εμπορικά κέντρα από το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές κατά τη θερινή περίοδο ενώ συνιστούν βασικό πόλο έλξης Τουριστών-Επισκεπτών- Καταναλωτών καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ο δείκτης τουριστικής επισκεψιμότητας δεν συναρτάται μόνο με το κριτήριο της εγγύτητας σε παραθαλάσσιο χώρο ή του αριθμού των κλινών φιλοξενίας επισκεπτών, αλλά και με το κριτήριο του προορισμού σε μεγάλα εμπορικά σημεία
  • Παρέχεται το δικαίωμα σε μικρά και μεσαία καταστήματα να ανοίγουν τα οποία όμως δεν το επιθυμούν, ενώ αντίθετα τα άλλα μεγαλύτερα εμπορικά σημεία που το επιθυμούν στερούνται του δικαιώματος αυτού. Με αυτόν τον τρόπο διασαλεύεται ο υγιής ανταγωνισμός ο οποίος είναι ο μοναδικός παράγων που προάγει την μείωση των τιμών.
  • Μετά τα ανωτέρω το μήνυμα που μεταφέρεται προς όλους τους υποψήφιους επενδυτές είναι ότι η χώρα δεν επιθυμεί μεγάλες επενδύσεις οι οποίες εκτός των άλλων είναι και φορείς υγιούς επιχειρηματικότητας.

Είναι γεγονός ότι το εμπόριο και οι υπηρεσίες συνιστούν ένα από τους τρείς βασικούς πυλώνες μεγέθυνσης  του ΑΕΠ στη χώρα μας  που υπό τις παρούσες δύσκολες συνθήκες δημοσιονομικής πίεσης θα ήταν απαραίτητη η εφαρμογή δημόσιων πολιτικών που απελευθερώνουν την αγορά από τα δεσμά του προστατευτισμού και εξασφαλίζουν τη λειτουργία της με όρους ισονομίας και ισοπολιτείας ώστε να συμβάλουν στην αποσυμπίεση της κρίσης, στην ενθάρρυνση της ζήτησης και στην ανάταξη της ψυχολογίας της αγοράς. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.