ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βαρόμετρο η τοπικότητα για το στοίχημα Σκλαβενίτη Κύριο

10:00 - 30 Οκτ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Βαρόμετρο η τοπικότητα για το στοίχημα Σκλαβενίτη
Η ανάδειξη και η διάθεση προϊόντων τοπικής παραγωγής σε ανταγωνιστικές τιμές εκτιμάται ότι είναι ένα από τα βασικά σημεία που μπορεί να δώσουν ώθηση στην προσπάθεια του Ομίλου Σκλαβενίτη να κερδίσει μερίδια αγοράς στις εκτός Αττικής περιοχές.

Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου και προμηθευτές, μιλώντας στο Reporter.gr, ο εμπλουτισμός της γκάμας των προσφερόμενων κωδικών από τοπικούς προμηθευτές μπορεί να δώσει ώθηση στο στοίχημα της αλυσίδας να απλωθεί σε όλη τη χώρα. Τονίζουν δε ότι μόνον με αυτόν τον τρόπο, συν τις ανταγωνιστικές τιμές, μπορεί να αμφισβητηθεί η κυριαρχία αλυσίδων με έντονο τοπικό χρώμα. 

Ειδικά σε περιοχές όπως η Μακεδονία ή η Κρήτη, όπου η Μασούτης και ο συνεταιρισμός ΣΥΝΚΑ είναι ισχυρά brand η επιλογή να μπουν στα ράφια περισσότερα τοπικά προϊόντα εκτιμάται ότι μπορεί να ελκύσει σημαντικό αριθμό καταναλωτών. Προτάσσουν δε το γεγονός ότι το στήσιμο σούπερ μάρκετ στην περιφέρεια κατά τι διαφοροποιείται από την Αττική. 

Σημειώνεται δε ότι σημεία σε περιοχές με έντονη παραγωγική δραστηριότητα έχουν στο ράφι προϊόντα σε ποσοστά που φτάνουν και το 30% (π.χ.τυροκομικά, Κρασιά ή ελαιόλαδα στην Κρήτη). Ακόμη δε σε περιοχές όπως π.χ. η Χίος η τοπική κτηνοτροφική παραγωγή ή τα προϊόντα ποτοποιίας φιγουράρουν σε ράφια πολλών σούπερ μάρκετ.

Τούτων δοθέντος η αλυσίδα Σκλαβενίτης αναμένεται να προβεί σε τοπικής κλίμακας προβολή των προσφορών και των προϊόντων που διαθέτει ώστε να στηρίξει και την τοπική της παρουσία. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα καταφαίνεται ότι το κοινό «κυνηγά» τις προσφορές. 

Πιο συγκεκριμένα το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις καθώς ακόμη δεν έχουν γίνει οι σχετικές επεξεργασίες, πτωτικά τα τελευταίο διάστημα κινείται η λιανική αγορά μετά την ανάσα του καλοκαιριού. Μπορεί μέχρι και το Σεπτέμβριο να υπήρχε μια σχετική ανάσχεση της πτωτικής πορείας των πρώτων έξι μηνών του χρόνου ωστόσο και πάλι η ζήτηση λόγω των φορο – αναγκών φαίνεται να φρενάρει.. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με εκτιμήσεις ενώ η πτώση περιορίστηκε στα επίπεδα του 1% από τις αρχές του 2017 μέχρι τα τέλη Αυγούστου τώρα και πάλι φαίνεται να βαίνει αυξανόμενη.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.