ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διπλή μάχη στο ράφι για το όνομα «Μακεδονία» Κύριο

09:30 - 24 Ιαν 2018 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Διπλή μάχη στο ράφι για το όνομα «Μακεδονία»
Ενώπιον διπλού αδιεξόδου βρίσκονται συχνά οι παραγωγοί των προϊόντων της Μακεδονικής γης στα ράφια και τα καταστήματα του Καναδά, της Αυστραλίας, αλλά κι άλλων χωρών λόγω της σύγχυσης που υπάρχει με το όνομα της ΠΓΔΜ και του άλυτου προβλήματος.

Όπως μεταφέρουν στο Reporter.gr παραγωγικοί φορείς της Μακεδονίας, σε πολλές περιπτώσεις, προϊόντα από τα Σκόπια παρουσιάζονται ως Μακεδονικά χρησιμοποιώντας σήματα που παραπέμπουν στο ιστορικό παρελθόν του Ελληνικού βορρά. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να αξιοποιήσουν ένα ισχυρό brand όπως αυτό της Μακεδονίας. Ουσιαστικά αξιοποιούν τη φήμη που έχει το κρασί, οι ελιές ή ο χαλβάς στο εξωτερικό και να πλασαριστούν ως μακεδονικά.

Πρόκειται δηλαδή για μια άλλη εκδοχή της σύγκρουσης ΦΑΓΕ – Cobani με αιχμή το γιαούρτι, όπου το greek yogurt ή το greek style yogurt έγινε αντικείμενο μεγάλης δικαστικής διαμάχης στις ΗΠΑ με τελικό νικητή την Ελληνική γαλακτοβιομηχανία. Σε πολλές περιπτώσεις, δε, καταγράφονται διαμαρτυρίες στις Ελληνικές προξενικές και στις τοπικές αρχές από Έλληνες παραγωγούς όπου γίνεται λόγος για παραβιάσεις της Ενδιάμεσης Συμφωνίας λόγω της χρήσης του ονόματος «Μακεδονία». Συχνά αυτές έχουν αποτέλεσμα, αλλά δεν αρκούν, καθώς απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση. Ωστόσο η πιο αποτελεσματική λύση σύμφωνα με τους παραγωγούς είναι η δικαστική, αν και κοστίζει.

Πέρα από τις υποθέσεις αυτές υπάρχει και μια άλλη, δεύτερη διάσταση της εκκρεμούσας υπόθεσης, με το όνομα και της χρήσης των παραγώγων του. Έχει να κάνει με το ότι σε επικοινωνιακό επίπεδο η ΠΓΔΜ έχει κερδίσει σε επίπεδο καθημερινότητας τη χρήση του ονόματος της Μακεδονίας, καθώς ήδη 130 χώρες την έχουν αναγνωρίσει.

«Σε πολλές περιοχές της Αυστραλίας, του Καναδά ή αλλού δεχόμαστε παράπονα από τους διακινητές μας για τη χρήση από εμάς του όρου Μακεδονία ή Μακεδονικός. Μας παροτρύνουν να χρησιμοποιήσουμε τον όρο Ελληνικός  αντικαθιστώντας τις τοπικές ενδείξεις καθώς οι πελάτες τους όταν βλέπουν το όνομα Μακεδονία θεωρούν ότι είναι προϊόντα Σκοπίων». Αυτό ανέφερε στο Reporter.gr κορυφαίος οινοποιός της Δ. Μακεδονίας, όπου παράγονται κρασιά ΠΓΕ, μεταφέροντας την εμπειρία του.

Είναι προφανές ότι η εμπορική διάσταση του προβλήματος με το όνομα είναι εξίσου σημαντική καθώς πολλά ελληνικά προϊόντα, όπως ο χαλβάς, το κρασί, η φέτα, το κασέρι έχουν ενδείξεις, κατοχυρωμένα με κανονισμούς της ΕΕ (π.χ. τα ΠΓΕ κρασιά) και ονόματα που παραπέμπουν στη Μακεδονία.  Μέχρι να λυθεί το θέμα όμως η μάχη στο ράφι είναι διπλή και αδυσώπητη.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.