ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τις «καλές» πιάτσες αναζητούν οι εμπορικές επιχειρήσεις-Συγκέντρωση στα μαγαζιά ρούχων

09:18 - 16 Απρ 2018 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Τις «καλές» πιάτσες αναζητούν οι εμπορικές επιχειρήσεις-Συγκέντρωση στα μαγαζιά ρούχων
Ανάπτυξη των καλών σημείων με πύκνωση καταστημάτων, ενίσχυση του εμπορίου σε Περιστέρι, Αθήνα και Χαλάνδρι και οριακή μείωση των κλειστών καταστημάτων καταγράφει η τελευταία εξαμηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Πιο συγκεκριμένα υποχώρηση των κλειστών καταστημάτων παρατηρείται στην Αθήνα και οριακή αποκλιμάκωση στις άλλες αγορές σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο (-0,41%). Η μείωση αυτή, κατά τους αναλυτές, συμβάλλει στη γενική διόρθωση της εικόνας του συνόλου των αγορών, η οποία και αποτελεί τη δεύτερη καλύτερη που έχει καταγραφεί από το ΙΝΕΜΥ. Η συνομοσπονδία, αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της περιόδου, διοργανώνει στις 20-21/4 συνέδριο, στο οποίο θα διερευνηθούν οι επιτυχημένες επιχειρηματικές στρατηγικές, ώστε να σχεδιασθούν τα επόμενα βήματα των εμπορικών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. «Είναι φανερό», σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, «ότι οι επιχειρήσεις καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για να επιστρέψει η αγορά στην κανονικότητα και οι πρώτες θετικές ενδείξεις είναι πολύ κρίσιμο να χαρακτηρίζονται από σταθερότητα και διάρκεια, ώστε να μετουσιωθούν σε αναπτυξιακή προοπτική».

Ειδικότερα, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, παρατηρεί για την Αθήνα:

• Σημαντική ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην αγορά της Αθήνας (μείωση των κλειστών καταστημάτων κατά 1,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο και 1,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος).

• Από το 2012 όπου είναι συγκρίσιμο το πεδίο απογραφής, το Μάρτιο του 2018 καταγράφεται το χαμηλότερο ποσοστό κλειστών καταστημάτων που έχει καταγραφεί (24,9%)

• Νέες επιχειρήσεις διάφορων κλάδων εισέρχονται στην αγορά (εμπόριο τροφίμων, εστίαση, λοιποί κλάδοι) ενώ το λιανικό εμπόριο ένδυσης μειώνεται σε όρους συγκέντρωσης.

• Σε όλες τις εμπορικές ζώνες Κολωνάκι, Πατησιών, Κεντρικές, Εξάρχεια διαπιστώνεται βελτίωση στην συγκέντρωση κλειστών καταστημάτων με εξαίρεση το Εμπορικό Τρίγωνο στο οποίο καταγράφεται οριακή αύξηση.

Για άλλες αγορές της Αττικής:

- Βελτίωση και ενίσχυση της παρουσίας του λιανικού εμπορίου στις αγορές Χαλανδρίου και Περιστερίου

• Εντυπωσιακή διόρθωση της εικόνας της αγοράς του Χαλανδρίου όπου τα λουκέτα μειώνονται κατά 3%. Η μείωση αυτή έρχεται να διορθώσει τη ραγδαία αύξηση που καταγράφηκε το προηγούμενο εξάμηνο αλλά και να βελτιώσει περεταίρω την εικόνα της αγοράς.

• Μείωση των λουκέτων κατά 0,8% στο Περιστέρι. Η μείωση που καταγράφεται είναι η 5η συνεχόμενη και η συνολική εικόνα της αγοράς σταδιακά προσεγγίζει τα επίπεδα της αγοράς κατά το Μάρτιο του 2013.

- Δυσμενέστερη κατάσταση σε Μαρούσι, Ν. Ιωνία, Γλυφάδα και Κηφισιά

• Σημαντική αύξηση των λουκέτων στο Μαρούσι (+2,6% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο και +3,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος) και στην Ν. Ιωνία (+1,1% σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο και +1,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος )

• Σημαντική αύξηση των κλειστών καταστημάτων στη Γλυφάδα και στην Κηφισιά (+1,1% τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο όσο και ετησίως).

Για τις αγορές της Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Πειραιά:

• Μικρές μειώσεις σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο, στα όρια της σταθεροποίησης, των λουκέτων σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Πειραιά (-0,3%, -0,2% και -0,3% αντίστοιχα).

• Τόσο στον Πειραιά όσο και στην Πάτρα καταγράφεται οριακή ενίσχυση της  εστίασης και υποχώρηση του λιανικού εμπορίου υπόδησης και των λοιπών κλάδων δραστηριότητας αντίστοιχα.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.