ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Βουλιάζουν" τα ελληνικά νησιά από Κεντροευρωπαίους, ελάχιστοι οι Έλληνες

16:44 - 21 Μαϊ 2015 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
"Βουλιάζουν" τα ελληνικά νησιά από Κεντροευρωπαίους, ελάχιστοι οι Έλληνες
Μπορεί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία που έχει δώσει στο φως ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το 2015 να δείχνει πως θα είναι η πιο αποδοτική τουριστική χρονιά, ωστόσο αυτό δεν ισχύει και για τους γηγενείς παραθεριστές.  

1

Τι γίνεται με τους Έλληνες;

Για τους Έλληνες το… «πουθενά» δείχνει πως θα είναι και φέτος ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός. Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, που πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε δείγμα 545 ατόμων, ποσοστό μεγαλύτερο του 73%, δήλωσε με σιγουριά ότι οι διακοπές για φέτος, αποτελούν λέξη… «ταμπού»! Και πώς να μην είναι δηλαδή, όταν πολλοί συμπολίτες μας, με τα οικονομικά τους στο ναδίρ και την απογοήτευσή τους στο ζενίθ, καλούνται να αποφασίσουν για τις διακοπές τους, ενώ δεν έχουν λύσει ακόμα το βιοποριστικό τους ζήτημα!

2

Ακόμα όμως και το… «τολμηρό» 27%, που θα αψηφήσει την κρίση και θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό, το μεγαλύτερο μέρος αυτού δεν προγραμματίζει πολυήμερες κρουαζιέρες στη Νάξο και στην Κεφαλλονιά, αλλά πενθήμερες εξορμήσεις σε εξοχικές κατοικίες  φίλων ή σε επαρχιακά, πατρικά σπίτια! Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά, πως ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στη λεωφόρο Αμαλίας, στο κέντρο της Αθήνας, μιλώντας στο Reporter, τόνισε πως σχεδόν όλες οι κρατήσεις για πτήσεις σε νησιωτικούς προορισμούς που του έχουν γίνει μέχρι σήμερα, αφορούν μετακινήσεις ξένων τουριστών που βρίσκονται στην πρωτεύουσα.

Αλλάζει η ελληνική νοοτροπία

Είναι πια σαφές ότι ακόμα και οι αναγκαίες για πολλούς διακοπές, έφτασαν να θεωρούνται είδος πολυτελείας και… περικόπτονται από τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Είναι δε αυτονόητο, ότι τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα bungalows, δεν υπάρχουν καν ως επιλογή για την πλειονότητα των Ελλήνων, οι οποίοι επιζητούν τη φιλοξενία συγγενών και φίλων ή εναλλακτικές και οικονομικές διανυκτερεύσεις, τύπου camping.

Το Reporter ήρθε σε επικοινωνία με ουκ ολίγους ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων και ξενοδοχείων που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες (Πάρο, Μύκονο & Σαντορίνη), οι οποίοι μας ενημέρωσαν πως εξαιτίας των ξένων τουριστών που συνεχίζουν να μας επισκέπτονται μαζικά, οι επιχειρήσεις τους πηγαίνουν εξαιρετικά. Ωστόσο, αυτό που τους προβληματίζει είναι πως ακόμα και αυτοί που παραδοσιακά, δούλευαν αμιγώς με Έλληνες, φέτος τους ψάχνουν και δεν τους βρίσκουν!

3

"Λαοθάλασσα" τουριστών στο Αιγαίο

Μπορεί οι Έλληνες να μην επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά όπως τις προ κρίσης εποχές, ωστόσο οι τουρίστες και δη οι Ευρωπαίοι, δείχνουν αποφασισμένοι να μην αφήσουν την Ελλάδα να... πτωχεύσει. Άλλοι βέβαια πιστεύουν ότι η Ελλάδα έχει τόση "πέραση" τουριστικά, καθώς οι κάτοικοι της Κεντρικής Ευρώπης ευελπιστούν σε φθηνές διακοπές όπου θα πληρώνουν με... δραχμές. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, η... "κάθοδος των Ευρωπαίων" στα νησιά του Αιγαίου θα ξεπεράσει με χαρακτηριστική ευκολία το μέχρι τώρα ρεκόρ προσέλευσης.

4

"Σαν ηφαίστειο που... ξυπνάει" η Σαντορίνη

Όπως μάλιστα μαθαίνουμε από γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα "Mystique" τηςOίας της Σαντορίνης, όλα του τα δωμάτια είναι réservé μέχρι και τις 15 Αυγούστου από τον... Μάρτη, καθώς Ολλανδοί, Γερμανοί, Λουξεμβούργιοι και Σκανδιναβοί ετοιμάζονται να "βουλιάξουν" το -κατά πολλούς- ομορφότερο νησί της Μεσογείου. «Εν αντιθέσει με τους Ασιάτες και τους Αμερικανούς, οι Ευρωπαίοι συνήθως, επειδή έχουν κάτι κι αυτοί από το ελληνικό DNA, είναι πιο της... τελευταίας στιγμής και "κλείνουν" τις διακοπές τους, λίγες μόνο ημέρες πριν την αναχώρησή τους», δήλωσε στο Reporter, ξενοδοχειακός υπάλληλος του συγκροτήματος για να συμπληρώσει πως «φέτος όμως, ξεπέρασαν τους εαυτούς τους και... βιάστηκαν υπερβολικά. Δεν ήταν λίγοι οι Ιάπωνες τουρίστες που κάλεσαν δύο μήνες πριν το καλοκαίρι για να κάνουν κράτηση και απόρησαν όταν τους είπαμε ότι είμαστε ήδη πλήρεις.».

5

Θύελλα και στο Νησί των Ανέμων

Τα ίδια ισχύουν και για τον έτερο αγαπημένο προορισμό των τουριστών, τη Μύκονο. Αφού έγινε μόλις πριν λίγες ημέρες το κέντρο του κόσμου για την επιχειρηματικότητα και τον χώρο της μόδας με την παρουσίαση της νέαςcollection της Replay και την παρουσία των Αγγέλων της Victoria Secret, συνεχίζει με κεκτημένη ταχύτητα. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Skyscanner που καταγράφει τους τουριστικούς προορισμούς που ψάχνουν στο διαδίκτυο οι τουρίστες, για πρώτη φορά στα χρονικά και παρά τα χιλιόμετρα που τους χωρίζουν, η Μύκονος είναι συνολικά ο νο 2 προορισμός για... Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς! Σε συνδυασμό δε με τη δεδομένη μαζική άφιξη των Ευρωπαίων, είναι πασιφανές ότι στο Νησί των Ανέμων δεν θα... πέφτει καρφίτσα!

6

Αυξημένη κίνηση σε Ιόνιο και Χαλκιδική

Να γίνει... το αδιαχώρητο αναμένουν όμως και στο "αντίπαλον δέος" του Αιγαίου, τα Ιόνια νησιά με τις Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά και Κέρκυρα να κατέχουν την πρώτη θέση. Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες και επιχειρηματίες του Ιονίου, φέτος, θα είναι μια από τις ελάχιστες χρονιές όπου οι Ιταλοί δεν θα έχουν την πρωτοκαθεδρία. Ρώσοι, Βρετανοί και Γάλλοι τουρίστες, έχουν κάνει ήδη τις κρατήσεις τους, ενώ ετοιμάζονται ήδη για την απόβασή τους.

7

Μολονότι δεν... είναι νησί, αποτελεί σταθερά έναν από τους πιο περιζήτητους τουριστικούς προορισμούς έτσι και φέτος, αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει. ΤοReporter, ήρθε σε επαφή με τους ιθύνοντες του ξενοδοχείου "Άθως Παλάς", οι οποίοι μας διαβεβαίωσαν την αυξημένη έλευση τονίζοντας πως αν συνυπολογίσουμε και την περσινή χρονιά, η Χαλκιδική διάγει την πιο "γεμάτη" διετία της τελευταίας δεκαετίας.

 

Χάρης Αποστολόπουλος

Τελευταία τροποποίηση στις 17:43 - 21 Μαϊ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.