ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τουρίστες και… Μητροπάνος έσπρωξαν τις πωλήσεις τις Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Κύριο

10:16 - 20 Οκτ 2017 | ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τουρίστες και… Μητροπάνος έσπρωξαν τις πωλήσεις τις Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Ο τουρισμός και το διαφημιστικό σποτ της ΑΛΦΑ έδωσαν σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2016, μια χρονιά που η κατανάλωση συνολικά έπεσε λόγω και της αυξημένης φορολογίας αλλά και της συνολικής οικονομικής εικόνας των προορισμών.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας το 2016 καταγράφηκαν έσοδα 321,6 εκατ. ευρώ έναντι 308,6 εκατ. ευρώ το 2015, αυξημένα κατά 4,2%. Αξιοσημείωτο είναι ότι η μεγαλύτερη εταιρίας παραγωγής μπύρας στην Ελλάδα εξελίσσεται και σε… εισπρακτικό μηχανισμό του κράτους.

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ζύθου, ο οποίος πληρώθηκε, ανήλθε σε 91,2 εκατ. ευρώ. Έτσι οι καθαρές πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν κατά 6,9%, καθώς διαμορφώθηκαν σε 230,375 εκατ. ευρώ, έναντι 247,54 εκατ. ευρώ το 2015.

Παράλληλα καταγράφηκε μείωση των εξαγωγών, λόγω της ολοκλήρωσης της συμφωνίας με τον μητρικό όμιλο που αφορούσε στην τροφοδοσία των αγορών της Κίνας και της Ιταλίας από τις μονάδες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Πάντως σε επίπεδο όγκου πωλήσεων το 2016 σημειώθηκε αύξηση 3,7%, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της κατανάλωσης τους θερινούς μήνες λόγω τουρισμού αλλά και στην πολύ καλή επίδοση της μπίρας Άλφα που εδώ και δύο χρόνια είναι το πρώτο προϊόν σε πωλήσεις της εταιρίας και βέβαια λανσάρεται με την εμβληματική φωνή του Δημήτρη Μητροπάνου σε τραγούδια του Στέφανου Κορκολή και στίχους της Ρεβέκκας Ρούσση και της Εύης Δρούτσα.

Η εταιρία επίσης κατέγραψε προ φόρων κέρδη στα 13,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 16,7 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 9,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 23,1 εκατ. ε ρώ το 2015 (οπότε και επιβλήθηκε και το σχετικό πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού). Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων αυξήθηκε κατά περίπου 4,8%, λόγω κυρίως των κερδών της χρήσης, στα 114 εκατ. ευρώ.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.