ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ευρωπαίοι κατά Aράβων και Aσιατών για τον ΟΛΘ

09:24 - 24 Μαρ 2017 | Ναυτιλία
Ευρωπαίοι κατά Aράβων και Aσιατών για τον ΟΛΘ
Με στόχο την ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε κόμβο μεταφορών για τη Βαλκανική Χερσόνησο μέσα από ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 180 εκατομμυρίων ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρησή του.

Έτσι το απόγευμα σήμερα λήγει η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών για την απόκτηση του πακέτου των μετοχών του ΟΛΘ. Για το 67% αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά η Deutsche Invest Equity Partners σε κοινοπραξία με την Terminal Link θυγατρική της γαλλικής CMA CGM και τον όμιλο Ιβάν Σαββίδη, η Dubai Ports από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα , η ιαπωνική Mitsui & Co και η International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες.

 

Στη συνέχεια η Morgan Stanley που είναι ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση θα εξετάσει τους φακέλους ενώ στη συνέχεια δεν αποκλείεται να ζητηθεί βελτίωση προσφορών.

 

Εφόσον κριθεί ο πλειοδότης τους επόμενους μήνες θα πρέπει να δοθούν οι υπογραφές των συμβάσεων, οι εγκρίσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθώς και η έγκριση της παραχώρησης από τη Βουλή.

 

Ποιοι είναι οι υποψήφιοι

 

Κοινοπραξία DIEP- CMA CGM

 

Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλιακή εταιρεία στη μεταφορά containers. O όμιλος CMA CGM, που μεταξύ των άλλων αποτελεί μέλος της τετραμελούς συμμαχίας OCEAN Alliance, στην οποία ανήκει και η Cosco, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια της υφηλίου και ο ενοποιημένος τζίρος του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.

 

O δεύτερος εταίρος του σχήματος, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, έχει το επιχειρηματικό του στρατηγείο στο Μόναχο και διαχειρίζεται κεφάλαια που αγγίζουν τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ βάσει του επιχειρηματικού του προφίλ προσδιορίζεται ως επενδυτικό κεφάλαιο με τοποθετήσεις σε επιχειρηματικές συμμετοχές, αναπτυξιακές δράσεις και διαχείριση ακινήτων, με εστίαση στις αγορές της Γερμανίας, της Κίνας και των ΗΠΑ.Στο σχήμα προστέθηκε ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ, ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδη.

 

Η ιαπωνική Mitsui ΟSK Lines

 

Πρόκειται για εταιρεία που ανήκει στον ιαπωνικό όμιλο Mitsui & Co Ltd, έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους του κόσμου, με πολυσχιδή δραστηριότητα, η οποία εκτείνεται από τα μεταλλεύματα και τα logistcs μέχρι τις τραπεζικές υπηρεσίες, την ενέργεια και τα τρόφιμα.

Ο όμιλος διαθέτει παρουσία σε 66 χώρες, ενώ το ενδιαφέρον της για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει συσχετιστεί κατά καιρούς -αλλά όχι από την ίδια την εταιρεία- με την επιθυμία της να το αξιοποιήσει για ευχερέστερη πρόσβαση στα πλούσια αποθέματα των μεταλλείων του Κοσόβου.

Η P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports World

 

O όμιλος διατηρεί σταθερό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα τελευταία σχεδόν δέκα χρόνια, καθώς είχε δώσει το "παρών" και στον προηγούμενο διαγωνισμό για την απόκτησή του, το 2008.

 

Τότε, είχε καταθέσει την τρίτη μεγαλύτερη προσφορά, αλλά πολύ χαμηλότερη από αυτές των Hutchison (που είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης) και της Cosco (που τελικά "μπήκε" στο λιμάνι του Πειραιά). Ο όμιλος διαχειρίζεται μερικά από τα μεγαλύτερα λιμάνια και λιμενικές εγκαταστάσεις σε δεκάδες χώρες ανά τον τον κόσμο και συνεργάζεται με τη συμμαχία «THE» Alliance.

 

Συγκεκριμένα, έχει υπό τη διαχείρισή του 65 τερματικούς σταθμούς, με μεγαλύτερη ανάπτυξη σε Ινδία, Κίνα και Μέση Ανατολή, ενώ στη γεωγραφικά "γειτονιά" της Ελλάδας διαχειρίζεται τα λιμάνια της Κοστάντζας στη Ρουμανία και της Γιαρίντσα στη βόρεια Τουρκία, που δυνητικά λειτουργούν ανταγωνιστικά προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

 

Η ICTSI

 

Η International Container Terminal Services Inc είναι εταιρεία με έδρα της Φιλιππίνες, που κατατάσσεται μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων διαχειριστών container terminals παγκοσμίως και διαθέτει παρουσία σε 28 λιμάνια, με πολύ ισχυρή παρουσία στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (14 λιμάνια), αλλά και στην Αφρική (τρία) και την Αμερική (επτά).

 

Στην Ευρώπη έχει μικρότερη παρουσία, διαχειριζόμενη τους τερματικούς σταθμούς των λιμένων Gdynia στην Πολωνία (από το 2003) και Ριέκα στην Κροατία (θεωρείται λιμάνι ανταγωνιστικό προς αυτό της Θεσσαλονίκης, στο οποίο η ICTS μπήκε το 2011 από κοινού με την Luka Rijeka d.d με 30ετή σύμβαση παραχώρησης).

 

Η εταιρεία διαχειρίζεται, επίσης, τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Μπατούμι στη Γεωργία. Στη γεωγραφική βάση της, τις Φιλιππίνες, η ICTSI έχει αναλάβει τη διαχείριση εννέα λιμένων, ενώ σημαντική είναι η παρουσία της στη Λατινική Αμερική, όπου έχει τοποθετήσει την εταιρική σημαία της σε Μεξικό, Βραζιλία, Εκουαδόρ, Κολομβία, Αργεντινή και Ονδούρα.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:20 - 24 Μαρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.