ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κουρουμπλής:Η ναυτιλία άντεξε στην κρίση,χάρη στις ικανότητες των Ελλήνων εφοπλιστών

19:33 - 10 Νοε 2017 | Ναυτιλία
Κουρουμπλής:Η ναυτιλία άντεξε στην κρίση,χάρη στις ικανότητες των Ελλήνων εφοπλιστών
Τις αλλαγές που συντελούνται στη ναυτιλία, τις εξελίξεις, τις πιθανές συνέργιες και το ρόλο της στην παγκόσμια οικονομία συζήτησαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ για τη «Ναυτιλία», με συντονιστή το δημοσιογράφο, Χρήστο Κώνστα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, εκτίμησε ότι η ναυτιλία είναι ένας κρίσιμος τομέας και ένας ισχυρός κρίκος που μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη και στην παρέμβασή του τόνισε ότι «η ελληνική ναυτιλία μπόρεσε να αντιμετωπίσει κρίσεις στον τομέα, που δεν μπόρεσαν οι ναυτιλίες πολύ ισχυρότερων χωρών, πράγμα που δείχνει την ικανότητα των Ελλήνων εφοπλιστών». Το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας στηρίζει τις προσπάθειές τους, είπε, και αποκάλυψε ότι σήμερα το πρωί υπέγραψε την εγκατάσταση στον Πειραιά οκτώ νέων εταιρειών. Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι ο Αραβικός κόσμος είναι σημαντικός παράγοντας παραγωγής πετρελαίου, αλλά και η ελληνική ναυτιλία είναι παγκόσμιος παράγοντας στη μεταφορά αυτού του πετρελαίου, αλλά και κάθε είδους προϊόντων, από πετρέλαιο έως και τρόφιμα. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι ανοιχτή σε συνεργασίες και κάλεσε τους συμμετέχοντες να σκεφτούν την κλιματική αλλαγή, που όπως όλα δείχνουν έρχεται με ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι φανταζόμασταν, και να αναλάβουν δράση γι’αυτό.

Από την πλευρά του, ο Dr. Στράτος Παπαδημητρίου, σύμβουλος του καπετάνιου Π. Ν. Τσάκου, Ιδρυτή του ομίλου επιχειρήσεων Τσάκου, αποκάλυψε ότι το 2016 τα ελληνικά τάνκερ έφτασαν σε περισσότερα από 19.000 λιμάνια μεταφέροντας ένα τεράστιο όγκο εμπορευμάτων, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία έχει υπάρξει μοχλός ανάπτυξης των κοινωνιών από την αρχαιότητα και ότι η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στον τομέα. «Περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται διά θαλάσσης και το 20% εξ αυτών από ελληνικά πλοία», είπε ο Dr. Στράτος Παπαδημητρίου, τονίζοντας ότι η Ελλάδα αποτελεί σήμερα κυρίαρχη δύναμη, ηγέτιδα στον τομέα και αυτό ενισχύει το προφίλ της παγκοσμίως. Μάλιστα, είπε ότι η χώρα μας μπορεί να παράσχει τεχνογνωσία στον τομέα της διαχείρισης της ναυσιπλοΐας, της κατάρτιση, ενώ πρόσθεσε ότι αναζητούνται τα εργαλεία για να καταπολεμήσουμε τα προβλήματα της ναυτιλίας, όπως για παράδειγμα την πειρατία.

Η Camille Egloff, Μέτοχος και Διευθύντρια της Boston Consulting Group, παρουσίασε ένα ιδιαίτερο και ταχέως εξελισσόμενο τομέα της ναυτιλίας, την ψηφιακή ναυτιλία. Όπως είπε στην Ελλάδα δεν έχουμε δει ακόμα την επανάσταση στον ψηφιακό τομέα, όπως σε άλλους τομείς, π.χ. στις τηλεπικοινωνίες, ωστόσο, όπως εκτίμησε, έρχεται... Η Camille Egloff τόνισε ότι η ναυτιλία περνάει δύσκολα χρόνια, δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση, οπότε οι ναυτιλιακές αναζητούν άλλους τρόπους να αναπτυχθούν και η ψηφιακή ναυτιλία προσφέρει ένα μέρος της λύσης. Μάλιστα, όπως εξήγησε, η ψηφιακή τεχνολογία αφορά σε μία σειρά πραγμάτων, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική κ.ά. Εκτίμησε δε ότι σε δέκα χρόνια θα υπάρχει μόνο ψηφιακή ναυτιλία: για παράδειγμα, το blockchain είναι μία επανάσταση στη ναυτιλία, καθώς επιτρέπει να πάρει κανείς τεράστιο όγκο πληροφοριών και μπορεί να διευκολύνει σημαντικά διάφορες λειτουργίες μίας εταιρείας, όπως για παράδειγμα τη φόρτωση εμπορευμάτων.

Ο Khamis Juma Buamin, Διευθυντής της Gulf Navigation Holding, μίλησε για τη σημασία των Ελλήνων εφοπλιστών στην παγκόσμια ναυτιλία, την πρωτοπορία τους και στη συνέχεια ανέλυσε μία συνέργεια που μπορεί να υπάρξει στο μέλλον μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών και τον Αραβικό κόσμο. Όπως εξήγησε, οι χώρες του Κόλπου θα δαπανήσουν 130 δισ. ευρώ για την επέκταση των διυλιστηρίων. «Δεν είμαστε μόνο παραγωγοί πετρελαίου, αλλά θα ασχολοθούμε και με την παραγωγή προϊόντων και πρέπει να δούμε πώς θα μεταφέρουμε αυτά τα προϊόντα στις διεθνείς αγορές», είπε τονίζοντας ότι σε μερικά χρόνια, ευελπιστούμε να γίνουμε δεύτερη δύναμη παγκοσμίως στην παραγωγή αυτών των προϊόντων ξεπερνώντας την Κίνα και πίσω από τις ΗΠΑ. Τέλος, κάλεσε το Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας να αλλάξει το κανονιστικό πλαίσιο που είναι πολύ αυστηρό, ειδικά σε θέματα μόλυνσης, εξηγώντας όμως ότι «οι πλοιοκτήτες δε θέλουν να μολύνουν το περιβάλλον».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.