ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε στάση αναμονής τα διυλιστήρια για τη MARPOL *

09:55 - 17 Μαϊ 2018 | Ναυτιλία
Σε στάση αναμονής τα διυλιστήρια για τη MARPOL *
Η εφαρμογή αυστηρότερων προδιαγραφών για το θείο στα παγκόσμια καύσιμα το 2020 παραμένει μια σημαντική πηγή αβεβαιότητας για τις αγορές και τα διυλιστήρια. Όπως είναι γνωστό, το 2020, τα παγκόσμια όρια θείου για τα καύσιμα θα μειωθούν από το σημερινό 3,5% σε 0,5%, επηρεάζοντας πάνω από 3 εκατομμύρια βαρέλια υπολειμμάτων μαζούτ ημερησίως. Το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς φαίνεται να τηρεί στάση αναμονής, ωστόσο παρατηρείται κάποια προσωρινή κίνηση στον κλάδο, ώστε να εντοπιστούν δυνατότητες επένδυσης κατά την πιθανή ευκαιρία που θα δημιουργηθεί, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της McKinsey.

Το 2020, τα παγκόσμια όρια θείου των καυσίμων θα μειωθούν από το σημερινό 3,5% σε 0,5%, επηρεάζοντας πάνω από 3 εκατομμύρια βαρέλια υπολειμμάτων μαζούτ ημερησίως. Αναμένεται ότι η ναυτιλιακή αγορά θα αντιδράσει με τη μετάβαση σε ένα συνδυασμό ναυτικού πετρελαίου εσωτερικής καύσης και αποθηκών με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Αυτό τουλάχιστον θα οδηγήσει αρχικά σε υψηλότερα περιθώρια διύλισης και σε ευρύτερες διαφοροποιήσεις, έτσι ώστε οι επενδύσεις απομάκρυνσης του θείου να είναι ελκυστικές. Μεταξύ του 2017 και του 2023, περίπου 3 εκατομμύρια βαρέλια / ημέρα νέας χωρητικότητας επεξεργασίας υπολειμμάτων αναμένεται να συνδεθούν online και να επωφεληθούν από τις επιδράσεις της MARPOL στην αγορά.

Η υδρογονοκατεργασία Resid αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ αυτής της παραγωγικής ικανότητας. Η υδρογονοκατεργασία δεν εξαλείφει τα υπολείμματα αλλά μειώνει την περιεκτικότητα σε θείο. Το μεγαλύτερο μέρος της πραγματικής δυναμικότητας μετατροπής υπολειμμάτων είναι η οπτανθρακοποίηση, η οποία απαιτεί τη συνοδεία υδρογονοπυρόλυσης για τη μεγιστοποίηση της μετατροπής σε ντίζελ. Η άμεση υδρογονοπυρόλυση παραμένει μόλις λίγο πάνω από το 10% της νέας χωρητικότητας.

Τα περισσότερα από αυτά τα έργα έχουν ήδη αναπτυχθεί εδώ και χρόνια, επομένως πιθανότατα η ευκαιρία που δημιουργείται από τη MARPOL δεν υπήρξε η αποκλειστική αιτία αυτών των σχεδίων. Τα έργα που ξεκίνησαν τώρα θα ήταν καλό να είναι online ένα έως δύο χρόνια μετά την εφαρμογή της MARPOL, διαφορετικά διατρέχουν τον κίνδυνο να μην επωφεληθούν από τις περισσότερες ευκαιρίες που θα δημιουργήσει η εφαρμογή της αυτής της διεθνούς σύμβασης.

Σε κάθε περίπτωση, η ευκαιρία για τα διυλιστήρια θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από το πόσο γρήγορα θα ανταποκριθούν και άλλοι τομείς.

​​​ *Διεθνής Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία (MARPOL)

 

Πάνος Τσαγκαράκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.