ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αλλαγές στη φορολόγηση των επιβατικών αυτοκινήτων προτείνει η Ε.Ε.

19:59 - 05 Ιουλ 2005 | Οικονομία
Την κατάργηση των φόρων ταξινόμησης αυτοκινήτου εντός μεταβατικής περιόδου πέντε έως δέκα ετών, η οποία θα συνοδευθεί από παράλληλη αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων και, εν ανάγκη, άλλων φόρων, προβλέπει πρόταση οδηγίας της Ε.Ε. Η πρόταση αυτή προωθείται σε μία προσπάθεια να αποφευχθεί η διπλή φορολόγηση των οχημάτων σε περίπτωση μεταφοράς τους σε άλλο κράτο μέλος αλλά και να απαλλαγεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία από περιττό κόστος που δημιουργεί η διαφοροποίηση των μοντέλων.
Η πρόταση, όπως τονίζεται σε σχετική εισήγηση, αποσκοπεί μόνο στη θέσπιση μιας ενιαίας δομής σε επίπεδο ΕΕ για τους φόρους επί των επιβατικών αυτοκινήτων και δεν προβλέπει την εναρμόνιση των επιπέδων φορολόγησης ούτε την υποχρέωση για τα κράτη μέλη να θεσπίσουν νέους φόρους. Αφορά δε τα κράτη μέλη της Ε.Ε. που έχουν θεσπίσει φόρους ταξινόμησης και ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Τα κράτη μέλη, όπως επισημάνθηκε σε συνέντευξη τύπου, θα είναι ελεύθερα να αποφασίσουν εάν θα καταργήσουν ή όχι τον φόρο ταξινόμησης έως το 2016, ή θα θεσπίσουν τον φόρο CO2 στα τέλη κυκλοφορίας για την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης εάν υιοθετηθεί η οδηγία, διευκρινίστηκε ότι το κράτος μέλος θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ επιβολής ή όχι του φόρου ταξινόμησης στην περίπτωση μόνιμης μετακίνησης του αυτοκινήτου που συνδυάζεται με αλλαγή κατοικίας του ιδιοκτήτη του. Σύμφωνα με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις, ένα κράτος μέλος επέβαλε φόρο ταξινόμησης για δεύτερη φορά, ακόμη και στην προαναφερόμενη περίπτωση. Σε δηλώσεις του ο αρμόδιος για θέματα φορολογίας και τελωνειακής ένωσης επίτροπος, László Kovács, τόνισε ότι κατέληξε η Ε.Ε. σε αυτή την πρόταση οδηγτίας επειτά από εκτενείς διαβουλεύσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη, από τις οποίες και προέκυψε η ανάγκη κατάργησης των φόρων ταξινόμησης, καθώς συνεπάγονται διπλή φορολόγηση για τους ευρωπαίους πολίτες και προκαλούν κατακερματισμό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράλληλα η πρόταση οδηγίας προωθεί φορολογικά μέτρα τα οποία θα ενθάρρυναν τους καταναλωτές να επιλέγουν περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον επιβατικά αυτοκίνητα. Ειδικότερα η πρόταση της Επιτροπής σχετικά με τους φόρους επί των επιβατικών αυτοκινήτων περιέχει τα τρία ακόλουθα στοιχεία: - κατάργηση των φόρων ταξινόμησης αυτοκινήτου εντός μεταβατικής περιόδου πέντε έως δέκα ετών. Τα έσοδα των κρατών μελών δεν θα επηρεαστούν, εάν η σταδιακή κατάργηση των φόρων ταξινόμησης συνοδευθεί από παράλληλη αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας και, εν ανάγκη, άλλων φόρων. Μια σταδιακή αλλαγή θα προστάτευε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την απότομη υποβάθμιση της αξίας των οχημάτων τους. Η μεταβατική περίοδος θα επέτρεπε επίσης στα κράτη μέλη που εισπράττουν υψηλούς φόρους ταξινόμησης να επιφέρουν τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα φορολογίας των αυτοκινήτων· - ένα σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το κράτος μέλος θα οφείλει να επιστρέφει μέρος του φόρου ταξινόμησης, εν αναμονή της κατάργησής του, για κάθε επιβατικό αυτοκίνητο το οποίο είναι ταξινομημένο στο εν λόγω κράτος μέλος και το οποίο, στη συνέχεια, εξάγεται ή μεταβιβάζεται οριστικά σε άλλο κράτος μέλος. Το μέτρο αυτό αποσκοπεί τόσο στην αποφυγή της διπλής φορολόγησης που υπάρχει σήμερα όσο και στο να καταστούν αυτού του είδους οι φόροι πιο δίκαιοι, συσχετίζοντάς τους με την πραγματική χρήση του αυτοκινήτου στο οικείο κράτος μέλος. Ένα παρόμοιο σύστημα επιστροφής προτείνεται για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας· - εισαγωγή ενός στοιχείου για το CO2 στη φορολογική βάση τόσο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας όσο και των φόρων ταξινόμησης. Αυτό συνεπάγεται τη διαφοροποίηση του φόρου με βάση τον αριθμό γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ανά χιλιόμετρο ένα αυτοκίνητο. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2008, τουλάχιστον το 25% των συνολικών φορολογικών εσόδων από τους φόρους ταξινόμησης και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας θα προέρχεται από το βασιζόμενο στο CO2 στοιχείο και, έως το 2010, το ποσοστό αυτό θα πρέπει να ανέρχεται στο 50%.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.