ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΙΝΚΑ: Ελλειψη διαφάνειας στην αγορά των φαρμάκων

20:12 - 26 Ιουν 2006 | Οικονομία
Την έλλειψη διαφάνειας στις πρακτικές μάρκετινγκ που ακολουθούν οι 20 μεγαλύτερες φαρμακοβιομηχανίες παγκοσμίως, καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε η διεθνής καταναλωτική οργάνωση Consumers International (CI), μέλος της οποίας είναι το ελληνικό Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ).

Η σχετική έρευνα που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα στην Αθήνα, καταδεικνύει ότι στην αγορά του φαρμάκου υπάρχει έλλειψη πληροφόρησης των καταναλωτών για τα 60 δισ. δολάρια που δαπανούνται κάθε χρόνο, στην προώθηση φαρμάκων

Σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν εάν και πως η συνταγογράφηση φαρμάκων από τους γιατρούς επηρεάζεται από τη σχέση τους με τις φαρμακευτικές εταιρείες και εάν και πως οι δημοσιογράφοι που ασχολούνται με την προστασία του καταναλωτή, προβάλλουν δημόσια τα κριτήρια συνταγογράφησης των φαρμάκων από τους γιατρούς, καθώς και τις πρακτικές μάρκετινγκ των εταιρειών φαρμάκων.

Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι η ανάγκη ενημέρωσης των καταναλωτών γίνεται όλο και πιο σημαντική, καθώς οι εταιρείες φαρμάκου βρίσκουν νέους και συγκαλυμμένους τρόπους για να επηρεάσουν τη γνώμη των καταναλωτών, όπως για παράδειγμα οι χορηγίες σε ομάδες ασθενών, οι χρηματοδοτήσεις εκστρατειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις διάφορες παθήσεις και η προσφορά φιλοξενίας σε ιατρικούς επισκέπτες εμπειρογνώμονες.

Όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε, και οι 20 κορυφαίες φαρμακοβιομηχανίες στον κόσμο, αρνούνται να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το πως αυτές οι πρακτικές εναρμονίζονται με τον κώδικα δεοντολογίας τους.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.