ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Kάντο όπως οι Γιαπωνέζοι - Έρευνα του Ελληνικού Γρ. Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων

14:53 - 15 Σεπ 2014 | Οικονομία
Kάντο όπως οι Γιαπωνέζοι - Έρευνα του Ελληνικού Γρ. Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων
Τι κοινό μπορεί να έχει η Ελλάδα με την Ιαπωνία; Ερώτημα όχι διπλωματικό αλλά πέρα ως πέρα αληθινό και μάλιστα με λογική απάντηση.

Τη λύση στο..γρίφο, μπορεί κανείς να αναζητήσει σε έγγραφο της Ελληνικής Πρεσβείας στο Τόκυο, σύμφωνα με το οποίο και στην Ιαπωνία, όπως και στην Ελλάδα, η ραχοκοκαλιά της οικονομίας είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, σε επιστολή του ελληνικού γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων εκεί, όπου προίσταται ο γραμματέας Μάριος Μαθιουδάκης, αναφέρονται οι τρόποι χρηματοδότησης των  ιαπωνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη “ραχοκοκκαλιά” της ιαπωνικής οικονομίας, αφού αυτές αντιπροσωπεύουν το 99,7% του συνόλου.

 

Οπως αναφέρεται στην επιστολή, η εξασφάλιση ασφαλούς και διαρκούς χρηματοδότησης αποτελεί για αυτές ζήτημα ζωτικής σημασίας. Οι σχετιζόμενοι με το ιαπωνικό κράτος οικονομικοί οργανισμοί δημιούργησαν ένα σύστημα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης προς τις ΜΜΕ απαρτιζόμενο από πολύ χαμηλά επιτόκια. Επιπλέον, οι ΜΜΕ δύνανται να λάβουν χρηματοδοτήσεις από τον ιδιωτικό τομέα, αφού η ιαπωνική κυβέρνηση εγγυάται την παροχή σχετικών δανείων. Η αξία των σχετικών παρεχόμενων δανείων από δημόσιους ιαπωνικούς οικονομικούς οργανισμούς  ανέρχεται στο ποσό των 22,5 τρις γιεν.

 

Τα δημόσια δάνεια προς τις ΜΜΕ αντιπροσωπεύουν το 20% όλων των παρεχόμενων δανείων. Αυτά αποτελούνται από δάνεια σε επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται στο αρχικό τους στάδιο ή επιχειρούν να επεκταθούν διεθνώς, καθώς και  σ’ αυτά τα οποία προορίζονται να υποστηρίξουν επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή (σεισμούς, τυφώνες κλπ). Εν λόγω δάνεια χορηγούν η ιαπωνική τράπεζα “Shoko Chukin Bank” και ο οικονομικός οργανισμός “Japan Finance Corporation”. Σημειώνεται ότι ο οργανισμός “Japan Finance Corporation” χορηγεί  δάνεια για τη βελτίωση του μάνατζμεντ των ΜΜΕ και την αύξηση της παραγωγικότητάς τους, χωρίς μάλιστα την προϋπόθεση ύπαρξης εγγυητού.

 

Προκειμένου να διευκολυνθεί η παροχή χρηματοδοτήσεων προς τις ΜΜΕ οι οποίες δεν διαθέτουν πιστοληπτική ικανότητα, έχουν συγκροτηθεί 52 οργανισμοί εγγύησης πιστώσεων (Credit Guarantee Corporations) ανά την ιαπωνική επικράτεια, οι οποίοι παρέχουν εγγυήσεις προς τους ιδιωτικούς οικονομικούς οργανισμούς σχετικά με τα χρέη των ΜΜΕ.

      

Α. Αναφορικά με την υποστήριξη των ΜΜΕ, το ιαπωνικό κράτος έχει υιοθετήσει τα κάτωθι μέτρα υποστήριξης:

  1. Φοροαπαλλαγές
    Η θέσπιση φοροαπαλλαγών είναι ένα από τα σημαντικότερα μέτρα υποστήριξης των ιαπωνικών επιχειρήσεων. Η ελάφρυνση φορολογικών βαρών μέσω ενός συστήματος προτιμησιακής φοροαπαλλαγής, συμβάλλουν στις προσπάθειες επέκτασης των ΜΜΕ. Έτσι ενώ οι μεγάλοι ιαπωνικοί όμιλοι καταβάλλουν εταιρικό φόρο περίπου 30%, οι ΜΜΕ με ετήσιο εισόδημα μέχρι 8 εκ. γιεν, καταβάλλουν αντίστοιχα φόρο 15%.
  2. Δημιουργία ιστοσελίδας υποστήριξης ΜΜΕ
    Στην ιστοσελίδα www.mirasapo.jp, οι ιαπωνικές ΜΜΕ δύνανται να έχουν πληροφόρηση σχετικά με τις ανάγκες τους, να λάβουν συμβουλές από ειδικούς εμπειρογνώμονες, να αναζητήσουν πληροφορίες αναφορικά  με τα παρεχόμενα κυβερνητικά μέτρα υποστήριξης ΜΜΕ, να ανταλλάξουν πληροφορίες με άλλες επιχειρήσεις κλπ.
  3. Υποστήριξη μάνατζμεντ
    Εννέα συνολικά πανεπιστήμια έχουν επιφορτιστεί με την επιμόρφωση στελεχών των ΜΜΕ, με απώτερο σκοπό τη βελτιστοποίηση διοίκησης των τελευταίων.
  4. Υποστήριξη αναδιάρθρωσης
    Ειδικά κλιμάκια επιχειρηματικής υποστήριξης έχουν συγκροτηθεί σε κάθε νομαρχία, με σκοπό την κατά περίπτωση αναδιάρθρωση των ΜΜΕ.
  5. Υποστήριξη στην επιχειρηματική διαδοχή
    Διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών προβλέπουν την αναβολή καταβολής φόρου κληρονομιάς και άλλων συναφών φόρων (περίοδος χάριτος) στην περίπτωση που μία επιχείρηση αλλάζει ιδιοκτησία.
  6. Μεταβίβαση επιχείρησης
    Κατά τη διάρκεια μεταβίβασης μίας επιχείρησης, προκύπτουν ζητήματα διατήρησης τόσο του εργατικού δυναμικού της όσο και των τεχνολογικών μέσων της.Τις υπηρεσίες αυτές καλύπτουν ειδικά γραφεία μεταβίβασης επιχειρήσεων (Business Transfer Active Desks) που έχουν συγκροτηθεί σε 47 νομαρχίες της χώρας.
  7. Υποστήριξη τεχνολογικής ανάπτυξης
    Η υποστήριξη τεχνολογικής ανάπτυξης είναι ζωτικής σημασίας για τις ΜΜΕ -ειδικά στον βιομηχανικό τομέα (monodzukuri). Ως εκ τούτου, ειδική χρηματοδότηση προβλέπεται για την ενίσχυση του τμήματος έρευνας και τεχνολογίας των ανωτέρω επιχειρήσεων.
  8. Υποστήριξη απασχόλησης
    Το ιαπωνικό κράτος ενθαρρύνει την πρακτική άσκηση νέων Ιαπώνων σε ΜΜΕ, όπως επίσης και τη σχετική πρόσληψη υπαλλήλων στην περιφέρεια.
  9. Υποστήριξη επιχειρηματικής επέκτασης σε διεθνείς αγορές
    Ο ιαπωνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (JETRO) και ο Οργανισμός Μικρομεσαίων επιχειρήσεων και Περιφερειακής Καινοτομίας υποστηρίζουν τη συμμετοχή των ΜΜΕ σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, ενώ στο περιθώριο των τελευταίων διευθετούν και επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ των ιαπωνικών επιχειρήσεων και αλλοδαπών αγοραστών.
  10. Υποστήριξη επιχειρηματικών κοινοπραξιών
    Ειδική χρηματοδότηση προβλέπεται για την ενίσχυση των νεοφυών επιχειρήσεων (start-up subsidies).

 

Τελευταία τροποποίηση στις 15:41 - 15 Σεπ 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.