ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πρόεδρος Corporación America: «Δεχόμαστε επιθέσεις από τον ανταγωνισμό» για το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τα αεροδρόμια

11:55 - 25 Νοε 2014 | Οικονομία
Πρόεδρος Corporación America: «Δεχόμαστε επιθέσεις από τον ανταγωνισμό» για το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τα αεροδρόμια
Με συνέντευξη του στην εφημερίδα στην ιταλική οικονομική εφημερίδα Milano Finanza ο κ. Roberto Naldi, Πρόεδρος της Corporación America Italia S.r.l., Directorfor Europe of Corporacion America S.a., απαντά σχετικά με τις επιθέσεις που δέχθηκε η εταιρεία στο φόντο του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από το ΤΑΙΠΕΔ.

«Βρισκόμαστε εν αναμονή του ανοίγματος των προσφορών για την ανάθεση της διαχείρισης 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων αυτά της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου, που για τις ανάγκες του διαγωνισμού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Συμμετέχουμε στον διαγωνισμό σε κοινοπραξία με τη ΜΕΤΚΑ και με «αντιπάλους» κολοσσούς όπως η Vinci και η Fraport» σημειώνει ο κ. Naldi.

Σε ερώτηση σχετικά με επιθέσεις που δέχτηκε η εταιρία τονίζει ότι: «Κάποιοι επιχειρούν να μας παρουσιάσουν ως μια αναξιόπιστη εταιρεία. Δεδομένου ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων γίνεται απευθείας από το κράτος, είναι σημαντικό για εμάς να προβάλουμε τον επαγγελματισμό μας. Για αυτό, θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, χρησιμοποιώντας ακόμη και ένδικα μέσα».

 
Σημειώνεται ότι την Κυριακή μιλώντας στην Καθημερινή, ο Roberto Naldi υπογράμμισε ότι «είναι απογοητευτικό να έρχεσαι αντιμέτωπος με αβάσιμες κατηγορίες που αποτελούν σενάρια φαντασίας. Θεωρούμε ότι οι επιθέσεις αυτές προέρχονται από τον ανταγωνισμό , και μάλιστα από κάποιον συνυποψήφιο χαμηλότερου επιπέδου από εμάς. Θορυβήθηκαν από τη συμμετοχή μας και ενορχήστρωσαν την επίθεση για να πλήξουν τη φήμη της εταιρίας. Εκφράζω την πεποίθησή μου ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα επιτρέψει να επηρεαστεί το αποτέλεσμα της διαδικασίας από τέτοιες προσπάθειες. Δεν θα παρακολουθήσουμε παθητικά τις εξελίξεις, θα εξετάσουμε τις εναλλακτικές μας, ακόμη και αν χρειαστεί να ακολουθήσουμε τη νομική οδό».
 
Σημειώνεται ότι εντός της ημέρας αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για την παραχώρηση σε ιδιώτες για τα επόμενα 40 χρόνια των 14 μεγαλύτερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Ήδη οι τεχνικές προσφορές των επενδυτικών σχημάτων CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. κρίθηκαν πλήρεις, σύμφωνα με τα κριτήρια που έχουν τεθεί, και στην χθεσινή συνεδρίασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε το πέρασμά τους στην τελική φάση του διαγωνισμού.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι  στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, πέρα από τις οικονομικές προσφορές, θα κατατεθεί και η αποτίμηση των ανεξάρτητων αεροδρομίων, που διενεργήθηκε μέσα στο καλοκαίρι από ανεξάρτητο εκτιμητή, κάτι που θα βαρύνει ιδιαίτερα στην όλη διαδικασία.
Σε περίπτωση που οι προσφορές των υποψήφιων επενδυτών δεν είναι ικανοποιητικές στη βάση της αποτίμησης του εκτιμητή, το ΤΑΙΠΕΔ είναι πιθανόν να ζητήσει από τα κοινοπρακτικά σχήματα να προχωρήσουν στην κατάθεση νέων, βελτιωμένων, προσφορών.
 
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, λαμβάνοντας υπόψη, όπως προβλέπεται, και τη γνώμη του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων. Η ανακοίνωση των πλειοδοτών, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές στη διαδικασία, αναμένεται να γίνει σύντομα.
 
Το εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης, της πρώτης μετά από μήνες, έρχεται την ώρα που οι προβλέψεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού είναι άκρως ευοίωνες, ενώ η κίνηση στα υπό αποκρατικοποίηση περιφερειακά αεροδρόμια από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες φέτος, θα ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.
 
Στην  πρώτη ομάδα των προς παραχώρηση αεροδρομίων είναι τα αντίστοιχα Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, ενώ στην δεύτερη ομάδα έχουν ενταχθεί οι αερολιμένες: Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Οι τρεις υποψήφιοι της τελικής φάσης του διαγωνισμού διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων. Αναλυτικότερα:
  • Corporation America S.A. – METKA Α.Ε. (όμιλος Μυτιληναίου). Ο αργεντίνικος όμιλος είναι ένα από τους μεγαλύτερους ιδιώτες διαχειριστές αεροδρομίων στον κόσμο με παρουσία σε 53 αεροδρόμια παγκοσμίως. Τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται βρίσκονται κατά κύριο λόγο στην Αμερική, αλλά και την Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι μεγάλη είναι η εμπειρία του αργεντίνικου ομίλου στη διαχείριση αεροδρομίων μεσαίου μεγέθους, με περίπλοκη δικτύωση και διαχείριση, χαρακτηριστικά δηλαδή που σε μεγάλο βαθμό που προσομοιάζουν με αυτά των ελληνικών αερολιμένων.
  • VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε (όμιλος Μπόμπολα) με παρουσία στ αεροδρόμια της Πορτογαλίας (Πόρτο, Φάρο, Χόρτα, Μαδέιρα, Πόντα Δελγκάντα, Πόρτο Σάντο, Σάντα Μαρία, Φλόρες, Μπέιζα),  Γαλλίας (Ναντ,  Βρετάννης, Κλερμόν-Φεράν, Σαμπερί, Πουατιέ, Σεν Ναζέρ Πεΐ ντ' Ανσενί), Καμπότζης (Πνομ Πεν, κι άλλα δύο)
  • Fraport AG - SLENTEL Ltd (όμιλος Κοπελούζου).Με παρουσία στη Φρανκφούρτη, Αγία Πετρούπολη, Κάιρο κει με  συμμετοχή και στους αερολιμένες: της Λιουμπλιάνα, του Ανόβερο, του Πούλκοβο στη Ρωσία, της Λίμα του Περού, της Αττάλειας στην Τουρκία, της Βάρνα και του Μπουργκάς στη Βουλγαρία, ενώ ελέγχει δύο διεθνείς αερολιμένες στη Σαουδική Αραβία.
Γ.Α.
Τελευταία τροποποίηση στις 12:14 - 25 Νοε 2014
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.