ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Θ. Δρίτσας: Θα επιχειρηθεί επαναδιαπραγμάτευση με την Cosco

20:07 - 28 Ιαν 2015 | Οικονομία
Θ. Δρίτσας: Θα επιχειρηθεί επαναδιαπραγμάτευση με την Cosco
Σε αλλαγή πλεύσης προχώρησε, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, για την παρουσία της COSCO,  στο λιμάνι του Πειραιά και τις διακρατικές σχέσεις με την Κίνα.

Μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση του την Τρίτη κατά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης,  την Τετάρτη ο κ. Δρίτσας,  κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός στο θέμα της έναρξης νέων συζητήσεων για την υφιστάμενη συμφωνία παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και τη λειτουργία των δύο προβλητών II και III.


«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.


Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας».


Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ που είναι διαφορετικό θέμα από εκείνο της σύμβασης με τη COSCO, οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι δεν θα προχωρήσει η διαδικασία, με τον Θοδωρή Δρίτσα να επισημαίνει: «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την  ανασυγκρότησή τους».


Να σημειωθεί ότι η κινεζική εταιρεία Cosco, η οποία διαχειρίζεται τους δύο από τους τρεις τερματικούς σταθμούς του λιμανιού του Πειραιά, είναι ένας από τους τρεις ενδιαφερόμενους για την διεκδίκηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.