ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τηλεφωνικό bullying από την Εφορία-Στο στόχαστρο 83.000 πολίτες

08:47 - 16 Ιουν 2016 | Οικονομία
Τηλεφωνικό bullying από την Εφορία-Στο στόχαστρο 83.000 πολίτες
Το ρόλο του «μπαμπούλα» αναμένεται να έχει, κατ’ εντολή του υπουργείου Οικονομικών, ο υπάλληλος της Εφορίας καθώς θα είναι αυτός που θα σηκώνει το ακουστικό και θα ενημερώνει τον πολίτη για το χρέος του. Στη λογική των εισπρακτικών εταιριών αναμένεται λοιπόν, να κινηθούν και οι εφορίες.

Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης ξεκινάει τα τηλεφωνήματα σε όσους έχουν ακόμη και μικρά χρέη μέχρι και 500 ευρώ.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», στο στόχαστρο μπαίνουν περίπου 83.000 άτομα που είτε δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ, είτε δεν έχουν υποβάλλει δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα ποσά ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.

Επί της ουσίας το υπουργείο δεν θέλει να προκύψουν νέα χρέη μέσα στο έτος τα οποία θα προστεθούν στα δεκάδες δισεκατομμύρια των οφειλών προς το Δημόσιο και έτσι ξεκίνησε την τακτική των τηλεφωνημάτων, καθώς αποδείχθηκε ότι η αποστολή e-mail δεν είναι αποτελεσματική.

Η τηλεφωνική επαφή ασκεί την απαραίτητη ψυχολογική πίεση στους φορολογούμενους έτσι ώστε να πληρώσουν τα χρέη τους. Στο τηλέφωνο οι φορολογούμενοι ακούν τον υπάλληλο της εφορίας να τους ενημερώνει για την οφειλή τους, ποιο είναι το ποσό και στη συνέχεια την ερώτηση πότε και εάν προτίθενται να πληρώσουν. Ανάλογα με την απάντηση έρχεται και η συνέχεια.

Εάν ο πολίτης αδυνατεί να πληρώσει ο έφορος υπενθυμίζει ότι υπάρχουν και τα αναγκαστικά μέτρα με κατασχέσεις καταθέσεων, μισθού, σύνταξης κλπ ή ακόμη και ο πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων.

 

 

Η απάντηση από τη ΓΓΔΕ

 

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έδωσε διευκρινίσεις σχετικά με τις τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογουμένους που οφείλουν στο Δημόσιο.


Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

«Με αφορμή δημοσιεύματα και αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, απο τη ΓΓΔΕ διευκρινίζονται τα εξής:

 

1. Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

 

2. Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.

 

3. Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσειστους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τουςσυμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

 

4. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail).»

Τελευταία τροποποίηση στις 15:16 - 16 Ιουν 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.