ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φέσσας:Η ψηφιακή στρατηγική μπορεί να φέρει 50 χιλιάδες θέσεις εργασίας

20:41 - 11 Μαϊ 2017 | Οικονομία
Φέσσας:Η ψηφιακή στρατηγική μπορεί να φέρει 50 χιλιάδες θέσεις εργασίας
«Μια συγκροτημένη ψηφιακή στρατηγική μπορεί να αυξήσει επιπρόσθετα τον εθνικό μας πλούτο κατά περίπου 7,6 δις ευρώ, μέχρι το συμβολικό ορόσημο του 2021, συνεισφέροντας μία αύξηση 4% στο ΑΕΠ της χώρας και τουλάχιστον 50,000 νέες, μόνιμες και καλές θέσεις απασχόλησης.» Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας ανοίγοντας τις εργασίες του Συνεδρίου του ΣΕΒ «Ψηφιακή Στρατηγική της Ελλάδας: Ο δρόμος για την Ανάπτυξη».
«Η χώρα μας πρέπει να αφυπνιστεί γιατί  η μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία είναι αδήριτη και πιεστική ανάγκη» σημείωσε με έμφαση τονίζοντας «ότι όσο καθυστερούμε χάνουμε ευκαιρίες. Σε όλους τους τομείς, μικρούς και μεγάλους, παραδοσιακούς και καινοτόμους. Χάνουμε ευκαιρίες να πετύχει η χώρα διεθνείς στόχους, όπως της βιώσιμης ανάπτυξης, και να βρεθεί ισάξια ανάμεσα στις ανεπτυγμένες χώρες που πρωτοπορούν».
 
Μάλιστα εξειδίκευσε τα πεδία όπου θα μπορούσαν να υπάρχουν ωφέλειες. Σημειώσε χαρακτηριστικά
 
•             «Για παράδειγμα ο κλάδος της παραγωγής του ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και νερού θα μπορούσε να επωφεληθεί από ψηφιακές πλατφόρμες για να αναλύει και να αξιοποιεί δεδομένα σε σχέση με την κατανάλωση ενέργειας από τους τελικούς καταναλωτές και βάσει αυτού να δημιουργήσει γύρω του ένα οικοσύστημα για τον σχεδιασμό «έξυπνων σπιτιών». Τα «έξυπνα σπίτια» θα αναλύουν τη συμπεριφορά των ιδιοκτητών τους και ανάλογα με τις ανάγκες τους θα οργανώνουν, αυτοματοποιούν και βελτιστοποιούν τις λειτουργίες μιας κατοικίας συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας ή την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας.
 
•             Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή ανοίγει νέους ορίζοντες και σε βασικούς κλάδους όπως αυτός της εφοδιαστικής αλυσίδας όπου αισθητήρες τοποθετημένοι στους στόλους των φορτηγών θα μπορούσαν να αποστέλλουν δεδομένα σε έναν κεντρικό πύργο ελέγχου, ο οποίος μέσω της πλατφόρμας ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, θα είναι σε θέση να αναλύσει την απόδοση του στόλου, να ελέγξει την κατανάλωση καυσίμων, να βελτιστοποιήσει τις εκτελούμενες διαδρομές και να διαγνώσει ενδεχόμενες βλάβες που πρόκειται να παρουσιαστούν στα οχήματα δημιουργώντας έναν «έξυπνο στόλο».  Η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ θα μπορούσε έτσι να αυξηθεί σημαντικά.
 
•             Η νέα τεχνολογία μπορεί να δημιουργήσει καινοτόμες  προτάσεις στον τουρισμό, ανανεώνοντας το τουριστικό προϊόν που προσφέρεται, κάνοντας εφικτή ή ευκολότερη  την πρόσβαση όλων των πολιτιστικών χώρων σε μεγαλύτερο κοινό, ή προσφέροντας νέα πολιτιστικά προϊόντα, από το πλούσιο απόθεμα που διαθέτει η χώρας μας.
 
•             Η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης στην ανταπόκριση τη χώρας σε παγκόσμιες προτεραιότητες και δεσμεύσεις όπως οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης. Η αυτοματοποίηση, η ρομποτική, το e-commerce διευκολύνουν την εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας.
 
•             Σε μία ευρύτερη κλίμακα, οι πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων θα συντελέσουν ουσιαστικά στο σχεδιασμό «έξυπνων πόλεων». Κάτω από την ομπρέλα των «έξυπνων πόλεων» συμπεριλαμβάνονται ένα σύνολο ψηφιακών λύσεων, όπως η εκπαίδευση από απόσταση, οι ευφυείς μεταφορές, ο έξυπνος φωτισμός, η έξυπνη στάθμευση, η διασυνδεδεμένη διαχείριση απορριμμάτων, κτλ. Η ανάλυση δεδομένων αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για όλες αυτές τις λύσεις. 
 
•             Ένα από τα πλεονεκτήματα τα οποία διαθέτει η χώρα μας σε σχέση με τον διεθνή ανταγωνισμό είναι το έμψυχο υλικό. Η μετάβαση σε μια ψηφιακή αγορά, δημιουργεί ευκαιρίες που μπορούν να προσελκύσουν νέους επιστήμονες και να επαναφέρουν εξειδικευμένο προσωπικό από το εξωτερικό. Η υστέρηση του ψηφιακού μετασχηματισμού θα  φρενάρει την οικονομία και δεν θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και προστιθέμενης αξίας, χάνοντας έτσι και αυτές τις ευκαιρίες.»
 
Όπως τόνισε ο κ. Φέσσας «η ευρυζωνική κάλυψη της χώρας φτάνει στο 99%, όμως η κάλυψη από νέας γενιάς δίκτυα περιορίζεται στο 36% που είναι το μισό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.  Ως προς το κόστος, εξακολουθούμε να είμαστε πολύ ακριβότεροι από την Ευρώπη (46% υψηλότερο κόστος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο). Η υπερφορολόγηση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών επιδρά ανασταλτικά στην χρήση του Ίντερνετ από τους πολίτες, δηλαδή δρα ανασταλτικά ως προς τους στόχους της ψηφιακής μας στρατηγικής. Το 30% των πολιτών της χώρας δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Ίντερνετ,  ποσοστό διπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Η χρήση του Ίντερνετ παραμένει πολύ περιορισμένη για κάθε είδους ηλεκτρονική συναλλαγή ή αγορά, παρόλο που η χρήση του για ενημέρωση και ψυχαγωγία ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
 
Αν δεν εξασφαλίσουμε μία συναίνεση που υπερβαίνει τον πολιτικό κύκλο, πόσες ακόμη φορές θα ξαναβρεθούμε να ξανασχεδιάζουμε τον χάρτη; Αν δεν υπάρχει ενοποίηση μητρώων, και εφαρμογές κορμού για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την λειτουργία  του κράτους  πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε πόρους και να περιορίσουμε την φοροδιαφυγή και την παραοικονομία;
 
Πώς θα βελτιώσουμε τη διαφάνεια και τη λογοδοσία, μέσω παρακολούθησης κάθε διαδικασίας, όπως για παράδειγμα της αδειοδότησης, και θα αυξήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος; Πώς θα μειωθεί το διοικητικό κόστος για τις επιχειρήσεις και οι πολίτες θα απολαμβάνουν γρήγορες και αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες χωρίς ηλεκτρονική διακυβέρνηση;» κατέληξε.
 
Γιώργος Αλεξάκης 
Τελευταία τροποποίηση στις 20:45 - 11 Μαϊ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.