ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έφτασαν τα €2,5δισ. την τελευταία οκταετία οι εξαγωγές στην Κίνα Κύριο

12:30 - 27 Ιουλ 2017 | Οικονομία
Έφτασαν τα €2,5δισ. την τελευταία οκταετία οι εξαγωγές στην Κίνα
Ελληνικά μάρμαρα, δομικά υλικά και πρώτες ύλες «κερδίζουν» ήδη την προτίμηση των Κινέζων, πρώιμα φρούτα, μακαρόνια, σάλτσα ντομάτας, σοκολάτες και… παγωτά το νέο «πεδίο» διερεύνησης όσων χτυπούν την «πόρτα» της τεράστιας κινεζικής αγοράς, δυσκολίες και υψηλός ανταγωνισμός για το ελληνικό κρασί και το ελαιόλαδο. Προς το παρόν, πάντως, οι εξαγωγές στην Κίνα αντιστοιχούν μόλις στο 1,31% των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας!
Τα περιθώρια  αύξησης των ελληνικών εξαγωγών στην αχανή αγορά της Κίνας  είναι  μεγάλα. Όπως παρουσιάζει σήμερα το Ελληνο - Κινεζικό Οικονομικό Συμβούλιο, την τελευταία οκταετία, αθροιστικά, έφτασαν τα 2,5 δις. ευρώ, με τις εισαγωγές από την ασιατική χώρα να ανατρέπουν το ισοζύγιο, ξεπερνώντας  τα 21 δις. ευρώ.  Προς το παρόν οι  Έλληνες επιχειρηματίες πλησιάζουν διστακτικά  την αγορά της Κίνας. Πρόκειται κυρίως για εξερευνητικές, μεμονωμένες και σε ένα ποσοστό  «πειραματικές» προσπάθειες, με την αποστολή ενός ή δύο κοντέινερ με ελληνικά προϊόντα. Υπάρχουν, ωστόσο, και λίγες περιπτώσεις σημαντικών ελληνικών επιχειρήσεων, με στρατηγικό σχεδιασμό διείσδυσης στην κινεζική αγορά, οι οποίες καταγράφουν εξαιρετικές επιδόσεις, δημιουργώντας αλυσίδες και δίκτυα πωλήσεων. Είναι εταιρείες που έχουν καταφέρει να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν με επιτυχία την κουλτούρα, τα ήθη και τις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων.
Τα περιθώρια  αύξησης των ελληνικών εξαγωγών στην αχανή αγορά της Κίνας  είναι  μεγάλα. Όπως παρουσιάζει σήμερα το Ελληνο - Κινεζικό Οικονομικό Συμβούλιο, την τελευταία οκταετία, αθροιστικά, έφτασαν τα 2,5 δις. ευρώ, με τις εισαγωγές από την ασιατική χώρα να ανατρέπουν το ισοζύγιο, ξεπερνώντας  τα 21 δις. ευρώ.  Προς το παρόν οι  Έλληνες επιχειρηματίες πλησιάζουν διστακτικά  την αγορά της Κίνας. Πρόκειται κυρίως για εξερευνητικές, μεμονωμένες και σε ένα ποσοστό  «πειραματικές» προσπάθειες, με την αποστολή ενός ή δύο κοντέινερ με ελληνικά προϊόντα. Υπάρχουν, ωστόσο, και λίγες περιπτώσεις σημαντικών ελληνικών επιχειρήσεων, με στρατηγικό σχεδιασμό διείσδυσης στην κινεζική αγορά, οι οποίες καταγράφουν εξαιρετικές επιδόσεις, δημιουργώντας αλυσίδες και δίκτυα πωλήσεων. Είναι εταιρείες που έχουν καταφέρει να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν με επιτυχία την κουλτούρα, τα ήθη και τις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων.
 
 
ΟΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ
 
 
Χρονική περίοδος
2008 – 2016
 
(αθροιστικά)
 
 
€ 2.514,61 εκ.
ΠΗΓΗ: KEEM calculations based on original NSSG (ESYE) data
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Ελληνο – Κινεζικό Οικονομικό Συμβούλιο
 
 
ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ
 
 
Χρονική περίοδος
2008 – 2016
 
(αθροιστικά)
 
 
€ 21.096,36 εκ.
ΠΗΓΗ: KEEM calculations based on original NSSG (ESYE) data/Ship imports excluded
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Ελληνο – Κινεζικό Οικονομικό Συμβούλιο
 
Το 2008 οι ελληνικές εξαγωγές στην  Κίνα υπολογίστηκαν σε  134,61 εκ. ευρώ. Ακολούθησε μια τετραετία σταθερής αύξησης ( το 2012 έφτασαν τα € 382,01 εκ.) και μια περίοδος κάμψης, λόγω της εντεινόμενης οικονομικής,  πολιτικής αστάθειας και των capital controls. Το αποτέλεσμα ήταν στο τέλος του 2015 οι εξαγωγές στην Κίνα να μειωθούν στα € 273,53 εκ. Τα πρώτα μηνύματα ανάταξης της ελληνικής οικονομίας και η εμβάθυνση των ελληνο-κινεζικών εμπορικών και διπλωματικών σχέσεων κατά το 2016, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική ανάκαμψη των ελληνικών εξαγωγών προς την ασιατική χώρα σε ποσοστό 19,95% φτάνοντας τα 328,11 εκ. ευρώ. Το γεγονός αυτό αποτυπώνει τον υψηλό «πολλαπλασιαστή» που επιφυλάσσει για την ελληνική επιχειρηματικότητα η ανάπτυξη των διμερών εμπορικών σχέσεων μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Τελευταία τροποποίηση στις 13:52 - 27 Ιουλ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.