ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Απάντηση Σπηλιωτόπουλου για τα πεπραγμένα του ως υπουργός τουρισμού

09:57 - 26 Ιουλ 2010 | Πολιτική
Έντονη ήταν η αντίδραση του βουλευτή της Ν.Δ, Άρη Σπηλιωτόπουλου, στις καταγγελίες που διατυπώνονται για κακοδιαχείριση, αναθέσεις χωρίς διαγωνισμούς και υπερβάσεις δαπανών στο υπουργείο τουρισμού, ενόσω ο ίδιος ήταν επικεφαλής του. Σημειώνεται ότι η νυν ηγεσία του υπουργείου διαβίβασε στον εισαγγελέα το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για την εκτέλεση του διαφημιστικού προγράμματος του ΕΟΤ τη διετία 2008-9, στο οποίο διαπιστώνονται παραβάσεις και ατασθαλίες. Μάλιστα, ο υφυπουργός Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, κάλεσε τη δικαιοσύνη να διαβιβάσει το σχετικό φάκελο στη Βουλή, εφόσον διαπιστωθούν ευθύνες πολιτικών προσώπων.

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος απάντησε ότι οι υπερβάσεις δαπανών ήταν εγκεκριμένες από την Κυβερνητική Επιτροπή, ενώ η εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ είχε σαν αποτέλεσμα να ωφεληθεί η ελληνική οικονομία, λόγω των επιπλέον αφίξεων τουριστών. Αναλυτικά, η ανακοίνωση του βουλευτή Β’ Αθηνών της Ν.Δ., αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

«Ο ΕΟΤ διαχειρίστηκε, με το μέγιστο δυνατό ανταποδοτικό όφελος, το ακριβές ποσό που προβλέπεται κάθε χρόνο από τον ετήσιο προϋπολογισμό για τη διαφήμιση και την προβολή της Ελλάδας. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου έχει τόσο ασθενή μνήμη που ξεχνάει ή κάνει δήθεν πως δεν θυμάται ότι το επιπλέον ποσό των πιστώσεων που έκανε ο ΕΟΤ για διαφημιστικούς σκοπούς- πέραν δηλαδή του ορίου του προϋπολογισμού- είναι η κατά 50% ενίσχυση της χρηματοδότησης που ενέκρινε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής στην Κυβερνητική Επιτροπή το καλοκαίρι του 2008. Ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε εκείνη την κρίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο χρονιά να βγει ενισχυμένος με αύξηση επισκεπτών και συναλλάγματος χάρη στην απόφαση του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και του αρμόδιου οργάνου της Κυβερνητικής Επιτροπής να εγκρίνει το πακέτο ενίσχυσης του ελληνικού τουρισμού που είχε εισηγηθεί τότε ο Ά. Σπηλιωτόπουλος ως Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης.. Η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρέτησε έμπρακτα την εξωστρέφεια του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας αυξάνοντας τον προϋπολογισμό κατά 50% (περίπου 100.000.000 ευρώ) με σκοπό την ενίσχυση της διαφημιστικής προβολής του ελληνικού τουρισμού στις μεγάλες διεθνείς τουριστικές αγορές. Ακολουθώντας πιστά το δόγμα που λέει ότι όσα περισσότερα επενδύεις στην προώθηση της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας στο εξωτερικό, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για την ελληνική οικονομία… περίεργο κλίμα για δήθεν παράτυπες διαδικασίες που ακολούθησε ο ΕΟΤ τόσο την περίοδο που ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος διετέλεσε Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, όσο και συνολικά επί κυβερνήσεων της ΝΔ. Ουδέν αναληθέστερον αυτού, από τη στιγμή που οι διαδικασίες αυτές προβλέπονται κατά γράμμα από το καταστατικό του ΕΟΤ, φέρουν την έγκριση νομικών συμβούλων και ακόμα περισσότερο έχουν σφραγίδα και υπογραφή από τον αρμόδιο ανεξάρτητο Επίτροπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού αμφισβητεί τη νομιμότητα όσων συμβάσεων του ΕΟΤ έχουν συναφθεί και εκτελεστεί κατόπιν πάντα της σύμφωνης γνώμης των αρμόδιων Επιτρόπων, τότε δεν έχει παρά να δηλώσει ευθέως ότι δεν εμπιστεύεται τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Αναφορικά με τις απευθείας αναθέσεις διαφημιστικών πακέτων σε μέσα του εξωτερικού, θα είχε ενδιαφέρον αν η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μπορούσε να μας πει με ποιον τρόπο θα οργάνωνε η ίδια διεθνείς… «ανοιχτούς» διαγωνισμούς για την προβολή του ελληνικού τουρισμού σε διεθνή δίκτυα όπως το CNN, NBC, BBC κ.α.. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μία ομολογουμένως… πρωτοτυπία για τη χώρα μας, η οποία από τη στιγμή που θέλαμε να προβληθεί σε αυτά τα διεθνή δίκτυα, έπρεπε ως εκ τούτου να πληρώσουμε απευθείας τα αντίστοιχα διαφημιστικά πακέτα, όπως γίνεται τα τελευταία είκοσι χρόνια. Είναι αναληθές να διαρρέεται ότι ο ΕΟΤ, τη συγκεκριμένη περίοδο, υλοποίησε διαφημιστικές κινήσεις προβολής της χώρας στο εξωτερικό χωρίς στρατηγικό διαφημιστικό πρόγραμμα. Τόσους μήνες στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, η σημερινή πολιτική ηγεσία του θα μπορούσε να είχε βρει λίγο χρόνο να διαβάσει έστω τα βασικά σημεία της στρατηγικής που εκπονήθηκε σε συνεργασία με διεθνή σύμβουλο και εισηγούνταν τον τρόπο και τα μέσα προβολής της νέας εικόνας του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό με γνώμονα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού…»

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.