ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με Carrefour

10:58 - 10 Σεπ 2008 | Συνεντεύξεις
Στην υπογραφή στρατηγικής συνεργασίας με τη λιανεμπορική αλυσίδα Carrefour προχώρησαν οι Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες, όπως αποκάλυψε και ο ιδιοκτήτης της Ιωάννης Κατσιβέλης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνεργασία αυτή αφορά την προμήθεια της Carrefour με βιολογικά ψάρια. Μεταξύ άλλων, ο ίδιος αναφέρθηκε στα γενικότερα επιχειρηματικά πλάνα του ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα φετινά οικονομικά μεγέθη του ομίλου.

 

Τα βιολογικά ψάρια είναι κάτι νέο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για το εξωτερικό. Ποιες είναι οι προοπτικές του νέου αυτού εγχειρήματος;

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αντιλαμβάνονται την αξία των βιολογικών ειδών. Θεωρώ λοιπόν ότι το μέλλον των βιολογικών ψαριών τώρα ξεκινά. Μετά την συμφωνία μας με την Carrefour μας έχουν πλησιάσει και άλλες λιανεμπορικές αλυσίδες, προκειμένου να τις προμηθεύσουμε, επιβεβαιώνοντας έτσι την παραπάνω πρόβλεψή μου. Εντωμεταξύ ξεκινήσαμε και τις πρώτες εξαγωγές στα συγκεκριμένα είδη στην Αγγλία, όπου και υπογράψαμε συμφωνία με τοπικό παράγοντα.

Σε τι επίπεδα ανέρχεται σήμερα η παραγωγή των βιολογικών ψαριών και ποια είναι τα πλάνα για την τόνωσή της.

Για φέτος η μονάδα μας στην ’νδρο που ασχολείται με το συγκεκριμένο project έχει πιστοποιηθεί για 280 τόνους. Του χρόνου το πλάνο είναι να πιστοποιηθούμε για 500 τόνους και σταδιακά να ανεβάζουμε την παραγωγή μας. Αυτό που πρέπει να τονίσω είναι ότι εκτός από την επένδυση που πρέπει να πραγματοποιηθεί για την υλοποίηση του εγχειρήματος αυτό που έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία είναι να μπορέσεις να προσαρμοστείς σε μία τελείως διαφορετική παραγωγική διαδικασία. Τα βιολογικά ψάρια από τα συμβατικά έχουν πολύ σημαντικές διαφορές και στο επίπεδο της πάχυνσης αλλά και στην τροφή που δίνεις. Μία σημαντική διαφορά είναι ότι τα συμβατικά ψάρια είναι έτοιμα προς πώληση σε 16-18 μήνες, ενώ τα βιολογικά χρειάζονται κατά μέσο όρο 20-24 για να καταλήξουν σε τελικά προϊόντα.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειά της. Υπάρχουν εξελίξεις από αυτή την κατεύθυνση;

Τα πάντα είναι θέμα σωστού χρόνου και αυτό επιδιώκουμε. Αυτό σημαίνει ότι εδώ και καιρό «ψαχνόμαστε» στην Τουρκία και ήδη έχουμε διερευνήσει κάποιες περιπτώσεις εξαγορών. Ωστόσο το θέμα είναι να μην κάνουμε βιαστικά βήματα, τα οποία και θα στοιχίσουν στην συνολική μας πορεία. Παράλληλα ενισχύουμε τη δράση της εμπορικής μας θυγατρικής στην Τσεχία, ενώ στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι πάντα η περαιτέρω τόνωση των εξαγωγών που πέρυσι έφθασαν στο 50% του τζίρου μας και φέτος προβλέπω να αγγίξουμε το 60%. Υπενθυμίζω ότι η ετήσια παραγωγή μας σε τσιπούρα και λαβράκι που διενεργείται από 25 μονάδες –ιδιόκτητες και συνεργαζόμενες- φθάνει τους 15.000 τόνους.

Στα σχέδιά σας συμπεριλαμβάνεται και κάποια νέα εξαγορά;

Βρίσκεται σε εκκρεμότητα η περίπτωση των ιχθυοτροφείων Σερίφου στην οποία βάσει και της απόφασης του Εφετείου έχουμε ανακηρυχθεί στρατηγικοί επενδυτές και απομένει το συμφωνητικών μεταξύ των πιστωτικών ιδρυμάτων δηλαδή της Alpha και της Αγροτικής. Η συγκεκριμένη εταιρεία που έχει υπαχθεί στο άρθρο 44 περί εκκαθάρισης διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας.

Το εννέαμηνο ακολουθεί την πορεία του εξαμήνου. Για το σύνολο του έτους εκτιμώ ότι οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 70 εκατ. ευρώ από 54 εκατ. ευρώ πέρυσι. Για τα προ φόρων καθαρά κέρδη πιστεύω ότι θα κινηθούν στα περυσινά επίπεδα, ενώ αναμένω να διαμορφωθεί υψηλότερα το EBITDA.

Δ. Καραγιαννοπούλου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.