ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Coca-Cola HBC: Μείωση 20% του όγκου πωλήσεων στο γ’ τρίμηνο Κύριο

09:35 - 11 Νοε 2020 | Αναλύσεις
Coca-Cola HBC: Μείωση 20% του όγκου πωλήσεων στο γ’ τρίμηνο
Σημαντικά βελτιωμένη εμπορική δραστηριότητα, αλλά και μείωση περίπου 20% του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα, εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο του 2020 η Coca-Cola HBC AG, η οποία ανακοίνωσε σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του εν λόγω τριμήνου.

Ειδικότερα, τα βασικά μεγέθη τρίτου τριμήνου του Ομίλου έχουν ως εξής:

  • Σημαντική βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας το τρίτο τρίμηνο με ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης.
  • Μείωση κατά 2,6% των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ή κατά 0,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, σημειώνοντας διαδοχική βελτίωση ανά μήνα.
  • Όγκοι πωλήσεων στο -1,4% σε δημοσιευμένη βάση και στο +1,0% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης με αύξηση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
  • Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 1,2%, τόσο σε δημοσιευμένη όσο και σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, σημειώνοντας σημαντικά βελτιωμένη τάση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των καλύτερων επιδόσεων στο μείγμα καναλιού και συσκευασίας λόγω της βελτιωμένης εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο.
  • Συνεχίζονται οι ισχυρές επιδόσεις των μεριδίων αγοράς με αύξηση των μεριδίων σε αξία κατά 40 μονάδες βάσης από την αρχή του έτους και αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων αυτών στις περισσότερες αγορές.
  • Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκαν από τις σημαντικά θετικές επιδόσεις σε Νιγηρία, Ρωσία και Πολωνία, τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές μας.
  • Αναπτυγμένες αγορές: -5,4%. Πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 8,6%, με ισχυρή ανάκαμψη τιμών/μείγματος λόγω της βελτίωσης της εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 5,1% εξαιρώντας την Ελλάδα, η οποία επηρεάστηκε σημαντικά από τη μειωμένη προσέλευση ξένων τουριστών φέτος το καλοκαίρι.
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: -0,1%. Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5% ως αποτέλεσμα των ισχυρών επιδόσεων στην Πολωνία, με γενικευμένη βελτίωση της τάσης τιμών/μείγματος σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο σε όλες τις αγορές.
  • Αναδυόμενες αγορές: -1,3%, Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά +1,2% ή σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, αύξηση των εσόδων από πωλήσεις κατά +4,2% και του όγκου πωλήσεων κατά +5,8%. Ισχυρές επιδόσεις σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης σε Νιγηρία και Ρωσία, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά διψήφιο ποσοστό και στις δύο αγορές .
  • Η αναμενόμενη καθαρή επίδραση της μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συνδυασμό με το κόστος των πρώτων υλών για το 2020 παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με αυτή που είχε αρχικά προϋπολογισθεί, καθώς τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος των πρώτων υλών αντισταθμίζουν τις ασθενέστερες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
  • Η σημαντική πρόοδος στον έλεγχο του κόστους μας οδηγεί στο να αυξήσουμε τον προηγούμενο στόχο εξοικονόμησης κόστους ύψους €100 εκατ. κατά €20 εκατ. για το σύνολο του έτους, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τα λειτουργικά κέρδη και την ανάκαμψη του περιθωρίου κέρδους.
  • Διαθέτουμε ισχυρό ισολογισμό και ρευστότητα για να ανταποκριθούμε σε όλες τις χρηματοοικονομικές μας δεσμεύσεις καθώς και για να καλύψουμε τις λειτουργικές δαπάνες και να προβούμε σε επενδύσεις.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είναι ενθαρρυντική η ισχυρή βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας στο τρίτο τρίμηνο, η οποία υποστηρίχθηκε από την ταχεία ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μετά την επαναλειτουργία των αγορών. Αυτή η επίδοση τεκμηριώνει την ικανότητα προσαρμογής μας στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς. Μπαίνοντας στο τέταρτο τρίμηνο, παρά την ισχυρή συγκριτική βάση του όγκου πωλήσεων και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων σε κάποιες αγορές, συνεχίζουμε να αντλούμε αισιοδοξία από την σταθερή ανάπτυξη που έχουμε δει στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης, το οποίο θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε αυτό το τελευταίο τρίμηνο. Το παραπάνω, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη συμβολή των προγραμμάτων εξοικονόμησης κόστους, θα μας επιτρέψουν να συνεχίζουμε να πετυχαίνουμε καλή κερδοφορία σε μια πολύ δύσκολη χρονιά.»

kdsfjviskd

Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα

Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά περίπου 20%, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει μία από τις αγορές του Ομίλου με τις χαμηλότερες επιδόσεις λόγω της υψηλής αναλογίας εσόδων από το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και της σημαντικής έκθεσης της χώρας στον διεθνή τουρισμό, ο οποίος σημείωσε κατακόρυφη πτώση σε σχέση με τα καθιερωμένα επίπεδα.

Συμπληρωματική πληροφόρηση

Με ισχύ από τον Μάιο του 2020, μετά την αναδιοργάνωση της Multon, το σχήμα κοινού ελέγχου αναταξινομήθηκε από κοινά ελεγχόμενη επιχείρηση σε κοινοπραξία. Ο παρακάτω πίνακας απεικονίζει τον αντίκτυπο της αναδιοργάνωσης της Multon στον ρυθμό ανάπτυξης του Ομίλου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

zdfgrfe

Τελευταία τροποποίηση στις 09:41 - 11 Νοε 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.