ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Fourlis: Γεμίζουν τα ράφια στην ΙΚΕΑ-Νέα αλυσίδα με προϊόντα υγείας

10:20 - 24 Νοε 2022 | Αναλύσεις
Fourlis: Γεμίζουν τα ράφια στην ΙΚΕΑ-Νέα αλυσίδα με προϊόντα υγείας
Οι ελλείψεις και οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ΙΚΕΑ, στο φινάλε του 2022 με τις προοπτικές για το 2023 να είναι πάντως βελτιωμένες.

Αυτό προκύπτει από τα όσα τόνισαν στελέχη της διοίκησης του ομίλου Fourlis στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων 9μήνου στους αναλυτές.

Το πρόβλημα με τα προϊόντα out of stock ξεκίνησε στην πανδημία και είναι φυσικά διεθνές και όπως είναι φυσικό φρενάρει τις πωλήσεις. Κάθε μήνα, όμως, τα πράγματα γίνονται και καλύτερα.

Έπειτα από μία διετία σοβαρών περιορισμών ση λειτουργία των λιανεμπορικών επιχειρήσεων αλλά και προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, που άφησαν κυρίως την ΙΚΕΑ χωρίς επάρκεια προϊόντων, ο όμιλος Φουρλή κατέγραψε το γ’ τρίμηνο του 2022 σημαντική αναστροφή της τάσης, η οποία διατηρείται και το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου και λογικά θα συνεχιστεί.

Σύμφωνα με τους experts της ΙΚΕΑ International το θέμα του out of stock -που στοιχίζει στην Fourlis 10-15 εκατ. ευρώ αποτελώντας την Νο1 πρόκληση-  θα εξομαλυνθεί πλήρως στο πρώτο μισό του 2023.

Ήδη η βελτίωση καταγράφεται στον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων από τον Σεπτέμβριο η οποία συνεχίζεται και ενισχύεται περαιτέρω Οκτώβριο και Νοέμβριο. Στο συγκεκριμένο δίμηνο καταγράφεται αύξηση 14% σε σχέση με πέρυσι και 12% σε σχέση με το 2019.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Απ. Πεταλάς επισήμανε τις προσαρμογές που χρειάστηκε να γίνουν μέσα στο τρέχον έτος, κυρίως στο σκέλος των δαπανών, όπου το κόστος προϊόντων αυξήθηκε κατά 20%, το κόστος ενέργειας κατά 60% και τα ενοίκια κατά 5%. Συγκεκριμένα, στο φετινό εννεάμηνο, η συνολική επιβάρυνση από την αύξηση του ενεργειακού κόστους άγγιξε τα 9 εκατ ευρώ, κι από την αύξηση των ενοικίων τα 2 εκατ ευρώ.

Στο επίπεδο των πωλήσεων ωστόσο τα εμπορικά concept του ομίλου (ΙΚΕΑ και Intersport) απέδωσαν σημαντικά στο εννεάμηνο (+14%) συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και κατά 12% συγκριτικά με το 2019. Σ’αυτό το πλαίσιο εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι, εφόσον η τρέχουσα τάση συνεχιστεί και τον Δεκέμβριο, ο όμιλος θα κλείσει το 2022 με πωλήσεις 495 - 500 εκατ ευρώ, ενισχυμένες κατά 12% συγκριτικά με το 2021 και κατά 7% έναντι του 2019.

Σε ότι αφορά στη δραστηριότητα της λιανικής αθλητικών ειδών, η συγκεκριμένη δραστηριότητα ενισχύθηκε στο φετινό εννεάμηνο κατά 7% συγκριτικά με πέρσι και κατά 9% συγκριτικά με το 2019. Ο όμιλος έχει αναλάβει επίσης πρωτοβουλίες σε σχέση με την αντίστοιχη δραστηριότητα στην Τουρκία, αναζητώντας συνεργάτες για περαιτέρω επέκταση. Φέτος η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα καταγράψει θετικό ΕΒΙΤ, για πρώτη φορά μετά από καιρό, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του περιορισμού του δικτύου καταστημάτων στην γειτονική χώρα σε 12 σημεία Intersport και μόλις 3 Athlete’s Foot.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στο α’ τρίμηνο του 2023 αναμένεται και η έναρξη της δραστηριότητας για την Holland & Barrett, αλυσίδα με προϊόντα υγείας, με το άνοιγμα τριών καταστημάτων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.