ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκπτώσεις: Εχθρός του φθηνού… το φθηνότερο

09:46 - 29 Ιαν 2010
Μαρίνα Φούντα

Από Μαρίνα Φούντα

«Ανάσα» στους λιανεμπόρους φαίνεται να δίνουν φέτος οι εκπτώσεις, αφού μέχρι σήμερα, διανύοντας τη δεύτερη εβδομάδα, η εμπορική κίνηση φαίνεται να είναι ικανοποιητική, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς. Παρόλο λοιπόν που η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει κλονιστεί εν μέσω εξαγγελιών φοροεπιδρομής, παρόλο το κρύο των ημερών, και τις διάφορες ανασταλτικές συγκυρίες (π.χ. αγρότες), οι καταναλωτές ψωνίζουν και η αγορά κινείται.

Το «R» έκανε έρευνα σχετικά με τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με τα πολυκαταστήματα και τα εμπορικά, συμπεραίνοντας ότι οι λιανέμποροι στηρίζονται από την εγχώρια ζήτηση, ιδιαίτερα σε περίοδο εκπτώσεων. Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, κ. Βασίλης Κορκίδης, δεν συμμερίζεται την άποψη ότι οι Έλληνες προτιμούν περισσότερο τα μεγάλα πολυκαταστήματα. «Τουλάχιστον αυτοί που ψωνίζουν στον Πειραιά, δείχνουν προτίμηση στα καταστήματα της πόλης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κορκίδης, τονίζοντας ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί παράπονα σχετικά με τις πολιτικές των τιμών από τη μεριά των καταστηματαρχών.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, δεν έχασε την ευκαιρία να επισημάνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα καταστήματα της περιφέρειας από τις κινητοποιήσεις των αγροτών, οι οποίοι εμποδίζουν την πρόσβαση των καταναλωτών στα μεγάλα περιφερειακά εμπορικά κέντρα. Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα την αγορά της Λάρισας, τα καταστήματα της οποίας εξυπηρετούν τις γύρω πόλεις.

Ο κ. Κορκίδης, έθιξε και το ζήτημα της αλλαγής προτιμήσεων των Ελλήνων, οι οποίοι στρέφονται σε πιο φθηνά προϊόντα, επισημαίνοντας ότι αν και ο όγκος των τεμαχίων παραμένει ίδιος σε σχέση με την περσινή χειμερινή περίοδο εκπτώσεων, ο τζίρος παραμένει κατά 10% χαμηλότερος.

Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), κ. Αντώνης Μακρής, ο οποίος επισημαίνει ότι οι διαφορές μεταξύ πολυκαταστημάτων και εμπορικών δεν είναι εμφανείς σε περιόδους εκπτώσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μακρής εντοπίζει διαφορές μεταξύ των δύο υποκλάδων, αφού τα πολυκαταστήματα προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου και μεγαλύτερης ποικιλίας, ενώ έχουν την ευχέρεια και της μεγαλύτερης διαφήμισης. Μόνο σ’ αυτήν την περίπτωση οι καταναλωτές δείχνουν μικρή προτίμηση στα πολυκαταστήματα, τονίζει ο κ. Μακρής, προσθέτοντας ότι στα μάτια των καταναλωτών οι μικρότεροι καταστηματάρχες δεν υστερούν έναντι των πολυκαταστημάτων.

Ο κ. Μακρής, θίγει και το ζήτημα της «επονομαζόμενης» κρίσης στον κλάδο των λιανεμπόρων, θέμα το οποίο θεωρεί ότι δεν είναι τίποτα άλλο από αλλαγή της «γεωγραφίας της αγοράς». Η σταθερότητα που επιδεικνύουν τα ενοίκια των καταστημάτων σε παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους, θεωρεί ο κ. Μακρής, είναι μια αφορμή για την αναπροσαρμογή της «οικονομικής αποτύπωσης ενός εμπορικού σημείου. Μάλιστα, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ενώ «η εποχή των παχιών αγελάδων τέλειωσε, ωστόσο το εμπόριο δεν πεθαίνει ποτέ», προσθέτοντας ότι αυτό που βιώνει το ελληνικό εμπόριο είναι «η διαδικασία εκλογίκευσης των μεγεθών».

Τέλος, ούτε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιφέρεια από τις αγροτικές κινητοποιήσεις, οι οποίες αναστέλλουν την καταναλωτική διάθεση των ανθρώπων που προτιμούν τα περιφερειακά εμπορικά κέντρα.

Αλεξάνδρα Τόμπρα
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.