• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Γρήγορα «κυλά» ο χρόνος για τη συγχώνευση Aegean - Olympic Air

09:31 - 18 Φεβ 2010

Από τον Άγγελο Κωβαίο

Θέμα χρόνου είναι η ανακοίνωση της συγχώνευσης Aegean- Olympic Air καθώς νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο πλευρές έχουν συμφωνήσει σε ένα σχήμα 75-25 υπέρ της Αεροπορίας Αιγαίου. Οι ίδιες πηγές δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο οι σχετικές ανακοινώσεις να υπάρξουν ακόμα και σήμερα.

Ήδη από το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας η φημολογία είναι έντονη αναφορικά με τη συγχώνευση των δύο κυριότερων αερομεταφορέων της χώρας μας, ενώ κλίμα μεταξύ των δύο ισχυρών ανδρών των ελληνικών «αιθέρων», Α. Βγενόπουλου και Θ. Βασιλάκη, έχει αλλάξει άρδην το τελευταίο διάστημα.

Μάλιστα, χτες οι βασικοί μέτοχοι της Aegean κ.κ. Θόδωρος και Ευτύχης Βασιλάκης είχαν συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, όπου γνωστοποίησαν τις διαπραγματεύσεις με τον Όμιλο Marfin για την συνεργασία της Aegean Airlines με την Olympic Air. Αντίστοιχη συνάντηση είχε λίγες ημέρες νωρίτερα ο επικεφαλής της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος με τον Υπουργό Μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πρότινος, οι δύο εταιρείες ήταν οι κύριες ανταγωνίστριες επί του ελληνικού εδάφους με τα μερίδια της αγοράς να μοιράζονται εξίσου σχεδόν. Άλλωστε, οι δύο εταιρείες είχαν ανοιχτούς λογαριασμούς εδώ και μερικούς μήνες με το θέμα της ανάθεσης των άγονων γραμμών, για τις οποίες βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικός διαγωνισμός, με τον ανταγωνισμό να κορυφώνεται στην επόμενη διετία.

Σημειώνεται εδώ ότι οι δύο πλευρές, μάλλον έχουν ξεπεράσει και τα προβλήματα που ίσως παρουσιαστούν απέναντι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, αναφορικά με τη δημιουργία μονοπωλίου στον κλάδο, αν και από διάφορες πλευρές έχουν εκφραστεί ανησυχίες για το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός μονοπωλίου, αφού μόνο μέσω των εσωτερικών αερομεταφορών διακινούνται ετησίως περίπου 6,5 εκατ. επιβάτες.

Ο στόχος της ένωσης δυνάμεων φαίνεται να είναι η αγορά του 1,3 δισ. ευρώ, «δέλεαρ» αποτελεί και η παγκόσμια αγορά μετά τις ανακατατάξεις στο διεθνή επιχειρηματικό χάρτη που προκάλεσε η τελευταία κρίση. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατες εκτιμήσεις ανέφεραν ότι το μερίδιο των αυτών εταιρειών το 2010 θα ξεπεράσει το 25% της παγκόσμιας επιβατικής κίνησης από 23,6% που ήταν πέρυσι.

Αλεξάνδρα Τόμπρα' + addy80909 + '<\/a>');">

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman