ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

“Online Shopping…without dropping”!

13:11 - 06 Δεκ 2012
Πάνος Τσαγκαράκης

Γράφει ο Πάνος Τσαγκαράκης

Από την Web.Id, την συνεχή offline Πανελλήνια έρευνα της Focus Bari για την σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία, διαπιστώνεται ιδιαίτερα αυξητική τάση των Ελλήνων που ψωνίζουν online: η αναλογία αυτή βρίσκεται σήμερα στο 19%, δηλαδή ένας στους πέντε Έλληνες 13-70 χρονών έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αγορά μέσω διαδικτύου τους τελευταίους έξη μήνες!

-         Τα είδη που αγοράζουν οι Έλληνες Online αυξάνονται σε ποικιλία: για πρώτη φορά τα είδη ένδυσης/αξεσουάρ ξεπέρασαν τα εισιτήρια/ταξίδια, ενώ το κοινό που πραγματοποιεί αγορές online παραμένει περισσότερο αντρικό και μεταξύ των νεανικών-ενεργών ηλικιών.

 

-         Οι αγορές online  έχουν ως κυριότερο σκοπό την οικονομία και την αναζήτηση των καλύτερων “deals”, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν και ευκολία/εξοικονόμηση χρόνου.  Ταυτόχρονα, αποτελούν και μια ευχάριστη διαδικασία που οι καταναλωτές φαίνεται να απολαμβάνουν

 

-         Όλοι οι Έλληνες Online shoppers είναι συνδρομητές τουλάχιστον ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ή εκπτωτικού καταστήματος, ώστε να ενημερώνονται τακτικά για τις εκάστοτε προσφορές, στις οποίες η πλειονότητα δηλώνει ότι δίνει την προσοχή της!   Εξ άλλου, ένας στους δύο καταναλωτές έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αυθόρμητη αγορά online, μόνο και μόνο επειδή ενημερώθηκε για κάποια προσφορά!

-         Η αναζήτηση σε κάποιο site σύγκρισης τιμών φαίνεται ότι σχεδόν πάντα προηγείται της online αγοράς για την πλειονότητα των e-shoppers, όποιο και να είναι το αγοραζόμενο είδος ή η τιμή του!

-         Παρά την άνοδο του e-commerce, εξακολουθούν, ακόμα και για μεγάλη μερίδα των ενεργών e-shoppers να υπάρχουν φόβοι και ενδοιασμοί για την ασφάλεια των online αγορών: γι’ αυτό εξ άλλου και οι μισοί καταναλωτές θέτουν την ασφάλεια/ εμπιστοσύνη ως σημαντικότερη παράμετρο για το «ιδανικό» ηλεκτρονικό κατάστημα

 

-         Οι φόβοι αυτοί φτάνουν το 75% όταν οι e-shoppers αναφέρονται στο τι πιστεύουν για το πλατύ κοινό σχετικά με τις online αγορές, πράγμα που προφανώς να λειτουργεί ανασταλτικά για την ταχύτερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

-         Αυτό που σίγουρα θα βοηθούσε τόσο στην δημιουργία αίσθησης ασφάλειας και εμπιστοσύνης, όσο και σε ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς φαίνεται ότι είναι η διαδικασία μηχανισμών “trustmarks” που να ενέχουν την συνεχή βαθμολογία των ηλεκτρονικών καταστημάτων από τους ίδιους τους καταναλωτές, και να υποστηρίζονται από καταξιωμένους και γνωστούς ελληνικούς φορείς.

 

-         Η συγκεκριμένη έρευνα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον μηχανισμό focusonline της Focus Bari αποκλειστικά για το συνέδριο e-business innovation forum ΕΙΠ-ΕΕΔΕ-ELTRUN 2012, και πραγματοποιήθηκε στις 27-28 Νοεμβρίου σε 400 χρήστες Internet. 

Τελευταία τροποποίηση στις 13:16 - 06 Δεκ 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.