ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Είμαστε μόνο το 0,6% οι... άτυχοι του 1555;

Είμαστε μόνο το 0,6% οι... άτυχοι του 1555; Κύριο

12:16 - 21 Νοε 2022
Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Γράφει ο Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Πρόσφατα το 1555 ανακοίνωσε με πανηγυρικούς τόνους ότι εξυπηρετεί το 99,4% των αιτημάτων που δέχεται από τους πολίτες και λες μπράβο. Να και κάτι που λειτουργεί σωστά στην Ελλάδα.

Δεν θέλω να σας κόψω την εθνική περηφάνεια, αλλά για εμένα τουλάχιστον το 1555 έχει 100% αποτυχία εξυπηρέτησης σε δύο περιπτώσεις. Ανήκω δηλαδή στο 0,6% των μη εξυπηρετηθέντων; Τόσο άτυχος;

Η μία αποτυχημένη προσπάθεια ήταν στην αρχή της λειτουργίας του 1555 και σκέφτηκα πως ίσως ακόμα να μην είχε... ρολάρει το πράγμα. Λογικό να υπάρχουν και κάποιες αδυναμίες. Ας μην το κάνω θέμα.

Περίπου ένα χρόνο μετά και αφού ακούμε από την κυβέρνηση να αυτοθαυμάζεται για τη συγκεκριμένη υπηρεσία, σκέφτηκα να δώσω μία δεύτερη ευκαιρία. Να μην τους κρίνω από μία και μόνο προσπάθεια.

Ξαναπήρα λοιπόν για να κάνω μία αντίστοιχη ερώτηση για την οποία δεν είχα λάβει απάντηση την πρώτη φορά.

Το ζήτημά μου αφορά τη σύνταξη του πατέρα μου, ο οποίος σημειωτέον πάσχει από άνοια. Δεν βγαίνει από το σπίτι και φυσικά δεν μπορεί να πάρει ο ίδιος τηλέφωνο για να εξυπηρετηθεί. Για να συνδεθεί στο site του ΕΦΚΑ επίσης κομματάκι δύσκολο.

Οι πρώτες δύο απόπειρες να επικοινωνήσω με το 1555 δεν στέφθηκαν με επιτυχία, καθώς όλες οι γραμμές ήταν κατειλημένες. Παρόλα αυτά μία πολύ ευγενική γραμματέας κράτησε το αίτημά μου ώστε να με καλέσει κάποιος εκπρόσωπος όταν είναι πιο χαλαρά τα πράγματα.

Με πήραν πίσω Παρασκευή βράδυ κατά τις 9 (μία ημέρα μετά την αρχική μου κλήση) και η αλήθεια είναι πως ήμουν έξω και δεν ήταν δυνατό να μπω στη διαδικασία να βρω τα απαραίτητα στοιχεία (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ του πατέρα μου κλπ) για να με εξυπηρετήσουν. Φαντάζομαι όλα τα παραπάνω καταγράφονται ως αίτημα που έχει εξυπηρετηθεί. Αυτοί με πήραν, εγώ δεν μπορούσα. Λάθος μου. Δεν κολλάω όμως εκεί.

Ξαναπήρα λοιπόν τη Δευτέρα το πρωί και έβγαλα γραμμή. Αμέσως. Η πρώτη τους απάντηση ήταν φυσικά πως πρέπει να τους δώσω στο τηλέφωνο τον πατέρα μου, που όπως σας είπα έχει άνοια και χρειάστηκε να παρακαλέσω για να παρακάμψουν αυτό το... τεχνικό πρόβλημα.

Τους έδωσα φυσικά όλα μου τα στοιχεία, καθώς και του πατέρα μου για να λάβω την απάντηση πως έχει ένα πρόβλημα το σύστημα και πως τέλος πάντων δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία που ζητούσα.

Δυστυχώς, δεν μπορούσαν να δουν για πόσο καιρό θα γίνεται παρακράτηση στη σύνταξη του πατέρα μου λόγω μιας οφειλής που υπάρχει.

Θα πρέπει λοιπόν να πάρω τον πατέρα μου και να πάμε στην Αχαρνών 27 μεταξύ 12 με 2 καθημερινά εκτός Τετάρτης.

Μου έδωσαν ως εναλλακτική να μπω στα site του ΕΦΚΑ και με τους κωδικούς taxis να βρω σχετικά στοιχεία, τα οποία όμως για κακή μου τύχη δεν είναι διαθέσιμα. Γιατί αν ήταν, θα τα έβλεπε και η τηλεφωνήτρια και θα μου τα έλεγε από το τηλέφωνο.

Την ευχαρίστησα για τον κόπο της και το κλείσαμε λοιπόν με την... ευχή της να γίνει ένα θαύμα και να βγει ο πατέρας μου από το σπίτι για να πάει στην Αχαρνών ή να πάω εγώ ο ίδιος με εξουσιοδότηση να εξυπηρετηθώ σε μία υπηρεσία του ΕΦΚΑ που είναι ανοιχτή μόνο 2 ώρες τέσσερις φορές την εβδομάδα. Τρομάζω μόνο που σκέφτομαι τι θα συναντήσω.

Η άλλη επιλογή που έχω είναι να χακάρω το σύστημα του Πιερρακάκη μπας και βρω όσα ακόμα δεν έχουν περαστεί στο site του ΕΦΚΑ για να ανακαλύψω πότε τελικά θα πάρει ολόκληρη σύνταξη ο πατέρας μου.

Ασφαλώς, ανάλογη απάντηση έλαβα και σε ερώτηση για το αν γνωρίζουν πότε θα πάρει επιτέλους εκείνη την επικουρική που ακόμα εκκρεμεί. Να μπω στο site μου είπαν. Αλλά τα στοιχεία δεν υπάρχουν δυστυχώς για εμένα και τη φουκαριάρα τη μάνα μου που φροντίζει τον πατέρα μου. Για αυτό το θέμα δεν μου έδωσαν άλλη εναλλακτική. Επέμειναν να ξαναπάρει κάποια στιγμή ο ίδιος ο πατέρας μου (!) με την ελπίδα πως τότε θα έχει ξεμπλοκάρει το σύστημα.

Και όλα τα παραπάνω θα με ενοχλούσαν σίγουρα λιγότερο αν δεν ήταν ολημερίς στα κανάλια ο Κωστής Χατζηδάκης να πανηγυρίζει για το 1555. Γιατί και η δική μου περίπτωση ως επιτυχημένη εξυπηρέτηση αιτήματος καταγράφεται.

Πήρα τηλέφωνο, το σήκωσαν και μου έδωσαν τη λύση. Να απευθυνθώ στην Αχαρνών 27 ή να μπω στο efka.gov.gr.

Δεν μηδενίζω το 1555 αλλά έχει ακόμα δρόμο για να εξυπηρετεί πραγματικά τους πολίτες. Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά ας μη βιαζόμαστε να μιλάμε για... άλματα.

Τελευταία τροποποίηση στις 12:21 - 21 Νοε 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.