• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Όλη - σχεδόν - η αλήθεια για τον Μεγάλο Περίπατο

05:30 - 07 Ιουλ 2020
Γίνεται πολύς λόγος για τα όσα συμβαίνουν με τον περιβόητο Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας. Πολλοί διαφωνούν εν συνόλω, άλλοι αισθητικά, άλλοι είναι υπέρ των αλλαγών, άλλοι επικαλούνται τις μελέτες των ειδικών του ΕΜΠ, άλλοι λένε ότι καλή είναι η ιδέα, αλλά κακή η εκτέλεση.

Πλην όμως, υπάρχουν κάποια στοιχεία που δεν έχουν δει το φώς της δημοσιότητας και όλοι είναι καλό να τα γνωρίζουν. 

 

Ενα από τα σημαντικότερα, είναι τι ακριβώς αναφερόταν στην εισήγηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Εκεί λοιπόν, ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Γιαννής, παρουσίασε μεταξύ των άλλων μία έκθεση για το πώς θα επιβαρυνθεί η κίνηση στον κόμβο Ιπποκράτους και Πανεπιστημίου, με την δημιουργία των ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων. 

 

Η μελέτη έδειχνε ότι από το σημερινό επίπεδο «C» σε μία κλίμακα από το A έως το F, ο Μεγάλος Περίπατος θα οδηγούσε σε επίπεδο επιβάρυνσης κάπου μεταξύ «Ε» και «F». 

 

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, το έργο εξ αρχής εθεωρείτο δεδομένο ότι θα προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά όπως είναι σαφές και στους γύρω δρόμους, δηλαδή σε ολόκληρο το κέντρο. 

 

Επιπλέον, υπάρχουν πολλά άλλα στοιχεία, τα οποία επισημαίνουν επιστήμονες του κλάδου. 

 

Όπως για παράδειγμα, ότι οι μελέτες για το έργο έχουν εκπονηθεί σε μία περίοδο κατά την οποία δεν υπάρχει αντιπροσωπευτική εικόνα για τον πραγματικό κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης. Είτε λόγω κορονοϊού και αλλαγής στον τρόπο εργασίας, είτε λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης και της απουσίας των ούτως ή άλλων προβληματικών για την κυκλοφορία πούλμαν, αυτό που συμβαίνει σήμερα στο κέντρο της Αθήνας, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες. 

 

Γιατί κατόπιν όλων αυτών, το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε το έργο και γιατί έπρεπε όλα να γίνουν τόσο βιαστικά, είναι ένα θέμα προς συζήτηση. Όπως και το τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής. 

 

Επισήμως το έργο έχει τον χαρακτήρα του «πιλοτικού», που σημαίνει ότι είναι υπό δοκιμή και επανεξέταση. 

 

Με δεδομένες δε τις πληροφορίες ότι στην κυβέρνηση υπάρχει μεγάλη δυσφορία για τις διαδικασίες που επέλεξε ο δήμαρχος Μπακογιάννης και τον τρόπο με τον οποίο δημιούργησε τετελεσμένα, αναμένεται με ενδιαφέρον το αν και πώς ο Μεγάλος Περίπατος θα προχωρήσει, θα τροποποιηθεί, θα προσαρμοστεί στην πραγματικότητα ή θα ματαιωθεί…

ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Α. ΚΩΒΑΙΟΥ

Όλα τα άρθρα του Α. Κωβαίου
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman