ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μειώνει το τέλος ταξινόμησης και αυξάνει την ασυναρτησία της η κυβέρνηση

00:05 - 04 Απρ 2009
Άγγελος Στάγκος

Γράφει ο Άγγελος Στάγκος

Υπάρχει το ανακοινωθέν των 20 που συναντήθηκαν στο Λονδίνο για την παγκόσμια οικονομία, υπάρχει η υπόθεση Παυλίδη που έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την κυβέρνηση, υπάρχει ο τραυματισμός των δύο αστυνομικών από κακοποιούς, υπάρχει η συνεχιζόμενη κατάληψη της διοίκησης του Πανεπιστημίου στη Θεσσαλονίκη, υπάρχει και η συνάντηση του κ. Καραμανλή με τον κ. Ομπάμα που δεν έπρεπε να γίνει γιατί το μόνο που έχει να μας πει ο αμερικανός πρόεδρος είναι να μην κάνουμε μπίζνες στο αέριο με τους ρώσους, αλλά ζητήθηκε να πραγματοποιηθεί για εσωτερική προπαγάνδα από τους δικούς μας. Εκείνο όμως που μου έχει καθήσει εδώ κα μέρες στο λαιμό, είναι η απερίγραπτη ρύθμιση για τα αυτοκίνητα που πέρασε από τη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας, ο κ. Παπαθανασίου.

Μετά κόπου συγκρατιέμαι να μην τον χαρακτηρίσω απερίγραπτο καθώς δεν φταίει προσωπικά αυτός – οι υπεύθυνοι είναι ο κ. Καραμανλής και ο κ. Αλογοσκούφης- για το σημερινό φοβερό χάλι της οικονομίας μας. Ωστόσο, θεωρώ εντελώς απαράδεκτη την ρύθμιση με την μείωση του τέλους ταξινόμησης για ένα τετράμηνο. Υποτίθεται ότιέγινε γιανα βοηθηθεί η αγορά αυτοκινήτου που περνάει πραγματικά κρίση και απασχολεί 100.000 εργαζόμενους, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Παπαθανασίου στη Βουλή. Η αλήθεια όμως είναι ότιρύθμιση αυτή έγινε για να ικανοποιήσει τους αντιπρόσωπους, τους εισαγωγείς, τους εμπόρους αυτοκινήτων που στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι οπαδοί της Νέας Δημοκρατίας και αρκετοί από αυτούς και χρηματοδότες τόσο του κόμματος, όσο και αρκετών βουλευτών του.

Θα το καταλάβαινα κάπως αν η ρύθμιση περιοριζόταν στα αυτοκίνητα μικρού, ή μέσου κυβισμού, μέχρι 1600 κυβικά εκατοστά ας πούμε, αν και οι δρόμοι μας, ιδίως στις πόλεις, έχουν κορεσθεί. Αλλά και γι΄ αυτά ακόμη το μέτρο είναι στην πραγματικότητα κίνητρο που ισχύει μόνο για 4 μήνες και από εκεί και πέρα ξαναγυρνάμε στα παλιά. Δηλαδή η κυβέρνηση λέει στον κόσμο να σπεύσει να αγοράσει τώρα –αμφιβάλλω αν υπάρχουν τα λεφτά και αν οι τράπεζες θα δώσουν δάνειο, αλλά τέλος πάντων- γιατί μετά από 4 μήνες δεν θα έχουν την ευκαιρία και επομένως η αγορά θα ξαναπαγώσει. Εκτός και αν έγινε τώρα η αρχή, για να δοθεί παράταση και να εδραιωθεί μόνιμα το νέο καθεστώς.

Το εντελώς απαράδεκτο όμως είναι η ελάφρυνση για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, που είναι γνωστό ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον περισσότερο και είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα. Δεν έχει περάσει πολύ καιρός άλλωστε που η τιμή του πετρελαίου ήταν στα πάνω της και οι πάντες επέκριναν την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων. Στο κάτω-κάτω της γραφής, όποιος έχει και θέλει να ρίξει στο δρόμο πάνω από 40.000 ευρώ, ας δώσει και μερικά χρήματα παραπάνω. Ειδικά όταν είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση έχει πέσει εντελώς έξω στα έσοδα και τα κυνηγάει, υποτίθεται, με τον φακό. Αφήστε δεν εκείνο το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών που όσο αυξάνεται τόσο αυξάνεται και το χρέος της χώρας.

Εκτός και αν η κυβέρνηση έχει αναλάβει την υποχρέωση να στηρίξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας και της Γαλλίας κυρίως, περιμένοντας σαν αντάλλαγμα να μας δανείσουν αν φτάσουμε στα όρια της κατάρρευσης. Αλλά τότε ας μας το πει για να σπεύσουμε όσοι μπορούμε να βοηθήσουμε αγοράζοντας αυτοκίνητα… Αν δεν υπάρχει όμως τέτοια δέσμευση, το λιγότερο που μπορούμε να πούμε είναι ότι έχουμε μία εντελώς ασυνάρτητη κυβέρνηση.

Αγγελος Στάγκος

[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.