ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παιδεία: ένας φαύλος κύκλος ντροπής!

10:06 - 09 Ιουλ 2010
Άγγελος Στάγκος

Γράφει ο Άγγελος Στάγκος

Τα ανούσια και σχεδόν βλακώδη δημοσιεύματα των εφημερίδων μας πληροφόρησαν και φέτος όλα όσα υποτίθεται ότι πρέπει να μάθουμε για τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων, ώστε να αυτοθεωρούμαστε πληροφορημένοι πολίτες. Μάθαμε πόσοι μπήκαν στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, αν έπεσαν και πόσο οι βάσεις, πόσοι δεν έγραψαν ούτε για 10, αλλά περνούν, τι προκύπτει συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, ποιες είναι οι σχολές προτίμησης και που και βέβαια τους αριστούχους και σε ποια σχολεία και φροντιστήρια πήγαν. Για την πλήρη ενημέρωσή μας έχει προηγηθεί η φάση με τα θέματα, πόσο βατά ήταν και που υπήρχαν παγίδες, περάσαμε και μία αγωνία με την αποχή των «λειτουργών» της εκπαίδευσης από τις διορθώσεις γιατί κόπηκαν τα μπικικίνια, αλλά μη νομίζετε ότι τελειώσαμε.

Ή μάλλον δεν τέλειωσαν ακόμη τα παιδιά γιατί ακολουθεί η φοβερή σπαζοκεφαλιά της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών για να προσγειωθούν στη σχολή που θέλουν ή κάποια παρεμφερή, όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο σπίτι τους. Πρόκειται για εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα που λίγοι το καταλαβαίνουν και σίγουρα όχι οι γονείς. Είναι μάλιστα πολύ πιθανό να έχουν ξεφυτρώσει «ειδικοί», από εκείνους που υπηρετούν με ζήλο την παραπαιδεία, οι οποίοι με μία αμοιβή να συμπληρώνουν τα μηχανογραφικά των αδαών παιδιών. Και πιθανότατα να υπάρχει και άλλο στάδιο απασχόλησης και αγωνίας, μέχρι τα παιδιά να φτάσουν στην πολυπόθητη σχολή τους, για να αρχίσουν ένα νέο, απίστευτο κύκλο παραλογισμού.

Πρόκειται για μία ντροπή. Το ελληνικό σύστημα παιδείας λειτουργεί για να στηρίζει την παραπαιδεία και να ταλαιπωρεί παιδιά και γονείς, χωρίς να δίνει τα απαραίτητα εφόδια στα πρώτα για να σταθούν στον ανταγωνισμό που έχει επιβάλει η παγκοσμιοποίηση και γονατίζει στα έξοδα τους δεύτερους. Η Ελλάδα δεν περνάει απλά μία μεγάλη οικονομική κρίση, είναι χώρα σε βαθιά και παρατεταμένη παρακμή. Και η παρακμή αυτή οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην άθλια παιδεία, έστω και αν αυτό το αντιλαμβάνονται λίγοι, ενώ οι περισσότεροι βολεύονται με την κατάσταση.

Η αλήθεια είναι ότι πουθενά στον προηγμένο κόσμο δεν λειτουργούν με τέτοια ανεπάρκεια τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, δεν υπάρχει τόσο εκτεταμένο σύστημα παραπαιδείας, δεν είναι τόσο ξεδιάντροπα διεφθαρμένο  και αναποτελεσματικό το καθεστώς, δεν επικρατεί αναξιοκρατία τέτοιου μεγέθους, δεν υπάρχουν τόσα άχρηστα τμήματα και σχολές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μόνο και μόνο για να λένε κάποιοι ότι διδάσκουν, να λένε μερικοί ότι φοιτούν,  να ψωμίζονται διάφοροι άλλοι και να κοροϊδεύουν όλοι μαζί τους εαυτούς τους και εμάς. Τους 150.000 φτάνουν  οι εκπαιδευτικοί στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια και μερικές ακόμη χιλιάδες είναι οι διδάσκοντες στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, ο κτιριακός εξοπλισμός είναι σχετικά επαρκής, τα βιβλία (τα περισσότερα κακογραμμένα και ακατάληπτα)  δίδονται δωρεάν σχεδόν. Ε, και; Το αποτέλεσμα ποιο είναι;

Γι’ αυτό το πανάθλιο οικοδόμημα, φταίνε οι πολιτικοί, τα κόμματα, οι συνδικαλισταράδες, τα μήντια και οι δημοσιογράφοι, η Εκκλησία, οι γονείς, οι φοιτητές, οι διδάσκοντες στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, κάποιες ακόμη συντεχνίες και κυρίως η κακή νοοτροπία που μας έχει αλλοτριώσει σαν λαό,  δηλαδή σχεδόν όλοι μας. Το χειρότερο είναι ότι  αφυδατώνει στο γυμνάσιο και το λύκειο τα εφηβάκια μας (σε ποιο μέρος του κόσμου το σύστημα αναγκάζει τα παιδιά από 15 ως 18 χρονών να στερούνται τις χαρές που επιβάλλει η ηλικία τους για να πηγαίνουν  άπειρες ώρες στα σχολεία, στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα)  τα παραδίνει «καμένα» στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και εκεί τους αλέθει η μυλόπετρα της χαλαρότητας, της ανοργανωσιάς, του κομματισμού, του συνδικαλισμού, της συναλλαγής, της μετριότητας. Βγαίνουν και άριστοι από τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά ο μέσος όρος είναι πολύ χαμηλός. Και από αυτό τον πολύ χαμηλό μέσο όρο προκύπτουν και οι εκπαιδευτικοί που θα παραλάβουν αύριο τα νεότερα παιδιά για να επαναλαμβάνεται συνεχώς ο φαύλος κύκλος. Πραγματικά, ντροπή μας!

Τελευταία τροποποίηση στις 10:07 - 09 Ιουλ 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.