ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η αδυναμία εξυπηρέτησης του ηλεκτρονικού εμπορίου

11:04 - 22 Απρ 2020
Όταν στην Ευρώπη η διανομή των προϊόντων μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γίνεται σε 3 μόλις ημέρες στην Ελλάδα πριν το Covid-19 απαιτούνταν 15 ημέρες. Δεν μιλάμε βέβαια για τις υπάρχουσες συνθήκες όπου ήδη ο μέσος όρος αναμονής ξεπερνά τις 3 εβδομάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει αξία 6 δισ. ευρώ όταν στην Ευρωπαϊκή αγορά κυμαίνεται στα 650 δισ. Ευρώ.

Οι εταιρείες ταχυμεταφορών, εδώ και αρκετό καιρό, αναζητούσαν ευκαιρίες στον τομέα της διανομής τροφίμων και λαχανικών καθώς και φαρμάκων, με την κρίση των τελευταίων ημερών να επιταχύνει τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων κάλπαζε στην κυριολεξία την τελευταία διετία, αλλά στα σουπερμάρκετ ήταν σχετικά μικρός ο αριθμός των πελατών που προτιμούσαν τις ηλεκτρονικές αγορές.

Τώρα καταγράφεται έκρηξη παραγγελιών, με τον στόλο και τα τεχνολογικά συστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ να αδυνατούν να εξυπηρετήσουν το πελατολόγιο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2018, «ο κομβικός ρόλος του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσε ώθηση στη δραστηριότητα των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών, καθώς πλέον το ένα πέμπτο περίπου των εσόδων τους προήλθε από αποστολές προς το εξωτερικό». Το 2018, όπως και το 2017, οι έξι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν το 82,5% των ταχυδρομικών αντικειμένων, καταλαμβάνοντας μερίδιο 84,4% των εσόδων της αγοράς.

Η ελληνική αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών είχε φτάσει το 2018 τα 564,8 εκατ. από 549,4 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ καταγράφεται συνεχής πτώση των αντικειμένων που διακινούνται. Το 2018 είχαν διακινηθεί 350,54 εκατ. επιστολές, δέματα κ.λπ., ενώ το 2017 είχαν διακινηθεί 356,2 εκατ. Η μείωση αντικειμένων αφορά μόνο τις επιστολές και τα ΕΛΤΑ καθώς οι ανταγωνιστές τους είχαν συνεχή αύξηση των διακινούμενων δεμάτων/επιστολών από το 2012 μέχρι σήμερα (οι αριθμοί έχουν υπερδιπλασιαστεί).

Μάλιστα η αγορά των δεμάτων το 2018 απέφερε το 48% των συνολικών εσόδων της ταχυδρομικής αγοράς, αν και διακίνησε μόλις το 13% του συνόλου των ταχυδρομικών αντικειμένων. Εξαιτίας της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα έσοδα από διακίνηση μικροδεμάτων έχουν αυξηθεί από τα 145 εκατ. ευρώ το 2012 σε 269,5 εκατ. ευρώ το 2018. Οι επιχειρήσεις με γενική άδεια στον τομέα των ταχυμεταφορών είχαν έσοδα 360,27 εκατ. ευρώ το 2018 από 336,1 εκατ. το 2017. Οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 43% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 54% του πλήθους των αντικειμένων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.