ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η λάθος πολιτική με το υπουργείο Ναυτιλίας

12:30 - 09 Σεπ 2011
Βασίλης Νικολόπουλος

Γράφει ο Βασίλης Νικολόπουλος

Προκαλούν όχι μόνο απορίες αλλά και μεγίστη απογοήτευση κάποιες κυβερνητικές αποφάσεις ή μάλλον αποφάσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού. Αποφάσεις που εκτός από το άμεσο κόστος θα έχουν μελλοντικά ανυπολόγιστες οικονομικές αλλά και εθνικά δυσάρεστες επιπτώσεις. Και συγκεκριμένα εκπλήσσει η ανεξήγητη εμμονή στην κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας. Της ναυτιλίας που αποτελεί την πρώτη και με μεγάλη διαφορά πλουτοπαραγωγική πηγή της χώρας. Είτε το θέλουμε είτε όχι δύο είναι οι πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, η Ναυτιλία και ο Τουρισμός. Αλλά και τους δύο καταφέραμε με ατυχείς χειρισμούς να τους πλήξουμε.

Δεν αρκεί να κομπάζουμε ότι η ελληνική εμπορική ναυτιλία κατέχει εδώ και πολλά χρόνια την πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε όχι μόνο για να διατηρήσει αυτή τη θέση αλλά και να μεγαλώσει την απόσταση από τη ναυτιλία των άλλων χωρών μεγάλων δυνάμεων. Πρέπει αυτή η δυναμική που έχει ο ελληνικός εφοπλισμός να μην ανακοπεί με μια αυτοκαταστροφική πολιτική, που δυστυχώς όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας 30ετίας έχουν υιοθετήσει.

Οι αριθμοί σχετικά με τη δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών αποτελούν τρανταχτή απόδειξη της θέλησης και του δαιμόνιου των θαλασσοπόρων μας. Επί χρόνια κρατούν τα σκήπτρα της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης και φυσικά συνεχίζουν τις ακάματες προσπάθειες τους να τα κρατήσουν.

Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι το επτάμηνο του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν συνολικά 12 δισεκ. δολάρια για νέα πλοία, αφήνοντας πίσω την δεύτερη σε παραγγελίες Κίνα (με πληθυσμό κοντά 1,5 δισεκ. ανθρώπων) δεδομένου ότι οι Κινέζοι εφοπλιστές είχαν επενδύσει μόνο 3,4 δισ. δολάρια για ναυπηγήσεις εμπορικού στόλου.

Και για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του κλάδου αρκεί να αναφέρουμε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει σήμερα περίπου το ένα τέταρτο (22,5%) του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 17% του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών χύδην φορτίων.

Και να θυμίσουμε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ξεπερνά ετησίως τα 16 δισεκ. ευρώ, έναντι 9 δισεκ. ευρώ του τουρισμού.

Ε, λοιπόν τι άλλο να πει κανείς για να αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι πρέπει να αλλάξει ρότα έναντι της ναυτιλίας, της χρυσοφόρου αυτής βιομηχανίας.

Όλα αυτά τα είδε και τα έζησε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και αρμόδιος για τα ναυτιλιακά θέματα κ. Χ. Παμπούκης και οδηγήθηκε σε παραίτηση όταν διαπίστωσε την ακατανόητη εμμονή σε λάθος πολιτική αντιμετώπιση του τεράστιου τομέα της ναυτιλίας.

Καιρός είναι άμεσα ο κ. Πρωθυπουργός να επανεξετάσει την πρόταση Παμπούκη για επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας και μάλιστα με αυτό το σαφές όνομα και όχι τις περικοκλάδες περί «θαλάσσιων υποθέσεων, θαλάσσιων πόρων και αλιείας». Και φυσικά να υπαχθεί ξανά άμεσα το Λιμενικό Σώμα στο υπουργείο Ναυτιλίας γιατί το Λιμενικό δεν είναι μόνο αστυνομική υπηρεσία αλλά έχει και σημαντική διπλωματική αποστολή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου λειτουργούν γραφεία με έμπειρους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος που αντιμετωπίζουν τα ανακύπτοντα προβλήματα των ελληνικών παντοπόρων πλοίων και των Ελλήνων ναυτικών. Και βέβαια απολύτως αναγκαία είναι η παρουσία έμπειρων στελεχών του Λιμενικού Σώματος στους διεθνείς Ναυτιλιακούς Οργανισμούς για προστασία των τεράστιων συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.

Ώρα λοιπόν με πρωθυπουργική παρέμβαση να σταματήσουν οι επικίνδυνοι πειραματισμοί σε βάρος της πιο βαριάς ελληνικής βιομηχανίας, της Ναυτιλίας και να ξανασυσταθεί χωρίς καθυστέρηση το υπουργείο Ναυτιλίας.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.