ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η περιπέτεια της .....κρουαζιέρας

15:17 - 20 Μαρ 2012
Βασίλης Νικολόπουλος

Γράφει ο Βασίλης Νικολόπουλος

Η χώρα μας στην περίοδο της πιο βαθιάς οικονομικής κρίσης που γνώρισε ο τόπος αντί να εκμεταλλευτεί δυνατότητες που θα της απέφεραν κάποια δις ευρώ, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει με απίστευτη επιπολαιότητα σοβαρά ζητήματα ανάπτυξης όπως το θέμα της απελευθέρωσης της κρουαζιέρας. Τέσσερις, διαδοχικά, υπουργοί αναγγέλλουν εδώ και δυόμιση χρόνια ότι επιτέλους γίνεται πραγματικότητα η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, εξαγγελία που έμεινε όμως στα χαρτιά, με συνέπεια να χαθούν αυτά τα χρόνια ποσά άνω των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Η νέα υπουργός που έχει στην αρμοδιότητά της και τη Ναυτιλία - δυστυχώς δεν άλλαξε ακόμα η ακατανόητη απόφαση της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου για κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας – κυρία Άννα Διαμαντοπούλου που φαίνεται ότι πράγματι κατάλαβε τις ζημιογόνες επιπτώσεις από την καθυστέρηση στην άρση του καμποτάζ, προχωρεί στην άμεση ψήφιση του νόμου για την οριστική απελευθέρωση της κρουαζιέρας.

Είναι απογοητευτικό ότι κανένας πολιτικός σ' αυτόν τον τόπο δεν είναι σε θέση να πάρει τολμηρές αποφάσεις που να αποτελούν πραγματική και ριζοσπαστική μεταρρύθμιση όπως μας ζητεί ολόκληρη η υπόλοιπη Ευρώπη. Και μόνο μια ματιά στα επίσημα στοιχεία σχετικά με την κρουαζιέρα θα προκαλέσει όχι μόνο απορία αλλά και οργή για την έλλειψη διορατικότητας και αποφασιστικότητας της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας.

 

Για το 2012 αναμένεται ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας θα ξεπεράσουν τα είκοσι εκατομμύρια παγκοσμίως και ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 34 δισεκατομμύρια δολάρια. Από αυτό το ποσό η Ελλάδα, αν είχε πάρει τα μέτρα που έπρεπε, θα είχε λάβει πάνω από 2 δις δολάρια, αλλά.... Αλλά αν και η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πρώτους προορισμούς κρουαζιέρας και μάλιστα είναι ψηλά και στην προτίμηση των Εταιρειών, όχι μόνο του κοινού, η κοντόφθαλμη πολιτική της χώρας μας και λόγω των συνδικαλιστικών συντεχνιών τους διώχνει από τα ελληνικά λιμάνια.

 

Και πρέπει να επισημανθεί ότι αυτές οι παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας όχι μόνο έγιναν αιτία να μείνει ουσιαστικά η χώρα μας έξω από τα προγράμματα των εταιρειών το 2012 και το 2013 αλλά και το 2014 γιατί οι εταιρείες τα έχουν ήδη κλείσει και οριακά ίσως προλάβουμε τα προγράμματα το 2015. Παράλληλα αυτή η αναποφασιστικότητα έδιωξε από την ελληνική σημαία τα δύο τελευταία κρουαζιερόπλοια της εταιρείας Louis Hellenic Cruises που τώρα ύψωσαν την σημαία Μάλτας.

 

Να επισημανθεί επίσης ότι από τα 20 εκατατομμύρια και πλέον επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως που το 2015 υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 22 εκατομμύρια, η Ευρώπη και η Μεσόγειος έχουν σταθερό μερίδιο πάνω από 7 εκατομμύρια . Αυτό σημαίνει ότι θα επισκέπτονταν τη χώρα μας πάνω από 3 ή 4 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας το χρόνο. Και ας σημειωθεί ότι οι απώλειες δεν είναι μόνο τα δύο ή τρία δισεκατομμύρια ευρώ που χάνονται, αλλά χάνεται και σημαντική τουριστική προβολή της χώρας που αυτά τα εκατομμύρια των επιβατών θα έκαναν επιστρέφοντας στον τόπο τους για τις αρχαιότητες και τις ομορφιές της χώρας μας.

 

Αλλά ας είναι κάλιο αργά παρά ποτέ! Ας αρθεί επιτέλους το καμποτάζ και ας πραγματοποιηθεί η απελευθέρωση της κρουαζιέρας για να εισρεύσει συνάλλαγμα στη χώρα που τόσο το έχει ανάγκη. Και φυσικά να ανασυσταθεί το ταχύτερο το υπουργείο Ναυτιλίας που επιμόνως το ζητούν η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ο επιχειρηματικός κόσμος για να αξιοποιηθεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που έχουμε, δηλαδή το γεγονός ότι η χώρα μας είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.