• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Δημήτρης Κωνσταντάρας

Δημήτρης Κωνσταντάρας

[email protected]

Αρκετά «μαζεμένοι» σε δηλώσεις, εμφανίσεις, παρεμβάσεις και διάφορες άλλες «προωθητικές» ενέργειες είναι τις τελευταίες ημέρες οι επαγγελματίες πλέον «διαμορφωτές κλίματος» της καθημερινότητάς μας με αποτέλεσμα να …δυσκολεύονται να βγάλουν θέματα ( ή καλύτερα «θέματα») τα Μ.Μ.Ε. Ας είναι καλά ο αμήχανος Ερντογάν που όλο και κάπως τροφοδότησε την ειδησεογραφία με τις κορώνες του.

Εδώ και αρκετούς μήνες, μεγάλη συζήτηση υποτίθεται ότι γίνεται για ανασχηματισμό. Τώρα όμως , όλα δείχνουν ότι ετοιμάζεται. Αλλά όχι στην κυβέρνηση. Στο άρθρο μου της 12 ης Μαρτίου με τίτλο : «Αυτή η επιτροπή κουράστηκε. Ξαναφέρτε τον Τσιόδρα», έγραφα μεταξύ άλλων ότι σύμφωνα με τον καθηγητή Γενετικής στη Γενεύη Μανώλη Δερμιτζάκη « η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων πέρασε ίσως το σημείο που μπορεί να λειτουργήσει. Πρέπει να δημιουργηθεί μια πενταμελής Επιτροπή από διαφορετικές ειδικότητες και να βγει ξανά μπροστά ο Σωτήρης Τσιόδρας. Επιτροπές που έχουν μια ειδικότητα και είναι 30- 40 άτομα δε λειτουργούν».

Οι «μέρες κρασιού και λουλουδιών» στις σχέσεις Αθήνας- Άγκυρας έχουν τελειώσει.

Δεν είναι αλήθεια αυτό που λέμε πολλές φορές ότι «είναι δύσκολο να γράψω….» για ένα πολύ σοβαρό, πολύπλοκο και «επικίνδυνο» ζήτημα που μας αφορά και προσωπικά. Αντιθέτως. Για μένα, λ.χ., μού είναι εύκολο να γράψω για τη δολοφονία του συναδέλφου Γιώργου Καραιβάζ. Μού είναι εύκολο ακριβώς γιατί με αφορά προσωπικά, έστω κι αν ο συνάδελφός μου αυτός δεν ήταν προσωπικός μου φίλος. Ελάχιστα τον γνώριζα, ήταν αρκετά νεότερός μου, ανήκε σε μιαν άλλη γενιά αλλά…. ΗΤΑΝ δημοσιογράφος. Με Δ κεφαλαίο.

Για να καταλαβαινόμαστε και για να μην έχουμε παρεξηγήσεις : Η λέξη «μπουλούκι» προέρχεται από την τουρκική bölük και υπονοεί ένα στρατιωτικό σώμα ατάκτων που προέρχονταν από ‘δώ κι από’ κει , τους έδιναν μια μικρή αμοιβή και πήγαιναν να πολεμήσουν. Κι όποιον πάρει ο χάρος. Στην Ελλάδα «πέρασε» ως ομάδες μαστόρων που δεν είχαν μόνιμη δουλειά και πήγαιναν από τόπο σε τόπο αναζητώντας εργασία. Και αργότερα, η λέξη «μπουλούκι» ήταν ο ορισμός μιάς ομάδας που σχημάτιζαν ένα «θίασο» που θα περιόδευε απ΄τη μια ως την άλλη άκρη της χώρας περιγράφει μία ομάδα ηθοποιών ( που λέει ο λόγος), έναν μικρό περιφερόμενο θίασο, ο οποίος ταξίδευε είτε με διάφορα «μέσα» ( μέχρι και με … μουλάρια) είτε και με τα πόδια για να παρουσιάσει στο «πόπολο», σε καφενεία ή πανηγύρια μία «παράσταση». Τις περισσότερες φορές χωρίς σκηνοθέτη, χωρίς σκηνικά, χωρίς καν κείμενα αλλά με μόνη μια «κεντρική ιδέα» που βασιζόταν σε μύθους, ιστορίες ή και την καθημερινότητα.

H σειρά 8 ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ με τίτλο «1821» που φτιάχτηκε το 2011 με αφορμή τη συμπλήρωση 190 χρόνων από την Επανάσταση και προβλήθηκε τότε, κρίθηκε ότι έπρεπε να ξαναπροβληθεί και φέτος, μια χρονιά που συμπληρώνονται – και γιορτάζονται- τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Δεν είναι δουλειά μου να κρίνω τις αποφάσεις παραγωγής εκπομπών ενός τηλεοπτικού σταθμού μεγάλης εμβέλειας, ούτε είχα παρακολουθήσει το 2011 την Πρώτη Προβολή. Η οποία – ειρήσθω εν παρόδω- ούτε πολύ μεγάλες τηλεθεάσεις είχε, ούτε ιδιαίτερα πολλά σχόλια είχε προκαλέσει. Και ήταν κρίμα γιατί επρόκειτο για μια μεγάλη και ακριβή παραγωγή, πολλά και δύσκολα εξωτερικά γυρίσματα, δυσχερέστατη στην πραγματοποίησή της , με σπουδαίο θέμα και με βασικούς πρωταγωνιστές τα απίστευτης ομορφιάς τοπία της Ελλάδας και τον παρουσιαστή Π. Τατσόπουλο.

Όλοι θυμόμαστε την προ ήμερών παρέμβαση-έκπληξη με δηλώσεις που προκαλούν αίσθηση για τον τρόπο λειτουργίας της επιτροπής των ειδικών για την πανδημία του κορονοϊού, της Αναστασίας Κοτανίδου, καθηγήτριας Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και διευθύντριας της ΜΕΘ του Νοσοκομείου "Ευαγγελισμός". Αναφερόμενη στην λειτουργία της Επιτροπής η κ. Κοτανίδου- που είναι μέλος της- είχε πει: «Η επιτροπή ενώ στην αρχή είχαμε πάρει τον σωστό δρόμο ,κάπου στην μέση τον χάσαμε και τώρα δεν μπορούμε να ξαναβρούμε τον βηματισμό μας. Η εντύπωσή μου είναι ότι όλοι έχουμε κουραστεί. Οι συνεδριάσεις είναι πολύωρες με πολλές συζητήσεις και πολλά θέματα και ενδεχομένως αυτό να μας οδηγεί σε λάθος αποφάσεις».

«Η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων κουράστηκε» δήλωσε ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης. « Πέρασε ίσως το σημείο που μπορεί να λειτουργήσει. Πρέπει να δημιουργηθεί μια πενταμελής Επιτροπή από διαφορετικές ειδικότητες και να βγει ξανά μπροστά ο Σωτήρης Τσιόδρας, τον οποίο εμπιστεύονται οι πολίτες . Επιτροπές που έχουν μια ειδικότητα και είναι 30-40 άτομα δε λειτουργούν» είπε χαρακτηριστικά. Και χωρίς να διεκδικώ δάφνες «ειδικού» - όπως τόσοι και τόσοι, γιατροί ή απλώς μαιντανοί της τηλεόρασης- αυτά που είπε ο κ. Δερμιτζάκης μού φάνηκαν τα πιο λογικά, ανθρώπινα και σωστά λόγια από τον ποταμό των δηλώσεων και αναλύσεων που ακούγονται καθημερινά, επί ένα χρόνο και πλέον μέσα από τα τηλεοπτικά κανάλια, πρόθυμα να φιλοξενήσουν τις δηλώσεις και «συμβουλές» κάθε λογής καλεσμένων.

Μετά τις τύπου «αμερικάνικου ντοκυμαντέρ για τον Τζορτζ Φλόιντ» τρομερές σκηνές αστυνομικής βίας εναντίον πολιτών στην πλατεία της Νέας Σμύρνης, σκηνές που άναυδοι παρακολούθησαν από την τηλεόραση εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές, ακόμα δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβη, εκτός από την εισαγγελική παρέμβαση.

Λίγα θέλω να γράψω σήμερα. Όχι γιατί το θέμα που θέλω να θίξω είναι «μικρό». Αλλά – αντίθετα- γιατί είναι «μεγάλο», μας αφορά όλους, αφορά την κοινωνία μας και την πατρίδα μας , αφορά την ψυχή μας , την ηθική και την πολιτική μας υπόσταση, τη Δικαιοσύνη. Και οι πολλές «κουβέντες κι ομιλίες», το υποβαθμίζουν. Το κάνουν «άλλο ένα θέμα» της επικαιρότητας.

To «πρόσωπο των Ημερών» , μέχρι πρότινος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης που κρατείται στον 7ο όροφο της ΓΑΔΑ από το βράδυ του Σαββάτου,20/2 κατηγορούμενος για βιασμό κατά συρροή , θα απολογηθεί το μεσημέρι της Τετάρτης. Ο καλλιτεχνικός - και πολιτικός- κόσμος «βράζει, νέες καταγγελίες έρχονται βροχή καθημερινά εναντίον του κ. Λιγνάδη και πολλών άλλων ηθοποιών/θιασαρχών/σκηνοθετών, οι πολίτες αυτής της χώρας που πλέον – και δυστυχώς για όλους μας- , υπό την πίεση των περιγραφών, άρχισαν να τείνουν προς τον χαρακτηρισμό του θεατρικού χώρου γενικά ως «Οίκου Ανοχής», η ανακρίτρια είπε το πρωί της Κυριακής στον κ. Λιγνάδη ότι κατηγορείται για το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή, για δύο μηνύσεις που κατατέθηκαν εις βάρος του στην εισαγγελία, για τελεσμένα αδικήματα που αποτελούν βαρύτατες κατηγορίες και του ζήτησε την άποψή του.

Στην Ελλάδα χιονίζει. Κι όταν χιονίζει, αυτές τέλος πάντων τις λίγες – συγκριτικά με άλλες χώρες- μέρες που χιονίζει, η Ελλάδα ζει στους «ρυθμούς του χιονιού». Φέτος, το χιόνι, συμπίπτει με τα εγκαίνια του MEGA εμβολιαστικού Κέντρου στο Μαρούσι αλλά και τα καθημερινά «νέα επεισόδια» της σωματικής ή ψυχολογικής βίας στον κόσμο του θεάτρου…. Και όχι μόνο του θεάτρου.

Ο ιός εξαπλώνεται. Μεταλλάσσεται. Απειλεί. Δημιουργεί προβλήματα αντιμετώπισής του, προσωπικές τραγωδίες, γη που τρέμει και προβλήματα επικοινωνίας. Μόνον οι όποιοι αρνητές παραμένουν συνωμοσιολογικά αδιάφοροι και επικίνδυνοι. Και γίνονται συνεργοί στο έγκλημα.

Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman