ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκλογές ΗΠΑ: Τρομακτικό κόστος και πλημμύρα αρνητικής διαφήμισης!

11:21 - 05 Νοε 2012
Γιώργος Σμυρνής

Γράφει ο Γιώργος Σμυρνής

Κλίμα έντονης πώλωσης προσπάθησαν να επιβάλουν τα κομματικά επιτελεία τόσο των δημοκρατικών, όσο και των ρεπουμπλικανών, στις εκλογές για την ανάδειξη του Προέδρου των ΗΠΑ την Τρίτη 6 Νοεμβρίου. Το κλειδί σε αυτήν τους την προσπάθεια ήταν όχι μόνο οι λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ των δύο προεδρικών υποψηφίων, αλλά κυρίως η πολιτική διαφήμιση, η οποία πλημμύρισε τις τηλεοράσεις των αμερικανών πολιτών, σε μια προεκλογική καμπάνια που θεωρείται η πιο ακριβή στην ιστορία των ΗΠΑ, καθώς το κόστος αυτών των εκλογών αναμένεται να φτάσει τα 5,8 δισ. δολάρια!

Οι δημοκρατικοί ξόδεψαν πολλά εκατομμύρια σε αρνητικές διαφημίσεις εναντίον του αρχηγού των Ρεπουμπλικανών Μιτ Ρόμνεϊ. Αυτές οι διαφημίσεις προσπαθούν να ειρωνευθούν τον πατριωτισμό του Ρόμνεϊ, τονίζοντας το γεγονός ότι έχει στείλει πολλές επιχειρήσεις του στην Ινδία και ότι έχει εκατομμύρια σε Ελβετικές τράπεζες.

 

Αυτή είναι η απάντησή τους στο μπαράζ αρνητικής διαφήμισης που είχαν ήδη εκτοξεύσει οι Ρεπουμπλικανοί. Τα διαφημιστικά σποτ  υπέρ του Ρόμνεϊ ήταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία αρνητικά. Αναλύσεις τονίζουν ότι το 72% αυτών εστίαζαν αποκλειστικά στον Ομπάμα και το 13% έφερναν σε αντιπαράθεση τους δύο υποψήφιους. Οι Ρεπουμπλικανοί ποντάρουν και στην αντιπάθεια που τρέφει μεγάλη μερίδα των ψηφοφόρων τους για τον αρχηγό των Δημοκρατικών. Αντίστοιχα, στις διαφημίσεις υπέρ του Ομπάνα, το 46% είναι ξεκάθαρες επιθέσεις εναντίον του Ρόμνεϊ.  

 

Συνολικά, έχουν προβληθεί περισσότερες από 1,1 εκατομμύρια διαφημίσεις και ο Μπαράκ Ομπάμα δαπάνησε τα περισσότερα χρήματα για να να διαφημιστεί, σύμφωνα με μια ανάλυση του Wesleyan Media Project. Στη φετινή προεκλογική εκστρατεία προβλήθηκαν οι περισσότερες πολιτικές διαφημίσεις από ποτέ άλλοτε. Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση σχεδόν 40% σε σχέση με τις εκλογές του 2008.

Τα χρήματα για την προεκλογική καμπάνια και οι διαφημίσεις δαπανώνται από τα λεγόμενα Super PACs (ανεξάρτητες πολιτικές ομάδες, που υποστηρίζουν έναν υποψήφιο με ποσά χωρίς όριο, συχνά ανώνυμα, τα οποία προέρχονται από δωρεές από επιχειρήσεις, σωματία ή ιδιώτες) και από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

 

Ο ίδιος ο Ομπάμα στο τελευταίο ντιμπέιτ των δύο υποψηφίων είχε σχολιάσει ειρωνικά τον τεράστιο αριθμό διαφημίσεων, που έχουν εκνευρίσει μεγάλο μέρος των Αμερικανών. Και πάνω σε αυτό το σχόλιο γέλασε και ο Ρόμνεϊ. Η γενική αίσθηση στις ΗΠΑ είναι ότι ο τεράστιος αριθμός διαφημίσεων έχει ταλαιπωρήσει το κοινό. Παράλληλα, το υψηλό κόστος, σε μια περίοδο που η οικονομία των ΗΠΑ χαρακτηρίζεται από χαμηλής πτήσης ανάπτυξη (1,8%, αν και το ΔΝΤ προβλέπει ότι θα ανέλθει στο 3% τα επόμενα χρόνια) κι έναν τρομακτικό δανεισμό (το χρέος των ΗΠΑ έχει φτάσει τα 16 τρισ. δολάρια), ίσως να είναι και μια πρόκληση για τους πολίτες της χώρας τα τεράστια ποσά που δαπανώνται για διαφημίσεις στις προεκλογικές εκστρατείες των δύο κομμάτων. Το κόστος των εκλογών αναμένεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, να φτάσει στα 5,8 δισ. δολάρια, ένα τρομακτικό ποσό για τα δεδομένα ακόμα και της μεγαλύτερης οικονομίας στον πλανήτη!

 

Επίσης, είναι συνηθισμένη πρακτική, όταν δεν υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές σε ιδεολογικό επίπεδο, να προσπαθούν τα κόμματα να κινητοποιήσουν τα εκλογικά τους κοινά με μπαράζ αρνητικής διαφήμισης. Στην προκειμένη περίπτωση, όπως φάνηκε και στα ντιμπέιτ των δύο προεδρικών υποψηφίων, δεν υπάρχουν μεγάλες  διαφορές για την γραμμή που θα ακολουθήσουν. Και οι δύο φαίνεται ότι θα εστιάσουν στο εσωτερικό των ΗΠΑ και θα απεμπλακούν από διάφορα μέτωπα στην εξωτερική πολιτική και θα προσπαθήσουν να ενισχύσουν την απασχόληση. Η πλευρά Ομπάμα λέει ότι θα στηρίξει το κοινωνικό κράτος και θα μειώσει τις στρατιωτικές δαπάνες, η πλευρά Ρόμνεϊ υποστηρίζει φοροαπαλλαγές και μείωση του κράτους.

Τελευταία τροποποίηση στις 11:27 - 05 Νοε 2012
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.