ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τουρισμός: Επενδύσεις για την επόμενη μέρα

10:24 - 09 Ιουν 2021
Ο τουρισμός ήταν και είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, με καθοριστική συμβολή στην εξωστρέφεια και την απασχόληση. Η προστασία του απέναντι στις επιπτώσεις της πανδημίας αποτελεί σαφώς προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό είναι αναμφίβολα ορθή από την πλευρά της κυβέρνησης η υλοποίηση προγράμματος για την κάλυψη κεφαλαίου κίνησης των τουριστικών μονάδων. Εξίσου κρίσιμη ανάγκη, ωστόσο, είναι η δημιουργία προϋποθέσεων ανάκαμψης του τουρισμού την επόμενη μέρα, με επενδύσεις που αναβαθμίζουν την ποιότητα και τη διαφοροποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σημείο αναφοράς στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να αποτελέσει η υποστήριξη επενδύσεων που συμβάλουν στην άμβλυνση της εποχικότητας και στην προσέλκυση επισκεπτών 365 μέρες το χρόνο. Ειδικότερα, υπάρχει ανάγκη για εξειδικευμένες δράσεις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, οι οποίες θα στοχεύουν στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, την ενίσχυση ώριμων θεματικών τουριστικών προϊόντων, αλλά και την ενθάρρυνση νέων επαγγελματικών δραστηριοτήτων στο θεματικό τουρισμό.

Η προσπάθεια αυτή οφείλει να ξεκινήσει από την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα Ενίσχυσης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Επιχειρήσεων, μέσω του ΕΣΠΑ, το οποίο προκηρύχθηκε το 2017. Σήμερα, πολλές από τις ενταγμένες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους, καθώς η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά το περιβάλλον και τις ανάγκες της αγοράς. Έχει αναδείξει, για παράδειγμα, ως κυρίαρχη τάση την ανάπτυξη δραστηριοτήτων σε ανοιχτό χώρο, με αποτέλεσμα αντί για συμβατικές επενδύσεις ίδρυσης καταλυμάτων, να πρέπει να ανακατευθυνθούν πόροι σε επενδύσεις π.χ. για την αγορά σκαφών, για υποδομές θαλάσσιου τουρισμού, αγροτουρισμού κ.ά. Οφείλει, λοιπόν, κατ’ αρχήν η κυβέρνηση να δώσει τη δυνατότητα στους επενδυτές που εντάχθηκαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, να προσαρμόσουν τα επενδυτικά τους σχέδια, εστιάζοντας σε άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού.

Επιπλέον, θα απαιτηθεί ο σχεδιασμός μιας νέας δράσης, μεγάλου προϋπολογισμού, η οποία θα στοχεύει σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Πρώτος στόχος πρέπει να είναι η ανάπτυξη θεματικών προϊόντων και υπηρεσιών, με επιπλέον κίνητρα για την επιχειρηματικότητα και επιδότηση για την αγορά απαιτούμενου εξοπλισμού: π.χ. τουριστικά σκάφη και λεωφορεία, ορειβατικός εξοπλισμός, εξοπλισμός ποδηλασίας κ.ά. Παράλληλα, θα πρέπει να υποστηριχθούν σχέδια για την ενίσχυση της διαδικτυακής προβολής των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί ζήτηση για το προϊόν της χώρας σε όλη τη διάρκεια του έτους. Τέλος, πρέπει να υπάρξουν εξειδικευμένες δράσεις για τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική παραγωγή ή και άλλες τοπικές παραγωγικές μονάδες του εκάστοτε προορισμού, μέσω π.χ. της ίδρυσης τουριστικών επισκέψιμων αγροκτημάτων, της αναβάθμισης υφιστάμενων μονάδων με δραστηριότητες σχετικές με τον αγροδιατροφικό τομέα, αλλά και συνεργασιών μεταξύ παραγωγικών μονάδων και τουριστικών επιχειρήσεων.

Στο επόμενο διάστημα, στόχος της χώρας είναι η ανάπτυξη ενός νέου προτύπου για τον τουρισμό, με όρους ασφάλειας, αλλά και ποιοτικής διαφοροποίησης, βιωσιμότητας και υψηλής προστιθέμενης αξίας. Πρόκειται για ένα ζητούμενο υπαρξιακής σημασίας για τον κλάδο, για τις επιχειρήσεις και για τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτές και για την εθνική οικονομία. Αξίζει, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε στην κατεύθυνση αυτή κάθε διαθέσιμο εργαλείο, με σχέδιο, δημιουργικότητα και αποτελεσματικότητα.  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.