• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Κωνσταντίνος Μίχαλος

Κωνσταντίνος Μίχαλος

Μία από τις πλέον ανερχόμενες τάσεις στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού, είναι η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων. Η συγκεκριμένη πρακτική στη χώρα μας παρείχε μια σανίδα σωτηρίας για πολλούς ιδιοκτήτες, σε μια περίοδο ύφεσης όπου η αγορά ακινήτων βρισκόταν υπό κατάρρευση και τα φορολογικά βάρη γίνονταν όλο και πιο δυσβάσταχτα. Παράλληλα, στήριξε την τουριστική ανάπτυξη σε περιοχές που είχαν πληγεί σοβαρά από την κρίση, τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στην επαρχία.

Η ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή στις αρχές αυτής της εβδομάδας, αναμένεται να δώσει ανάσα σε χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι θα μπορέσουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 120 δόσεις. Είναι γεγονός ότι η κρίση, αλλά και η εκτόξευση της φορολογίας τα τελευταία χρόνια, έχει οδηγήσει έναν όλο και μεγαλύτερο αριθμό φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, σε αδυναμία να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Σήμερα, σχεδόν ένας στους δύο φορολογούμενους έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία, με το ποσό των παλιών και νέων οφειλών να ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Σήμερα, σε μια περίοδο όπου η επιτάχυνση της ανάπτυξης αποτελεί ζήτημα επιβίωσης για την ελληνική οικονομία, είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ η αποτελεσματική αξιοποίηση του εργαλείου των αποκρατικοποιήσεων, ιδιαίτερα με τη μορφή των στρατηγικών συμπράξεων κράτους και ιδιωτών, για την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων.

Εδώ και μια δεκαετία, από την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζει χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, υψηλά ποσοστά ανεργίας και χαμηλά επίπεδα επενδύσεων.

Τα τελευταία τρία χρόνια η κυβέρνηση επιτυγχάνει απόλυτα τους δημοσιονομικούς στόχους, σημειώνοντας μάλιστα σημαντικές υπερεπιδόσεις ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα. Ωστόσο τίμημα για τη μεσαία τάξη και για την επιχειρηματικότητα ήταν και παραμένει υψηλό, με άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Η υπερσυγκράτηση των δημοσίων επενδυτικών δαπανών, με τη συνεχή μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έναντι του αρχικού στόχου, έχει στερήσει πολύτιμους πόρους από την πραγματική οικονομία, επιτείνοντας το πρόβλημα της ανεπαρκούς χρηματοδότησης της ανάπτυξης. Επιπλέον, η διατήρηση υψηλής φορολογίας, παρά τις επιμέρους μικρές ελαφρύνσεις στον προϋπολογισμό του 2019, εξακολουθεί να αποθαρρύνει την επενδυτική δραστηριότητα και να επιδρά αρνητικά στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.

Στην Ελλάδα η παροχολογία, η πλειοδοσία υποσχέσεων από τα πολιτικά κόμματα, αλλά και η χαλάρωση ή ακόμα και το πάγωμα απαραίτητων μεταρρυθμίσεων, που ενδέχεται να έχουν πολιτικό κόστος, αποτελούν δυστυχώς ένα είδος «παράδοσης» ενόψει εκλογών. Με δεδομένο ότι το 2019 θα διεξαχθούν στη χώρα τρεις εκλογικές αναμετρήσεις, σε εθνικό, αυτοδιοικητικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι σημαντικότερο από ποτέ η παράδοση αυτή να σπάσει.

Αξιόλογη είναι η βελτίωση που καταγράφεται στους οικονομικούς δείκτες της έρευνας Μαρτίου 2019 της PulseRC, η οποία διενεργήθηκε στην Αττική για λογαριασμό του ΕΒΕΑ, σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του Νοεμβρίου 2018.

 

Μετά από προσπάθειες ετών εκ μέρους των Επιμελητηρίων, με υπομνήματα και προτάσεις προς τα αρμόδια υπουργεία, η πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, δημιουργεί επιτέλους τις προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο, ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης και λειτουργίας επιχειρηματικών πάρκων στη χώρα.

 

Εδώ και δεκαετίες γνωρίζουμε τις αδυναμίες  και τα προβλήματα του δημοσίου τομέα, τα οποία ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και για τη δημοσιονομική κατάρρευση της οικονομίας. Το ζήτημα της διοικητικής μεταρρύθμισης βρισκόταν διαρκώς στις προγραμματικές ατζέντες των κομμάτων, χωρίς κανείς να διαφωνεί με την ανάγκη αλλαγών. Παρ’ όλα αυτά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, στην πράξη δεν υπήρξαν ουσιαστικές τομές.  Συνεχίσαμε να έχουμε μια δημόσια διοίκηση, που χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό, επικαλύψεις και αντιφάσεις, σπατάλη πόρων, αναποτελεσματικότητα, κακή ποιότητα υπηρεσιών.

Το τελευταίο διάστημα έχουν ψηφιστεί και τεθεί σε εφαρμογή μια σειρά από νέα νομοθετήματα, με στόχο την απλούστευση και τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων. Μεταξύ αυτών, είναι ο πρόσφατος νόμος 4548/2018 για τη λειτουργία των Α.Ε., ο νόμος 4541/2018 για τις ΕΠΕ, καθώς και το νέο πλαίσιο λειτουργίας της Υπηρεσίας Μιας Στάσης. Κρίσιμο μοχλό για την επιτυχή εφαρμογή των νόμων αυτών αποτελεί το Γενικό Εμπορικό Μητρώο ένα εργαλείο που δημιουργήθηκε για να διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά και να υπηρετήσει μια νέα, σύγχρονη αντίληψη ως προς την εξυπηρέτηση της επιχείρησης και του πολίτη.

 

Την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής της Βουλής για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, με συμφωνία  μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας για την αναθεώρηση έξι άρθρων. Μέσα στο φορτισμένο πολιτικό κλίμα των τελευταίων ημερών, το γεγονός αυτό αποτέλεσε αναμφίβολα θετική εξέλιξη.

 

Μετά από οκτώ δύσκολα χρόνια, στα οποία το εισόδημα των πολιτών μειώθηκε κατακόρυφα, η βελτίωση του κατώτατου μισθού ήταν ένα μέτρο απαραίτητο. Η εξέλιξη αυτή θα ωφελήσει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους και κυρίως τους νεότερους σε ηλικία, ενώ αναμένεται να επιδράσει θετικά και στην ανάπτυξη, συμβάλλοντας στην αύξηση της ζήτησης.

Θα είναι λάθος για τη χώρα να εμπλακεί σε μια παρατεταμένη περίοδο παροχολογίας και αβεβαιότητας. Οι πολιτικές δυνάμεις οφείλουν να δράσουν υπεύθυνα και σε κλίμα συναίνεσης. Το 2019 θα πρέπει να είναι έτος δράσης και όχι παράλυσης.  Διαφορετικά όλοι θα χάσουμε και πρώτα από όλα η ίδια η χώρα.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman