ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σημειώσεις ενός ντελιβερά...

10:22 - 27 Ιουν 2019
Κωνσταντίνος Τσίμας

Γράφει ο Κωνσταντίνος Τσίμας

Μια εμπορική εταιρία με μεγάλη εμπειρία στα social mediaαποφασίζει να "παίξει" με το ευαίσθητο θέμα μιας εν εξελίξει εκλογικής αναμέτρησης και μάλιστα με σημείο αιχμής της διαφημιστικής παρέμβασης μια "τολμηρή" υπαινικτική απόδοση του (άγνωστου ακόμη) εκλογικού αποτελέσματος.

Tο μυαλό λοιπόν κάποιου διαφημιστή κατεβάζει και προτείνει μια φράση που προμοτάρει το προϊόν της εταιρίας. «Έρχεται πίτσα! Και είναι μεγάλη!» 

Οι συνειρμοί, όταν συνδέει κανείς τη φράση με τη βραδιά εκλογικών αποτελεσμάτων, είναι εμμέσως πλην σαφώς σεξουαλικής φύσεως ― εκ της μάλλον νulgar παρελθούσης χρήσεως της φράσης σε συνδυασμό συνήθως με ταπεινωτικά ποδοσφαιρικά αποτελέσματα (λ.χ. 7-0 και τέτοιας τάξης διαφορές σκορ), αλλά και με ανέλπιστες ανατροπές (buzzer beaters κλπ).

Υπάρχει μέρος του αγοραστικού κοινού της εταιρίας που μπορεί να "πονέσει" από μια τέτοια τολμηρή διαφημιστική ατάκα;

Εδώ, λογικά οι ιθύνοντες της εταιρίας (μάρκετιγκ, πωλήσεις, διοίκηση) μαζεύτηκαν και σκέφτηκαν:

  1. Ποιό είναι το πιθανολογούμενο αποτέλεσμα;
    (α) Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, νίκη της ΝΔ με διαφορά της τάξεως των Ευρωεκλογών περίπου, δηλαδή αρκετά ταπεινωτική για τον αντίπαλο. Ειδικά επειδή επαναλαμβάνεται και προκαλεί συναισθήματα του ποδοσφαιρικού συνδρόμου του «πελάτη»-loser.
    (β) Σύμφωνα με τον δημόσιο λόγο του ΠΘ και με τα όσα προβεβλημένα στελέχη του Σύριζα διατυμπανίζουν, οι εκλογές είναι ντέρμπι «εκ του μηδενός», με δυνατότητα αναστροφής του Euro-αποτελέσματος. Μάλιστα, μόλις στις 19/6 ο ΠΘ σε τηλεοπτική συνέντευξη έχει επισημάνει ο ίδιος την ανατροπή σε ποδοσφαιρικούς όρους. Στο τελευταίο champion’s league, η πρόκριση μεταξύ Λίβερπουλ και Μπαρτσελόνα (το 0-3 κατέληξε σε 4-3). Σαφής η θέση: τότε να δεις ταπείνωση για όσους έχουν "βγάλει γλώσσα" πριν μιλήσει η κάλπη.
  2. Οπότε, οι της εταιρίας καταλήγουν πως η ατάκα «κολλάει» ωραιότατα ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ εκδοχές. Αν μεν επαναληφθεί το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών, η "πίτσα" είναι για την κυβέρνηση. Αν κάτσει το στοίχημα του ΠΘ και γίνει ολική ανατροπή, η "πίτσα" είναι όλη της ΝΔ (και μάλιστα πιο καυτή απ' την πρώτη περίπτωση, δεν θα κρυώνει όσο κι αν τη ..φυσάνε).
  3. Ιδανικά τα πράματα λοιπόν, η εταιρία αποφασίζει και προχωράει με win-win σενάριο. ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ελπίζει ότι οι εκατέρωθεν οπαδοί θα "αγκαλιάσουν" το σύνθημα φοβερίζοντας τους αντιπάλους αντίστοιχα. Και, βεβαίως, άπαντες θα προτιμούν τα προϊόντα της (το ζητούμενο, οι πωλήσεις).
  4. Τι πήγε στραβά λοιπόν και ..συνουσιάστηκε ο Δίας;

Η εξήγηση είναι απλούστατη. ΚΑΝΕΙΣ στο κυβερνητικό στρατόπεδο, ούτε στέλεχος ούτε οπαδός, δεν πιστεύει ότι τη βραδιά των αποτελεσμάτων θα αποφύγουν την ..πίτσα (του συνθήματος). Ούτε ΕΝΑΣ δεν βρέθηκε να αντιμετωπίσει με χιούμορ το «σύνθημα», να γελάσει και να υπαινιχθεί ότι οι πιο "μεγάλες" πίτσες είναι αυτές των ολικών ανατροπών! Ούτε ΕΝΑΣ. Ξέχασαν ακόμα και το ξεκάθαρα ταιριαστό (για πάσα) ψηλοκρεμαστό του ΠΘ για το Λίβερπουλ-Μπαρτσελόνα! Αντίθετα, αμέσως όλοι είδαν "πολιτική παρέμβαση", "αισχρή καμπάνια", "πληρωμένη διαφήμιση της ΝΔ" και άλλα τέτοια γραφικά. Χάρισαν το σύνθημα στους οπαδούς της ΝΔ και, τελικά, αυτοπυροβολήθηκαν με μια τεράστια πίτσα στο κεφάλι διότι, άσχετα απ' την μετέπειτα απόσυρση της καμπάνιας, ΟΛΟΙ κατάλαβαν πλέον τι περιμένει ο Σύριζα τη βραδιά των αποτελεσμάτων.

Το ντελίβερι. Και δεν προβλέπεται φιλοδώρημα.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.