ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Ό,τι γκουγκλάρεις είσαι; Ας ελπίσουμε πως όχι

Ό,τι γκουγκλάρεις είσαι; Ας ελπίσουμε πως όχι

05:26 - 16 Δεκ 2017
Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Γράφει ο Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Κάποτε, ο επικεφαλής οικονομολόγος της Google, Χαλ Βαριάν, είχε δηλώσει πως από τις αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου ανά χώρα μπορούσε να καταλάβει την πορεία της οικονομίας της.

Όσο λιγότερο ψάχνουν οι πολίτες στο διαδίκτυο για δουλειές, επιδόματα, μερίσματα και φορολογικές υποθέσεις, τόσο περισσότερο αισιόδοξοι αισθάνονται για την πορεία της οικονομίας της χώρας τους. Τόσο περισσότερες είναι και οι πιθανότητες στο άμεσο μέλλον να φανεί αυτή η βελτίωση και στην καθημερινότητά τους.

Αν δεχθούμε τη θεωρία του Βαριάν, οι Έλληνες δεν ατενίζουν με ιδιαίτερη αισιοδοξία το μέλλον… Αντίθετα, μάλλον είναι απογοητευμένοι σε τέτοιο σημείο που το Survivor και το κοινωνικό μέρισμα ήταν τα «αγαπημένα» τους θέματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Google για το 2017, οι Έλληνες αναζήτησαν το ριάλιτι «Survivor» περισσότερο από κάθε τι άλλο μέσα στη χρονιά, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκουμε το «κοινωνικό μέρισμα».

Ο αγώνας… επιβίωσης των Ελλήνων συνεχίζεται θα μπορούσε να πει κάποιος. Αναζητούν μία διέξοδο από τα προβλήματα μέσω των ριάλιτι και παράλληλα μία ανάσα για το πορτοφόλι τους μέσα από τους «μποναμάδες» του Τσίπρα. Μάλλον θλιβερή η διαπίστωση που προκύπτει από τη θεωρία Βαριάν.

Τόσο ρηχά, όμως, αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητά μας;

Ας δούμε και την άποψη των ψυχολόγων που στην πλειοψηφία τους εκτιμούν πως το διαδίκτυο αποτελεί για τους ανθρώπους μία διέξοδο από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Τα «γκουγκλαρίσματα» συνεπώς δεν είναι ψυχογραφήματα. Αποτελούν ενδείξεις για τον τρόπο σκέψης και τα ενδιαφέροντα των πολιτών, αλλά δεν καταγράφουν με ακρίβεια το πώς σκέφτεται μία ολόκληρη κοινωνία.

Θα ήταν μάλλον άδικo να πούμε πως οι Έλληνες δεν νοιάζονται για τίποτε άλλο πέρα από τα ριάλιτι, το μέρισμα και τη Eurovision που βρίσκεται στην τρίτη θέση της λίστας.

Άλλωστε, στις αναζητήσεις τους με βάση την επικαιρότητα έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον ΕΦΚΑ, την Ηριάννα, ακόμα και το δημοψήφισμα στην Καταλονία και τις εκλογές του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς.

Ας ελπίσουμε πως οι ψυχολόγοι έχουν δίκιο και πως απλώς στο διαδίκτυο εκτονωνόμαστε από την καθημερινότητα και τους προβληματισμούς μας…

Γιατί διαφορετικά η Ελλάδα ετοιμάζεται να καλωσορίσει το 2018 πλήρως αποβλακωμένη,  με το Survivor, το κοινωνικό μέρισμα, τη Eurovision και το Nomads να συνθέτουν το παζλ του μέλλοντός μας…

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.