ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Tο παζλ του μέλλοντός μας

08:11 - 06 Ιαν 2019
Κάποτε, ο επικεφαλής οικονομολόγος της Google, Χαλ Βαριάν, είχε δηλώσει πως από τις αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου ανά χώρα μπορούσε να καταλάβει την πορεία της οικονομίας της.

Σύμφωνα με τη θεωρία που ανέπτυξε, όσο λιγότερο ψάχνουν οι πολίτες στο διαδίκτυο για δουλειές, επιδόματα, μερίσματα και φορολογικές υποθέσεις, τόσο περισσότερο αισιόδοξοι αισθάνονται για την πορεία της οικονομίας της χώρας τους. Τόσο περισσότερες είναι παράλληλα και οι πιθανότητες στο άμεσο μέλλον να φανεί αυτή η βελτίωση και στην καθημερινότητά τους.

Είτε ζούμε στην Ελβετία και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι, είτε η θεωρία του «μεσιέ» Βαριάν δεν βρίσκει εφαρμογή σε όλες τις περιπτώσεις. Πιθανότατα, η Ελλάδα να αποτελεί και την εξαίρεση που επιβεβαιώνει κανόνα.

Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Google για το «ψαχτήρι» της το 2018, οι Έλληνες αναζήτησαν το ριάλιτι «Power of Love» περισσότερο από κάθε τι άλλο μέσα στη χρονιά, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκουμε τη Eurovision. Μοναδική αναζήτηση σχετική με την οικονομία η Black Friday, για να πάρουμε κανένα φτηνότερο iphone.

Κατά τα λοιπά κανένα πρόβλημα, κανένα άγχος δεν προκύπτει από τις αναζητήσεις των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα. Τόσο ρηχά, αντιμετωπίζουμε πράγματι την καθημερινότητά μας; Μήπως τελικά έχουν δίκιο όσοι εκτιμούν πως βγαίνουμε από την κρίση, εκτός από οικονομικά, και κοινωνικά… χρεοκοπημένοι; Μεταξύ μας, κι εγώ σε αυτούς ανήκω.

Ας δούμε, όμως, και την άποψη των ψυχολόγων πάνω στο θέμα: Στην πλειοψηφία τους, σε έρευνες και μελέτες που έχουν κάνει και δημοσιεύσει τα τελευταία χρόνια, εκτιμούν πως το διαδίκτυο αποτελεί για τους ανθρώπους μία διέξοδο από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Τα «γκουγκλαρίσματα» συνεπώς, όπως λένε, δεν είναι ψυχογραφήματα. Αποτελούν μεν ενδείξεις για τον τρόπο σκέψης και τα ενδιαφέροντα των πολιτών, αλλά δεν καταγράφουν με ακρίβεια το πώς σκέφτεται μία ολόκληρη κοινωνία.

Θα ήταν, λοιπόν, μάλλον άδικo να πούμε πως οι Έλληνες δεν νοιάζονται για τίποτε άλλο πέρα από τα ριάλιτι, τη Eurovision και το ποδόσφαιρο (είχαμε και Μουντιάλ φέτος).

Όσο επιεικείς και να είμαστε βέβαια, ένα «καμπανάκι» πρέπει να το χτυπήσουμε, καθώς και στο YouTube οι επιλογές των χρηστών στην Ελλάδα δεν είναι τέτοιες που να μας κάνουν να χαιρόμαστε. «Ελαφροποπλαϊκά» και Σεφερλής έχουν τη μερίδα του λέοντος.

Στα παραπάνω συνυπολογίστε και το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις είδαμε φέτος στα social media, «κανιβαλιστικές» διαθέσεις χρηστών με αφορμή τη Συμφωνία των Πρεσπών, τον Σόρος, την υπόθεση Ζακ Κωστόπουλου, την υπόθεση Κατσίφα, αλλά και την πρόσφατη περίπτωση αυτοδικίας των φυλακισμένων σε βάρος του 19χρονου φερόμενου ως δολοφόνου της 21χρονης φοιτήτριας στη Ρόδο.

Ας ελπίσουμε πως οι ψυχολόγοι έχουν δίκιο και πως απλώς στο διαδίκτυο εκτονωνόμαστε από την καθημερινότητα και τους προβληματισμούς μας… Ας ελπίσουμε πως δεν καθρεφτίζεται η εικόνα της κοινωνίας μας στο Google, στο Facebook και στο YouTube.

Γιατί διαφορετικά η Ελλάδα καλωσορίζει το 2019 πλήρως αποβλακωμένη και αποπροσανατολισμένη,  με το Power of Love,  τον Σεφερλή, τους μάγκες του πληκτρολογίου και τους λάτρεις της αυτοδικίας να συνθέτουν το παζλ του μέλλοντός μας…

Copyright © 1999-2020 Premium S.A. All rights reserved.