ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι είναι το τηλεοπτικό προϊόν και που στοχεύει;

09:21 - 28 Μαϊ 2009 | Marketing Browser
Παρακολουθώντας στην τηλεόραση αργά χθες το βράδυ, ένα ρεπορτάζ και τη συζήτηση γύρω από αυτό του παρουσιαστή και των καλεσμένων του με θέμα την ποιότητα των τηλεοπτικών προϊόντων από την πρωινή ζώνη μέχρι τη βραδινή και πως είναι δυνατόν οι μετρήσεις τηλεθέασης να αναφέρονται μόνο στις ηλικίες 15-44, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω μερικές επισημάνσεις όσον αφορά τη διαφοροποίηση των εκπομπών και την εκτίμηση των διαφημιστών και διαφημιζόμενων στον προσδιορισμό του κοινού που στοχεύουν, με βάσει την ηλικία, και την κοινωνικό-οικονομική κλάση που ανήκουν.

Στο δικαιολογημένο ερώτημα του παρουσιαστή, με ποια κριτήρια οι διευθυντές προγραμμάτων των καναλιών προσδιορίζουν το κοινό τους, θέλω να επισημάνω, ότι απορρέει από το περιεχόμενο, την ποιότητα και το κύρος ή αν θέλετε τη δημοτικότητα και το βεληνεκές του παρουσιαστή, έτσι ώστε να είναι εμπορεύσιμο. Δηλαδή, πηγάζει από τα ίδια κριτήρια που διέπουν το μάρκετινγκ όλων των προϊόντων κατανάλωσης και τα οποια είναι, με ποιο τρόπο θα καλύψουν τα κενά στις ανάγκες ενός συγκεκριμένου κοινού, να προκαλέσουν την επιθυμία του και να δημιουργήσουν ένα τρόπο ζωής.

Το αν, είναι σωστό και ποιοτικό σε περιεχόμενο το τηλεοπτικό προϊόν είναι κάτι διαφορετικό και αποτελεί θέμα για άλλη συζήτηση. Οι λόγοι που οι εταιρίες και τα προϊόντα στοχεύουν σε συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό είναι διαφορετικοί για την κάθε μια, αλλά στηρίζονται στην ίδια επιθυμία. Να ανανεώνουν και να βρίσκουν μέσω καινοτομικών ιδεών νέους πυρήνες καταναλωτών, για τον απλούστατο λόγο, ότι οι νέοι καταναλωτές είναι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη καταναλωτική διάρκεια σε σχέση με τους 45-50νταρηδες και άνω.

Δεν έχει να κάνει με το γεγονός, ότι αφού οι παραπάνω ηλικίες είναι αυτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράζουν ή να καταναλώνουν περισσότερα προϊόντα γιατί δεν απευθύνονται και σ’ αώτους; Πχ. Οι marketers του κυριακάτικου τύπου, αναγνωρίζοντας την στροφή στην ηλεκτρονική ενημέρωση των νέων σε ηλικία ανθρώπων με αποτέλεσμα να μη διαβάζουν εφημερίδες, σκέφτηκαν, έμμεσους τρόπους προσέλκυσης του ενδιαφέροντος τους, με μουσικά DVD, με κινηματογραφικές ταινίες και με αλλα λογοτεχνικού και τεχνολογικού περιεχομένου προϊόντα.

Αυτό, δεν σημαίνει ότι υποβαθμίστηκε η ποιότητα του κυριακάτικου τύπου, αλλά, ο σκληρός ανταγωνισμός, οι νέες συνθήκες της αγοράς και ο νέος τρόπος ζωής της κοινωνίας των νέων το επιβάλλουν. Αυτό που κάνει τη βιομηχανία της τηλεόρασης, της διαφήμισης και των εταιριών καταναλωτικών προϊόντων να γυρίζει, είναι η κατάλληλη εκπομπή για το κατάλληλο προϊόν για τον κατάλληλο καταναλωτή. Εννοώντας ότι σε μια πρωινή ενημερωτική εκπομπή δεν μπορεί να διαφημίζεται ένα αλκοολούχο προϊόν.

Πάνος Τσαγκαράκης
[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.