ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

H συμπεριφορά των εργαζομένων και η εικόνα της επιχείρησης

10:14 - 30 Οκτ 2008
Κάθε φορά που μπαίνω στο κατάστημα της τράπεζας Κύπρου που βρίσκεται στην οδό Μέρλιν, ανοίγει η καρδιά μου. Κανονικά δεν θα έπρεπε, διότι μόνο πληρωμές καρτών και χρεών πραγματοποιώ, αφού δεν είμαι απο τους τυχερούς καταθέτες που απολαμβάνουν τα ανυξανόμενα επιτόκια. Χαίρομαι όμως το φιλικό στυλ εξυπηρέτησης, την ευγένεια και το χαμόγελο όλων των υπαλλήλων που εργάζονται σε αυτό το κατάστημα. Και σκέφτομαι πόσο μεγάλη σημασία έχει η συμπεριφορά του εργαζόμενου για την θετική διαμόρφωση της εικόνας της εταιρίας.

Μόνο αρνητικές είναι για την επιχείρηση οι επιπτώσεις μιας αδιάφορης συμπεριφοράς από τους εργαζόμενους. Η διαπίστωση αυτή, έχει γίνει πλέον αντιληπτή από την κοινή γνώμη και αυτό αποδεικνύεται από την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταίρα GPO για λογαριασμό του ΕΒΕΑ και του ΣΕΛΠΕ, και αποτυπώνει το προφίλ του έλληνα καταναλωτή.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι οι έλληνες καταναλωτές απαξιώνουν τέτοιες συμπεριφορές και προτιμούν  τις επιχειρήσεις αυτές που ξέρουν να τους προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και  προϊόντα,  σεβόμενες την προτίμηση τους.

Κατά καιρούς, όλοι μας έχουμε έρθει αντιμέτωποι με απαράδεκτες, απρόσωπες  συμπεριφορές από εργαζόμενους μιας επιχείρησης σε οποιαδήποτε καθημερινή μας συναλλαγή. Είτε αυτή είναι σε τράπεζες, είτε είναι σε σουπερμάρκετ, είτε σε κάποιο πολυκατάστημα κλπ.

Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στους εργαζόμενους μιας επιχείρησης, αλλά στην ηγεσία της. Κι αυτό, διότι η ηγεσία δεν έχει κατορθώσει να εμπνεύσει και να περάσει τη φιλοσοφία της επιχείρησης στους εργαζόμενους.

Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά ο βασικότερος είναι η αδυναμία των υψηλόβαθμων στελεχών να επικοινωνήσουν , να μεταφέρουν την φιλοσοφία της επιχείρησης στους υφισταμένους τους και κατ' επέκταση στο υπόλοιπο προσωπικό.

Σήμερα, που οι οικονομίες όλων των ανεπτυγμένων και μη χωρών είναι σε ύφεση και η ανάγκη ποιοτικών υπηρεσιών είναι περισσότερο επιβεβλημένη από ποτέ, οι επιχειρήσεις με ευέλικτα διοικητικά σχήματα που αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της συμμετοχής όλων των εργαζομένων στη διαμόρφωση της φιλοσοφίας των, είναι αυτές που κερδίζουν.

Ο χειρισμός αυτός, δίνει το συναίσθημα της ικανοποίησης και της αναγνώρισης στον εργαζόμενο, τον κάνει να αισθάνεται ότι είναι εξίσου σημαντικός όσο και τα ανώτερα στελέχη της επιχείρησης, με αποτέλεσμα να έχει άλλο αέρα, άλλη ψυχολογία  στην καθημερινή του επαφή με τους πελάτες της επιχείρησης.

Το θέμα, δεν είναι να πιστεύουν τα μεγάλα στελέχη πόσο μεγάλη και σπουδαία είναι η επιχείρηση που εργάζονται, αλλά τα χαμηλόβαθμα στελέχη και το υπόλοιπο προσωπικό. Γιατί στο τέλος της ημέρας, αυτοί είναι που έρχονται σ’ επαφή με τον κόσμο και από αυτούς εξαρτάται κατά πόσο θα τον πείσουν να προτιμήσει τα προϊόντα η τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

[email protected]

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.